• Com fer un reportatge multimèdia de principi a fi

    Objectius del curs

    Internet permet treure molt més suc a les històries periodístiques. Els reportatges de premsa escrita o els comunicats de premsa tradicionals poden convertir-se en històries amb una narrativa innovadora dirigida a un nou públic que demanda una nova manera d'explicar. El curs pretén que els i les alumnes puguin aprendre d'una manera molt pràctica com elaborar un reportatge multimèdia. Reflexionarem sobre què és un reportatge multimèdia, n'analitzarem alguns exemples i veurem com elaborar-ne un. Debatrem els errors freqüents i com esmenar-los. A més a més, coneixerem i aplicarem instruments que podem utilitzar per fer un reportatge multimèdia com ara eines per elaborar imatges interactives, mapes per a internet o cronologies interactives. Els participants elaboraran un reportatge multimèdia amb l’orientació i el seguiment de la professora.

    Programa

    1. El reportatge multimèdia: definició i exemples

    2. Com es treballa un reportatge multimèdia: noves rutines periodístiques

    3. Eines per al reportatge multimèdia (I): com fer imatges interactives

    4. Eines per al reportatge multimèdia (II): mapes i cronologies interactives

    Metodologia

    El curs està estructurat en diferents unitats didàctiques. A cadascuna d'elles, hi haurà vídeos i enllaços que permetran avançar en el contingut. Els i les alumnes hauran de completar també les activitats que es proposen i que seran revisades i orientades per la professora. Cadascú pot treballar al seu ritme, respectant les dates de lliurament dels treballs. Els xats i fòrums serviran per comunicar-se amb la professora i la resta de companys i companyes de l'aula. Hi haurà apunts del curs i un apartat de recursos i bibliografia recomanada per ampliar els coneixements en la matèria.

    L’horari indicat en el marge dret és orientatiu. Com els vídeos són enregistrats, l’alumne pot accedir als materials a l’hora que prefereixi.

    Requeriments

    El curs es desenvoluparà a través de la plataforma Moodle. Per a poder tenir accés, l'alumne rebrà, abans de l'inici del curs, un correu electrònic amb les dades de registre, una vegada hagi completat el procés d'inscripció.

    Per poder obtenir el certificat d'assistència, l'alumne ha de visionar els vídeos gravats i realitzar els exercicis.

    Destinataris

    El curs s’adreça a professionals i estudiants de periodisme i comunicació que vulguin introduir-se en el món de les narratives multimèdia en general i que desitgin aprendre a fer reportatges interactius en particular. Pot ser útil per a periodistes de qualsevol mitjà que vulguin ampliar els seus coneixements sobre el periodisme digital, per a professionals freelancers, treballadors i treballadores de gabinets de comunicació i professionals a l’atur que vulguin renovar i enriquir el seu perfil professional.

    Professors

    Nereida Carrillo Pérez

    Periodista i doctora en Comunicació i Periodisme per la UAB. És periodista freelance, col·labora amb el diari ARA. També és consultora web i de xarxes socials i imparteix docència relacionada amb la redacció periodística i el periodisme a internet. Els darrers anys ha treballat com a redactora multimèdia del portal de notícies 324.cat i com a professora, ha col·laborat amb diverses universitats catalanes com la UAB, la UOC i la URV. Forma part del grup de recerca Comunicació i Responsabilitat Social (Comress-InCom UAB).