RECULL DE PREMSA

19/07/2013

N &

g

i
I-':ﬁn-d F.103.]
L atalunya

]

®acceso



INDEX

- PERIODISME | MITJANS DE COMUNICACIO

Data Titular/Mitja Pag Docs.
19/07/13 TV3 AMENAGA AMB UNA VAGA DE 24 HORES PER LA DIADA / ARA 5 1
19/07/13 LES DIFICULTATS D'ERC PER TROBAR-SE LA MA ESQUERRA / ARA 6 1
19/07/13 L'ERO A CATALUNYA RADIO | TV3 ENFRONTA ICV AMB ERC | ENQUISTA EL CONFLICTE LABORAL / ELPUNT 7 1
AVUI
19/07/13 GOVERN | ERC ACORDEN SUAVITZAR L'ERO DE TV-3 / EL PERIODICO DE CATALUNYA (ED. CATALA) 8 1
19/07/13 ERC VOTA EN CONTRA DE LA RETIRADA DE L'ERO A CATALUNYA RADIO I TV3 / DIARI DE GIRONA 9 1
19/07/13 ESQUERRA RECHAZA LA RETIRADA DEL ERE EN TV-3 Y CATALUNYA RADIO / EL PAIS (EDICION CATALUNA) 10 1
19/07/13 ERC SE DESCUELGA DE LA MOCION QUE RECHAZA EL ERE DE TV3 / ABC (EDICION CATALUNA) 11 1
19/07/13 UN "MONSTRUO" CON AIRE DE BOB DYLAN / EL PAIS (EDICION NACIONAL) 12 1
19/07/13 VUELVE EL EQUIPO DE URDACI / EL PAIS (EDICION NACIONAL) 13 1
19/07/13 RTVE PLANTEA 'COPIAR' LA LEY FRANCESA PARA QUE VODAFONE PAGUE LATASADE TV / EL ECONOMISTA 14 1
19/07/13 FUERTE REVES A LA FIFA'Y LA UEFA: MUNDIAL Y EUROCOPA PARA TODOS / EXPANSION 15 1
19/07/13 LAS 'TELECOS' MANTIENEN LA DENUNCIA CONTRA LA FINANCIACION DE RTVE / CINCO DIAS 16 1
19/07/13 REFEXION TRANQUILA SOBRE EL PERIODISMO BASURA, EDITORIAL / LA GACETA DE LOS NEGOCIOS 17 1
19/07/13 SERP D'ESTIU / EL PERIODICO DE CATALUNYA (ED. CATALA) 18 1
19/07/13 EL MUNDO' | EL PERILL D"ONZEMITJAR' EL CAS BARCENAS / ARA 19 1
19/07/13 RESPETEMOS LA PRESUNCION DE INOCENCIA / ABC (EDICION NACIONAL) 20 1
19/07/13 BRUSSEL-LES RECTIFCA | ACCEPTA EL FNANGAMENT DE RTVE / EL PERIODICO DE CATALUNYA (ED. 21 1
CATALA)
19/07/13 REINO UNIDO BLOQUEA UNA WEB PIRATA QUE EMITIA LA LIGA INGLESA / EL PAIS (EDICION NACIONAL) 22 1

€© acceso.com 2125



INDEX

PERIODISME | MITJANS DE COMUNICACIO

Data

19/07/13

19/07/13

19/07/13

Titular/Mitja Pag
TOUR DE FORCE / EL PAIS (EDICION NACIONAL) 23
BRUSSEL-LES CANVIA DE PARER | AVALA ARA EL MODEL DE FINANGAMENT DE RTVE / ARA 24
EL PICA D'ESTATS AUGMENTA L'IMPORT PER AL PERIODISME LOCAL / SEGRE 25

€© acceso.com

Docs.

3/25



ENmEEEN
FNNNEEEEN - [ [ |
¥ NEEEN N EEEEN |
E NN ENENENNEENENENNENEEEE N
[ ] N peeEEEEERENEEEENEENEEENENEEN
[ NNNNENNENNNNENNNNENN N
- N ENEEENEENEENENENENNEEEEN N
NNENENNENENNE ENEENENEEEEEN
[} N ENNENEENNNENEEN
[ /] ] NEN NENENNENENEEEEEN
SNEENENEENENENEENEENENEEN N
WAYNENENNENENNNEN ENNNENEEEEN
NENEEEEENEEREEN NN NEEN N

SNANNNENNEENEN [ ] ] EEN N
NNNEEEENEEEEEEN ) NNR N
NNNEENEN NHEENN
ENNNEEN NENEN EEN
NENEEN ) [ ] |
NENEEE N NNNEEN
SANEEN NN NENEEEN
NNEN N NEEEEEEEN
ENEN NNNNEEEN
[ | [ ] .l..

PERIODISME | MITJANS DE
COMUNICACIO

SELECCIO DE LES NOTICIES DEL SEU INTERES

ﬂubhﬁi
e Period|stes
e Catalunya

- © acceso.com 4125



ARA
BARCELONA

19/07/13
Prensa:  Diaria
Tirada: 25.770 Ejemplares
Difusion: 14.326 Ejemplares

8117552/ ‘POD

Pagina: 44

Seccion: COMUNICACION Valor: 1.856,00 € Area (cm2): 550,8

Ocupacion: 54,44 %

Documento: 1/1

Autor: ALBERT CASTELLVi ROCA _Num. Lectores: 99000

1TV3 amenaca amb
una vaga de 24 hores
per la Diada

CiU i ERC voten al Parlament en contra
de retirar 'TERO de la Corporacio

Els treballadors de TV3 han con-
vocat una vaga per als dies 101 11
de setembre contra 'ERO de la
CCMA. CiUi ERC van impedir ahir
que el Parlament demanéslareti-
radadel plad’acomiadaments.

ALBERT CASTELLVI ROCA

BARCELONA. L'assembleade treba-
lladors de TV3 va aprovar ahir ala
tarda la convocatoria d’'una vaga de
48hores peralsdies 10111 de setem-
bre. Es a dir, una protesta que coin-
cidira amb la Diada Nacional de Ca-
talunyai el 30¢ aniversari de la te-
levisi6 ptiblica, que va emetre per
primeravegadael 10 de setembre del
1983. Aquesta amenacava serlares-
postadelaplantillaa CiUi ERC, que
amb el seu vot van impedir que el
Parlament demanés la retirada de
I'ERO que vol enviar al carrer 249
treballadors de la televisio publica i
58 de Catalunya Radio.

Aquesta mesura de pressio dels
treballadors publics va generar enre-
nou a les xarxes, on alguns ciutadans
van criticar 'eleceid d’aquest dia tan
significatiu. Una posicio en que els
treballadors es mostren ferms i que,
asseguren des del comité, compta
amb el suport unanime d’'una “assem-
bleaquelavaaplaudir durant cinc mi-
nuts seguits” i a la qual cap empleat
“es vamostrar contrari”.

Representants dels treballadors
van explicar a 'ARA que, “tot i que
potser no és el millor diaper fer lava-
ga, si es fa efectiu I'ERO tots els que
vindran seran encara pitjors”. Lade-
cisid dels empleats de la televisio pu-

blicade Catalunyavaarribar després
d’unajornada amb dues aturades de
tres hores a TV3 —una al mati, amb
suport de Catalunya Radio, i una al-
traalatarda-iamb protestes davant
del Parlament. Alla, els vots en con-
trade CiU i ERC van impedir que ti-
résendavant un text d'ICV-EUiA per
instar el consell de govern de la Cor-
poraci6 Catalana de Mitjans Audio-
visuals (CCMA) a retirar “immedia-
tament” 'ERQ. Totalaresta degrups
van donar suport a una esmena que
va ser rebutjada per 69 vots en con-
trai6lafavor.

Desmenteixen Esquerra

El diputat d’Esquerra Sergi Sabria
vaacusarels ecosocialistes de “ferla
pin¢a” amb el PP i Ciutadans per
“tacticisme” i per “desgastar ERC”,
perd va denunciar que amb aques-
ta estrategia “no s’aconseguira cap
millora perala Corporacio”. Defet,
els republicans asseguren que havi-
en consensuat un text amb el Go-
verniels dos comités d’empresa que
proposava una alternativa als aco-
miadaments. Aquest document de-
manava al consell de govern que po-
sés “urgentment sobre la taula de
negociacio” de 'ERO “mesures al-
ternatives”, com ara “la reduccié
delscostosde lesestructuresdirec-
tives, jubilacions, reduccions dejor-
nada” i “una reduccio progressiva
de sou, de la qual quedin fora els
sous més baixos”. Segons el presi-
dent d’ERC, Oriol Junqueras, aixo
permetriaque “I'afectacio en forma
d’acomiadaments sigui moltinferi-
or” ala prevista inicialment.

€© acceso.com

BRAULI DUART
I

°K

Idoneitat
Elsempleats
defensenla
datadevaga
totialgunes
critiques
alesxarxes

FELIX RIERA:

by ‘ﬂ'lr'l.r‘.‘.ff_ {

Totiaixi, els dos comités d'empre-
sahannegat “rotundament”, a través
de dos comunicats, que haguessin
pactat cap text amb Esquerra, “i
menys amb el Govern”. Fontsdel co-
miteé de Catalunya Radio consulta-
des per ’ARA asseguren que la pro-
posta dels republicans tenia “molts
punts febles”, perd admeten que
“potser” haurien acceptat el text si
hagués estat Iinica manera que
I'ERO es debatés al Parlament.

Pero aquest no era el cas. L'ori-
gen del debat d’ahir és una esmena
que ICV-EUIA va presentar a dues
mocions, una d’Esquerra i una de
Ciutadans, que exigia la retirada
“immediata” de 'ERO. Els republi-
cans, pero, van intentar pactar amb
els ecosocialistes la substitucio
d’aquest text per la seva proposta
suposadament pactadaambels tre-
balladors. Segons el comité de Cata-
lunya Radio, laseva oposicid al text

b W
L
Els treballadors de TV3 i Catalunya Radio van protestar ahir davant del Parlament

de Catalunya mentre a I’hemicicle es debatia si demanar la retirada de 'ERO. acx

d’ERC va fer que ICV decidis final-
ment rebutjar 'oferta d’Esquerra,
especialment en veure que Ciuta-
dans es mostrava disposat a intro-
duir I'esmena a la seva mocio sense
cap retoc. La diputada del PSC Nu-
ria Parlon va recordar que dimarts
Sabria “es va comprometre a accep-
tar I'esmena d'Iniciativa”. El dipu-
tat d'ERC s’havia mostrat conven-
cutqueel seupartitiICV no tindri-
en dificultats per posar-se d’acord.
No obstant, segons el diputat
d’'Iniciativa Jaume Bosch, el text
d’ERC “avalava” 'ERQi I'tinic que fe-
ia era “millorar-ne les condicions”.
En canvi, el seu partit preteniaque el
Parlamentes pronunciés “ambclare-
datperquéesretiri’ERO”. Esquerra,
pero, lamentava després del ple que
elseutextnos’hagués pogutvotar per
culpa d™un artifici ’ICV, C’si PP, i
anunciava que seguiran treballant,
perqueé “el cami exiSteix”, mmm

5/25



ARA
BARCELONA

cion: POLITICA NACIONAL _ Valor: 2.149,00 € _Area (cm2): 568,4 _Ocupacion: 63,03 %

Prensa:
Tirada:
Difusion:

Documento: 1/1

19/07/13

Diaria
25.770 Ejemplares
14.326 Ejemplares

YLI¥SSCL ‘POD

Pagina: 7

Autor: SARA GONZALEZ BARCELONA _ Num. Lectores: 99000

PLE DEL PARLAMENT

El president de la Generalitat, Artur Mas, conversant amb el lider d’ERC, Oriol Junqueras, al Parlament. Els
republicans han de compaginar el paper de caps de I'oposicié amb el de garantir ’estabilitat del Govern. acn

Les dificultats ’ERC per
trobar-se la ma esquerra

ICV-EUiA busca posar en evidencia els republicans al Parlament

Reportatge

SARA GONZALEZ
BARCELONA

o es potestar al platia
les tallades. Sent fidels
al refranyer, els partits
de l'oposicio estan de-
cidits afernotara ERC
que, per garantir I'estabilitat del Go-
vernialavegadaostentarel titol de
capdel'oposicid, de vegadess’hade
pagar el preu de la incoheréncia.
Justament en el ple d’aquesta set-
mana els republicans han hagut de
fer un joc d’equilibris al Parlament
en votacions com la de 'ERO a la
Corporaci6 Catalana de Mitjans Au-
diovisuals (CCMA) i la dels benefi-
cis fiscals per al projecte BCN
World. Larestadel'oposicio, en es-
pecial ICV-EUIA, té el radar posat
per nodeixar escapar cap oportuni-
tat per fustigar el tend6 d’Aquil-les
del partit que lidera Oriol Junque-
ras i posar-lo en evidéncia.
“Dialeg, molt de diileg, mediacio,
parlar”. Aquesta és la recepta que
s'autoimposa ERC per ferentendre
quin és el seu paper. En cada vota-
cio, Junqueras té el compromis de
no deixar a I'estacada una CiU a 18
escons de la majoria absoluta; pero
els republicans, més enlla de I'eix
nacional, també tenen el repte de
regar la seva parcel-la al flanc es-
querre. ICV-EUiA havist en aques-
tadicotomia un fild per burxar. Des-
prés que Junqueras es manifestés
“totalment en contra” de I'avant-

€© acceso.com

projecte del Govern d’abaixar im-
postos als casinos de Catalunya fins
al10% —el tipus maxim actual és del
55%-, els ecosocialistes van arribar
ahir al Parlament amb una mocio
sota el brac: demanar la retirada
d’aquestes rebaixes fiscals per be-
neficiar BCN World, que I'executiu
pretén regular directament a través
delalleisobre centres recreatius tu-
ristics, en comptes de portar-ho al
debat pressupostari al Parlament.
Tot i les paraules de Junqueras,
ERC es va abstenir, amb PSC i PP.

BCN World i 'ERO de la CCMA

En canvi, els republicans si que van
votar en contra -juntament amb
CiU- d’'una esmena presentada per
ICV-EUIA amb I'aval de laresta de
l'oposicio per demanar la retirada
de 'ERO ala CCMA (més informa-
cidalapagina44). Esvadonarla pa-
radoxa que els ecosocialistes van
anarde bracetde PPiCiutadans, els
ariets contrala Corporacio, perim-
pulsar 'esmena, després d'un mati
frenétic de converses als passadis-
sos, amb cares llargues a ERC. Els
republicans vanargumentar que te-
nien una proposta alternativa pac-
tada amb el Govern i els comites
d’empresa de TV3 i Catalunya Ra-
dio que passava per menys acomi-
adaments, prejubilacions i revisi-
ons de retribucions. Els comités
d’empresa, pero, ho van negar. Els
ecosocialistes van subratllar publi-
cament que I'esmenano havia pros-
perat per culpa dels republicans. A
tot aixo, ERC sumava ahir 'absten-
¢i6 a una mocid impulsada per Cil

perdemanarla prohibicié del burca
iel nicab als espais publics.

“Hi ha una oposicio destructiva
que busca assenyalar ERC com el
gran traidordel’esquerra”, afirmen
fonts dels republicans, que afegei-
xen que el partit ha de ser “més res-
ponsable que mai” i fer “equilibris”
que no poden acabar “malmesos per
una votacid partidista”. Pero, per
ICV-EUIA, ahir es va veure més que
maique “ERC no és coherent” i que
enaquests moments “no actua com
a cap de I'oposicid, sind com a pota
del Govern” dins del Parlament.

Tot i aixo, per ara els sondejos
electorals no fan més que augurar
un creixement d’ERC i de la CUP i,
encanvi, apunten a un estancament
d’ICV-EUIA. “La seva estratégia no
elsdonaredits”, afirmen desd'ERC.
Pero els de Joan Herrera repliquen
que és una“qiiestio de temps” que la
situacio els passi factura i que, si es
repeteixen jornades com la d’ahir,
cada cop ho tindran més dificil per
justificar-se. Elsuport parlamenta-
ria CiU té un preu. “ERC ho ha tin-
gut facil en els primers mesos de
Govern per no patir desgast, perd
ara se li estan acumulant gliestions
en les quals cal prendre partit”, ex-
plica un diputat d’'ICV-EUIA.

“Al Parlament hi ha corredisses
perveure quiestimésal’oposicid”,
afirmen fonts de CiU mirant-s’ho
des de la barrera. Una cursa en la
qual també dona cops de colze el
PSC. De fet, ja a I'inici de la legisla-
tura Pere Navarro va reivindicar
que el titol de cap de 'oposicid re-
caigués en la seva Persona. e

6/25



Seccién: CATALUNA  Valor: 3.155,00 € Area (cm2): 435,7 Ocupacién: 50,9 %

EL PUNT AVUI
BARCELONA

Prensa:
Tirada:
Difusion:

Documento: 1/1

19/07/13

Diaria
22.149 Ejemplares
16.758 Ejemplares

0S08SS¢. ‘P9D

Pagina: 8

Autor: Redaccié Num. Lectores: 150000

- pnou SACRIFICIS DE SERVEIS Puaucs@

pesr=—=To ]

Més d’un centenar de treballadors van protestar en contra de I'ERO davant el Parlament B Ach/ NURIA ORRIOLS

L’ERO a Catalunya Radio i
TV3 enfronta ICV amb ERC i
enquista el conflicte laboral

B Cilielsrepublicansinsten els treballadorsila direccio a negociar per reduir
els acomiadaments B Els comites anuncien més jornades de vaga

Redaccié
BARCELONA

Elple del Parlament va des-
estimar ahir amb els vots
de CiU i ERC l'esmena
d'ICV-EUiA en qué s'insta-
vala direccié dela Corpora-
ci6 Catalana de Mitjans Au-
diovisuals (CCMA) a “reti-
rar de forma immediata”
I'ERO que afecta més de
tres-cents treballadors de
TV38 i Catalunya Radio. La

resta de grups van donar
suport al’esmena en un de-
bat amb forca tensié. ERC
va acusar els ecosocialistes
d’aliar-se amb el PP i Ciuta-
dans, mentre que el diputat
d'ICV-EUIA Jaume Bosch,
en una picabaralla amb el
president d'ERC, Oriol
Junqueras, va retreure als
republicans que s'alinees-
sin amb CiU per fer possi-
ble 'ERO.

Ja als passadissos, Jun-

€© acceso.com

Segona topada per BCN World

L'abstencid d'ERC, el PSCiel
PPielvoten contrade CiU

també van evitar que el Parla-
ment aprovés lamocié d'ICV-

EUiA en qué es reclamavare-
tirar les rebaixes fiscals als
casinos que impulsa el go-
vern per afavorir el projecte
BCN World. Toti haver-se
manifestat ptblicament en

1 contra d'aquesta rebaixa fis-

. cal, socialistes, populars i re-

| publicans van defensar la ne-
cessitat d'esperar a conéixer
| totsels detalls del projecte

' abans de prendre cap decisio.

. Lageneraci6 de llocs de tre-
| ballfaque els grups hagin
| volgut ser cauts. ICV vacriti-

car la “hipocresia” dels grups.

queras va anunciar un
pacte amb el govern i els
comités de TV3 i Catalu-
nya Radio per renegociar
I'ERO. Junqueras va asse-
nyalar que havien ofert a
ICV un text alternatiu:
“Havent-hi una alternati-
vaal’ERO, resulta parado-
xal que ICV hagi utilitzat
un artifici parlamentari,
conjuntament, amb PP i
Ciutadans, per impedir
que hagi estat votat.”
L’acord entre CiU i ERC
insta el consell de la CCMA
a negociar “mesures alter-
natives” per conservar els

Lafrase

é4Si algll es pensa que
la millor defensa de la
‘Corpo’ lafaran PP i
C’s al costat d'ICV, és
que no ha entés res??

Oriol Junqueras
PRESIDENT D'ERC

llocs de treball. Entre les
que es proposen destaca la
reduccio de costos de les
estructures directives, fa-
cilitar les jubilacions vo-
luntaries, incentivarles re-
duccions de jornada i bus-
car un acord per una “re-
ducci6 progressiva de so-
us” que exclogui els més
baixos.

Perlasevabanda, els co-
mités d’empresa de TV3 i
Catalunya Radio van des-
mentir el pacte anunciat
per Junqueras sobre
I'ERO. Des del comité de
TV3 es va fer ptblica una
altra convocatoria de vaga,
pels dies 101 11 de setem-
bre, 1 es mantenen els deu
minuts d’aturades (de les
14.30 ales 14.40) avui, de-
ma i diumenge. B

7125



EL PERIODICO DE CATALUNYA (ED. CATALA)

BARCELONA

ccién: COMUNICACION  Valor: 9.454,00 € Area (cm2): 532,7 Ocupacién: 50,37 %

Documento: 1/1

19/07/13
Prensa:  Diaria
Tirada: 52.070 Ejemplares
Difusion: 40.388 Ejemplares

¥60¥55¢2. ‘POD

Pagina: 77

Autor: MANUEL DE LUNA BARCELONA Num. Lectores: 648000

POLEMICA LABORAL

(Govemn |
syavitzar |’

RC acorden
RO de TV-3

» El pacte indigna els treballadors, que anuncien vaga total per la Diada

‘ MANUEL DE LUNA
BARCELONA
, EROquevolaplicarel Go-
vern a Televisio de
Catalunya i Catalunya
Radioes portara a terme,
totilescritiques de tots els partits de
I'oposicid (i, per descomptat, dels
mateixos treballadors). Pero aquest
expedient de regulacié d’ocupacio,
que afectaria 312 professionals, se
suavitzara amb prejubilacions, re-
duccions de sous i d’altres partides
que negociaran. Aquest és I'acord a
queé ahir van arribar Govern i ERC al
Parlament,iqueva permetre neutra-
litzar la moci6 presentada per ICV-
EUIA. Els ecosocialistes instaven la
Corporacio Catalana de Mitjans Au-
diovisuals a «retirar de forma imme-
diata» I'ERO. La seva mocié va comp-
tarambelsuportdel PSC,PPC, Ciuta-
dans i CUP, pero no va ser suficient:
els 61 vots d’aquests cinc partits no
van superar els 69 de CiU i ERC, que
van rebutjar la proposta de retirar
I'ERO.

Aixi, 'expedient de regulacio
d’ocupaci6 s’aplicara, encara que el
presidentd'ERC, Oriol Junqueras, va
justificarelrebuigdelseugrupalare-
tirada de I'ERO. Segons el lider repu-
blica,l'acord amb el Govern és «<molt
millor» que la proposta inicial de re-
duccio de la plantilla de la CCMA de
I'Executiu catala. «Tenim un textini-
cial, que esta avalat pel Govern i fins
itot pels comités d’empresa, que in-
cloumesures alternatives per reduir
els acomiadaments de manera signi-

€© acceso.com

ERAUL!
DUART |
FELIX
RIERA

BRAULI DUART

|
FELIX RIERA:

s

ACN / NURIA ORRIOLS

»» Treballadors de TV-3 i de Catalunya Radio, ahir, durant la protesta en contra de I'ERO, davant el Parlament.

ficativa, com poden ser les jubilaci-
ons, les prejubilacions, reduccions
progressives de sous i de costos d’es-
tructures directives i d’altres parti-
des», va enumerar jJunqueras, que va
avancar que ja hi ha un compromis
per arribar a un acord definitiu «en
les proximes setmanes». Elque nova
precisar és el nombre d’acomiada-
ments que consideraria acceptable
(«Aix0 entra dins de la negociaciéy,
va assenyalar). El que sembla inevi-

table és que hi haura sortida de tre-
balladors.

L’acord CiU-ERC per desactivar
la moci6 ecosocialista va provocar
ahirunagran activitatal Parlament.
Junqueras va qualificar de «misera-
ble»i«vergonyos» 'acord d’ICV-EUiA
amb partits que «estan en contra de
la CCMA» per tirar endavant la mo-
ci6 contra I'ERO. Els ecosocialistes,
per la seva part, retreuen a ERC que
el seu pacte no deixa d’avalar I’ERO.

Qui també s’ha indignat amb el
pacte ERC-CiU és el comité d’'empre-
sa de Televisio de Catalunya. Tant,
que ahir va anunciar a la direccio la
convocatoria d’aturades de 24 ho-
res per als proxims 101 11 de setem-
bre, la Diada de Catalunya. A més,
una portaveu del comite va des-
mentir que hagin arribat a un acord
amb ERC per negociar els acomiada-
ments, tal com havia anunciat Oriol
Junqueras.=

8/25



DIARI DE GIRONA
GIRONA

Seccién: CATALUNA  Valor: 1.383,00 € Area (cm2): 398,9 Ocupacién: 47,03 %

Prensa:
Tirada:
Difusion:

Documento: 1/1

19/07/13

Diaria
8.127 Ejemplares
6.141 Ejemplares

6677952/ ‘PO

Pagina: 36

Autor: BARCELONA | ACN/DAC __ Num. Lectores: 38000

ERC vota en contra de la retirada de

’ERO a Catalunya Radioi TV3

» Junqueras reivindica que el pacte amb el Govern preveu «mesures alternatives» que reduiran els acomiadaments

BARCELONA | ACN/DAG

M El Parlament va rebutjar ahir
amb els vots de CiU i ERC instar la
Corporacié Catalana de Mitjans
Audiovisuals (CCMA) a «retirar
de forma immediata» 'ERO que
preveu acomiadar 312 treballa-
dors. PSC, PPC, ICV-EUIA, C'sila
CUP van votar a favor de 'esmena
presentada pels ecosocialistes. E1
president d'ERC, Oriol Junque-
ras, va argumentar que l'acord
amb el Govern era «molt millor»
que I'ERO presentat per l'executiu
catala en un primer moment i es
va mostrar convengut que els aco-
miadaments serien «molt me-
nors»,

L'acord entre CiU i ERC insta el
consell de govern de la Corporacié
Catalana de Mitjans Audiovisuals
(CCMA) a posar «urgentment»
sobre la taula de negociacio «me-
sures alternatives» que cerquin la
conservaci6 de llocs de treball da-
vantd'ERO que preveu acomiadar
312 treballadors. Entre les mesu-
res que es proposen destaca la

Els treballadors de la CCMA es van concentrar davant del Parlament.

reduccié de costos de les estruc-
tures directives, oferir condicions
per facilitar les jubilacions volun-
taries, incentivar les reduccions de
jornades voluntariament aixi com
buscar un acord per una «reduc-
ci6 progressiva de sous» que ex-
clogui els més baixos. A més, el text
de l'acord estableix la possibilitat

€© acceso.com

de retirar 'ERO per ampliar el ter-
mini de negociacid que l'expe-
dient ha fixat en 30 dies.

La picabaralla

En declaracions als passadissos del
Parlament, el president d'ERC,
Oriol Junqueras, va reivindicar
que aquest acord era «<molt millor»

L'alternativa proposa facilitar
les jubilacions voluntaries i

buscar un acord per reduir els
sous de forma «progressiva»

quel'ERO plantejat per I'executiu
catala i va assegurar que tenia l'a-
val de la majoria dels treballadors
de la CCMA. Va assegurar que
amb aquestes mesures «|'afectacid
en acomiadaments sera molt me-
nor»iva garantir que el seu partit
treballara perqué I'acord es con-
creti. En aquest sentit, va defensar
que la retirada de I'expedient de re-
gulacié no eraimprescindible per
negociar una millora dels aco-
miadaments previstos. Fins i tot, va
posar l'acord com a exemple del
«cami que ha de seguir Catalunya
per afrontar els reptes»,

Ameés, Junqueras es va mostrar
molt critic amb IVC-EUIA per ha-
ver evitat que es votés l'acord amb
CiU. «Quan algt es posa al costat
de C'siPPC i utilitza aquest tipus

d'artificis és evident que esta fent
un molt mal servei al nostre pais i
ala democracia», els hiva retreu-
re amb contundéncia. En canvi, el
diputat d'ICV-EUiA Jaume Bosch
va interpretar de manera diferent
les votacions a la cambra. Es va li-
mitar a repassar que havia fet ca-
dascu a I'hemicicle i va proposar
un titular diferent al que defensa-
ven els republicans. «Voste ens
ha atacat dient una cosa que no és
certa, que ICV-EUIA ha fet pinga
amb PPCiC's. Jo li proposo un al-
tre titular: PSC, PPC, ICV-EUiA, C's
ila CUPvolen impedir '[EROa TV3
iaCatalunya Radio i CiUiERC ho
fan impossible. Aquesta és la re-
alitat del que ha passat aqui», va as-
segurar. De la seva banda, el di-
putat de CiU Albert Batalla va
acusar els grups de fer servir el
«tacticisme politic» en una qiies-
ti6 tan important com els mitjans
de comunicacié puiblics. Batalla va
assegurar que si fos, per exemple,
pel PPC «TV3 i Catalunya Radio ja
no existirien».

9/25



EL PAIS (EDICION CATALUNA) 19/07/13
BARCELONA

Prensa:  Diaria
Tirada: 46.086 Ejemplares
Difusion: 37.404 Ejemplares

99€G55¢/ ‘POD

Pagina: 2
Seccion: CATALUNA Valor: 2.354,00 € Area (cm2): 307,7 Ocupacion: 32,56 % Documento: 1/1  Autor: MAIOL ROGER Barcelona Num. Lectores: 149616

Esquerra rechaza la retirada del
ERE en TV-3 y Catalunya Radio

Los republicanos presentan una propuesta alternativa que no avalan los trabajadores

MAIOL ROGER
Barcelona

Esquerra comprobd ayer que su
mision de ser a la vez oposicion y
socio del Gobierno es mas dificil
de lo que presumian. Los republi-
canos tuvieron que enterrar una
de sus principales reivindicacio-
nes contra el Gobierno catalan, la
retirada del ERE en TV-3 y Cata-
lunya Radio (el despido de 312 em-
pleados), para salvar a Convergen-
cia i Uni6 de perder una votacion
parlamentaria. El resultado: los
republicanos votaron en contra \! St 3
de una propuesta de ICV que pe- o | .Pmu
dia retirar el ERE, que no prospe- L. -~ 1
16 por los votos de CiU y ERC. ; : ik

Iniciativa jugd sus cartas para G
dejar en evidencia a Esquerra. Y -
los republicanos, que habian pro-
metido a los trabajadores de TV-3 ; -
que votarian a favor de la retirada - . *
del expediente, buscaron una via
para evitar retractarse: un texto Los trabajadores de TV-3 protestaron frente a las puertas del Parlament. / ALBERT GARCIA
sustitutivo en el que planteaban
vias alternativas al expediente,
que pasarian por reducir mas el
sueldo a los empleados y cubrir
los despidos con jubilaciones y ba-
jas incentivadas. Segiin ERC, este
acuerdo estaba pactado con el Go-
bierno y los trabajadores, pero el
comité de empresa lo negd en un
comunicado. La transaccién fue
rechazada por ICV y no prospero.
Los diputados republicanos, siem-
pre pertrechados con sus pegati-
nas en contra de los despidos de
TV-3, se las retiraron para votar.

Los trabajadores continuaran
con su lucha para evitar los despi-
dos, y se dejardn ver en una fecha
sensible: ayer la asamblea de tra-
bajadores de TV-3 aprobé convo-
car huelga para el 10 y el 11 de
septiembre, Diada de Catalufia.

ol

f "l: - r "

SAERIFICI v SERveIShiBLics 2

€© acceso.com 10/25



ABC (EDICION CATALUNA)

BARCELONA

Prensa:  Diaria
Tirada:

Difusion:

9.113 Ejemplares
4.450 Ejemplares

19/07/13

€68.55¢/ ‘P9D

Pagina: 34

Seccién: POLITICA NACIONAL Valor: 599,00 € Area (cm2): 142,3  Ocupacién: 19,48 %

Documento: 1/1

Autor: A. GUBERN BARCELONA _ Num. Lectores: 17800

ACUERDO PARA ATENUAR LOS DESPIDOS

ERC se descuelga de 1a mocion
que rechaza el EREde TV3

A. GUBERN
BARCELONA

Fuera del gobierno, pero pactando su
politica. ERC, que en las tltimas se-
manas ha sido el partido que mas ha
levantado la voz en contra de los re-
cortes anunciados en TV3 y Catalun-
ya Radio, sumo ayer sus votos a los
de CiU para rechazar una mocién par-
lamentaria de ICV en la que se insta-
ba a no aplicar el ERE previsto en los
medios ptiblicos. El partido de Oriol
Junqueras apel6 al posibilismo para
justificar un acuerdo con CiU y los co-
mités de empresa de los medios im-

€© acceso.com

plicados (estos lo negaron) y que, ase-
gurd, permitira aplicar los recortes
de manera menos traumatica.

Polémica con ICV
Por contra, ICV hurgd en la herida, y
acuso a los republicanos de alinear-
se con CiU, acusando a los de Junque-
ras de no rechazar de frenteel EREy
en cambio si aceptar su aplicacion,
aunque de forma atenuada. ICV sigue
apretando a ERC por el flanco izquier-
do, subrayando siempre que puede
las contradicciones que suponen su
alianza estratégica con CiU.
Junqueras, por contra, lamentd las

«artimafias» de ICV, destacando que
el Govern se ha comprometido ante
ERC a que se estudien alternativas a
los despidos (el ERE contempla que
sean 312), como prejubilaciones y re-
baja de las remuneraciones, «a cam-
bio de que la afectacién de los despi-
dos sea mucho menor a la que se plan-
teaba en un primer momento».
Junqueras lamentoé que ICV «se pon-
ga al lado de CiU y PP» e impidise vo-
tar en el pleno el acuerdo alcanzado
por la Generalitat.

Mientras en el Parlament se suce-
dian las escaramuzas entre los par-
tidos, los profesionales de TV-y Cta-
lunya Radio proseguian con su huel-
ga parcial en contra de los recortes.
Alavez centenares de trabajadores
se concentraron durante la manana
frente al Parlament.

11/25



EL PAIS (EDICION NACIONAL)
MADRID

Seccién: OTROS _ Valor: 31.879,00 € Area (cm2): 876,6 Ocupacion: 93,13 %

Documento: 1/1

Prensa:
Tirada:
Difusion:

Autor: YOLANDA MONGE Washington

19/07/13

Diaria
400.212 Ejemplares
324.814 Ejemplares

6€E€YSSCL ‘POD

Pagina: 48

Num. Lectores: 2035000

Un “monstruo” con aire de Bob Dylan

La presencia de Tsarnaev, presunto autor del atentado de Boston, en ‘Rolling Stone’ provoca una oleada de criticas

YOLANDA MONGE
Washington

JTratamiento de estrella al pre-
sunto coautor del atentado con-
tra el maratén de Boston? ;Una
estrategia cruel de publicidad pa-
ra vender mas revistas en un mer-
cado en caida libre? ;Dzhokhar
Tsarnaev en el mismo espacio
que ha ocupado el fallecido Steve
Jobs —cofundador de Apple—o el
presidente Barack Obama? Las
preguntas siguen y siguen, y las
respuestas las hay para todos los
gustos y estébmagos. Hay quien
considera que es un insulto para
las tres personas fallecidas, entre
ellas un niflo de ocho afios, los
més de 260 heridos y las miles de
personas afectadas, dar a Tsar-
naev tratamiento de celebridad
con una fotografia sacada de sus
péaginas en las redes sociales lu-
ciendo una camiseta de Armani
Exchange y un aire de Bob Dylan
sesentero con pelo revuelto e inci-
piente bigote y perilla de alma ar-
tistica en busca de inspiracion.

“Jeff Bauman, quien perdid
ambas piernas en los atentados
deberia de estar en la portada”, se
lee en uno de los comentarios col-
gados en la pagina de Facebook
de Rollling Stone. Poco importa
que el articulo matice de quien se
esta hablando al subitular en por-
tada “cémo un popular y promete-
dor estudiante se convirtio en un
monstruo”. La palabra monstruo
incapaz de competir con una po-
tente foto que parece hecha espe-
cial para la ocasion.

Las criticas en la Red y cade-
nas informativas —primero en
Fox, ahora en pricticamente to-
das— no paran de crecer y la por-
tada no solo se ha convertido en
trending topic en Twitter en la zo-
na de Nueva Inglaterra, sino que
establecimientos como las farma-
cias CVS o Walgreens han vetado
la revista en sus estantes y no la
venden. Un lector sugiere a Ro-
lling Stone que podia haber conta-
do la historia sin darle la portada
y otro es més escatologico y ase-
gura que usari sus paginas como
papel del bano.

Elaborado por la periodista
Janet Reitman, el articulo explica
como en los meses previos a los
ataques con bomba del 15 de
abril, el joven de 19 afios comen-
z0 a aislarse e incluso lleg6 a de-
ciraun amigo que los ataques del
11-S podian estar justificados. Ro-
Iling Stone ha hablado con ami-
gos, profesores, vecinos y agentes
para escribir el perfil del joven
que el 10 de julio se declaro ante
una juez de Boston inocente de
los 30 cargos que se le imputan.
“Creo que es equivocado hacer ce-
lebridades de estas personas”, es-
cribe una persona. “;Por qué dar-
le la portada de Rolling Stone? Ti-
me se la dio a Charles Mason [en
realidad fue Life] y todas las revis-
tas llevaron fotos de los asesinos
de Columbine. No hagamos marti-
res a estas personas”, pide.

La revista se ha visto forzada a
salir al paso del aluvién de comen-
tarios negativos y ha publicado
un comunicado en el que justifica
la importancia del reportaje. “La

€© acceso.com

e T b At £, JEHE o= BABR
o b 1o

La polémica portada de Rolling Stone.

I}
El momento de la detencién de Tsarnaev./REUTERS

historia de portada que publica-
mos esta semana responde a la
tradicion del periodismo y se ba-
sa en el compromiso de largo
tiempo de Rolling Stone de una
cobertura seria y veraz de los he-
chos politicos y culturales mas im-
portantes de nuestros dias”, expli-
ca la publicacién. “El hecho de
que Dzhokhar Tsarnaev es joven
y estd en el mismo grupo de edad
de muchos de nuestros lectores,
hace mas importante para noso-
tros examinar las complejidades

La revista se ha visto
obligada a disculparse
tras el aluvion

de comentarios

de este tema para obtener una
comprension mds completa de c6-
mo sucede una tragedia como es-
ta”, finaliza el comunicado publi-
cado en el Facebook de la revista,
que ha sido recibido también ne-
gativamente por los usuarios,
Quién podia imaginar que un
chico de maneras amables y ojos
conmovedores acabaria causan-
do el primer atentado en territo-
rio de EE UU desde la tragedia
del 11-S. La gente en Cambridge
(Massachusetts) veia a Dzhokhar
Tsarnaev —Jahar para sus ami-
gos— como un chico de 19 afios,
guapo, timido y tranquilo. “Era

Debate en la red social

» “Jeff Bauman, que perdié las dos piernas,
deberfa estar en portada”, escribe J. Harper
Philbin en el muro de Facebook de Rolling Stone.
Como él, miles de lectores critican la apuesta de
la revista por Tsarnaev. Algunos defienden la
historia pero critican que se glamourice
colocandola en primera. Otros reproducen el
largo listado de victimas del atentado, anuncian
el fin de su suscripcién a la revista o aportan
fotomontajes (como el de arriba) con Bauman
como protagonista. El muro de la revista en
Facebook es un intenso foro de debate.
“Nuestros corazones estan con las victimas de
las bombas”, aclara la direccién de la publicacién.

un tipo con el que siempre lo
pasabas bien”, dice un amigo su-
yo y escribe la redactora en su
articulo. “Era el capitan del equi-
po de lucha de Cambridge Rindge
and Latin y un estudiante prome-
tedor”. También, “un chaval ame-
ricano normal”, como le descri-
ben sus amigos, al que le gustaba
el fitbol, el hip-hop, las chicas;
“estaba obsesionado con The
walking dead y Juego de tronos y
fumaba grandes cantidades de
marihuana”.

La portada pop que podria
competir con una de Justin Bie-
ber o de Orlando Bloom devuelve
a la brutal realidad de los hechos
cuando el articulo detalla lo que
los investigadores encontraron
en la madrugada del 19 de abril,
casi cinco dias después del atenta-
do. Una diatriba yihadista estaba
garabateada en las paredes del bo-
te en el que se escondi6 el joven.
Segiin datos de la acusacién, Ja-
har asumia la responsabilidad de
las explosiones. “El Gobierno de
EE UU estd matando a nuestros
civiles inocentes”, escribié en refe-
rencia a los musulmanes de Irak
y Afganistan. “No puedo soportar
que semejante maldad quede sin
castigo. Nosotros los musulma-
nes somos un solo cuerpo, si hie-
res a uno nos hieres a todos”.

;Error de calculo para los pu-
blicitarios de la revista? Porque la
combinacion es pésima: yihadis-
mo global, Rolling Stone, Armani
Exchange...

12/25



EL PAIS (EDICION NACIONAL)

MADRID

19/07/13
Prensa:  Diaria
Tirada: 400.212 Ejemplares
Difusion: 324.814 Ejemplares

89€¥5GZ. ‘POD

eccién: COMUNICACION  Valor: 25.421,00 € Area (cm2): 701,8 Ocupacion: 74,27 %

Documento: 1/1

Pagina: 61

Autor: ROSARIO G. GOMEZ Madrid  NUm. Lectores: 2035000

TELEVISION

Vuelve el equipo de Urdaci

TVE destituye a los editores de los telediarios y designa a profesionales
vinculados al exjefe de Informativos @ Ana Blanco presentara el TD-2

ROSARIO G. GOMEZ
Madrid

Un ano después de desmantelar
los telediarios heredados de la
etapa de gestion de los socialis-
tas, el director de Informativos de
TVE, Julio Somoano, ha dado
otra vuelta de tuerca. Ayer comu-
nico la destitucién de los editores
de los principales noticieros para
colocar en su lugar a profesiona-
les que desempefiaron puestos
clave con Alfredo Urdaci, el polé-
mico jefe de Torrespafia durante
el mandato de Aznar (fue conde-
nado por manipulacién por la co-
bertura de la huelga general de
2002). Ademas de los editores, So-
moano ha reubicado a los presen-
tadores. El cambio mas significa-
tivo es el traslado de Ana Blanco
al TD-2 (21.00), el noticiero este-
lar de la cadena y el que mas des-
gaste ha sufrido esta temporada.

Recuperar la audiencia perdi-
day controlar de manera mas fé-
rrea la linea editorial son los obje-
tivos del fsunami que ayer se vi-
vio en Torrespana. Este proceso
viene a ser continuacion del terre-
moto que sacudié RNE hace 10
dias con el nombramiento al fren-
te de los Informativos de Alberto
Martinez Arias, que fue jefe de
prensa de Federico Trillo, minis-
tro de Defensa durante la guerra
de Irak.

Para el PSOE, la renovacién de
los editores de la television pibli-
ca solo persigue un fin: “manipu-
lar”. Segtin su portavoz en la co-
mision de control de RTVE, Juan

Los informativos

de la cadena publica
han perdido este
ano el liderazgo

Dudas entre los
rofesionales sobre
a “independencia”

del nuevo equipo

Luis Gordo, el nuevo organigra-
ma supone un giro radical al nom-
brar a personas “de maxima con-
fianza” para controlar los conteni-
dos. Y augura que tras estos movi-
mientos, la television publica con-
tinuard perdiendo “credibilidad”.

Las criticas llegan también
desde el Consejo de Informativos
de TVE, el 6rgano de representa-
cidn de los periodistas, que se pre-
gunta por qué cambiar a los edito-
res si “como ha afirmado en repe-
tidas ocasiones el director de in-
formativos durante esta tempora-
da se cumplian los requisitos de
calidad e independencia”. Apun-
ta el Consejo que las personas de-
signadas para editar el TD-1y el
TD-2 “no son las adecuadas para
cumplir con el imperativo de
unos informativos plurales, inde-
pendientes y elaborados con crite-
rios profesionales y no politicos”.

€© acceso.com

Los nuevos informativos

» Telediario-1. Pilar Garcia
Muiiz y Sergio Sauca
(deportes) presentardn el
neticiero de las 15.00. Su
editor serd Enrique Mufioz.

Pilar Garcia Mufiiz.

» Telediario-2. Ana Blanco
pasa a conducir la edicién de
las 21.00 junto a Marcos Lopez
y Jestis Alvarez (deportes).
Marfa Eizaguirre sera la editora.

» Telediario fin de semana.
Se mantiene el equipa de

Somoano ha optado por desti-
tuir a Elena Ochoa y a José Luis
Regalado, editores del TD-1 y del
TD-2, respectivamente, y colocar
en la edicion de las 15.00 a Enri-
que Mufioz, que ya ocupd este
puesto en los tiempos en los que
Urdaci dirigia los Informativos, y
en la segunda a Maria Eizaguirre,
procedente del fin de semana. La
coordinadora del Canal 24 Horas
sera Curra Luengo, que también
desempefi6é puestos de responsa-
bilidad en Torrespana en la épo-
ca de Urdaci.

A lo largo de toda la tempora-
da se ha ido acrecentando el des-
plome de los telediarios de TVE.
Empez6 cayendo el TD-2 (supera-
do por Telecinco) y a final del cur-
so la audiencia ponderada de las
dos ediciones se decanté por la
privada. La televisién ptiblica per-
dié en junio el liderazgo de los

presentadores, integrado por
Oriol Nolis, Raquel Martinez y
Marfa Escario (deportes). De la
edicién se encargard Angeles
Bandrés.

» Telediario matinal. Siguen
en pantalla Jests Amor y Ana
Belén Roy y se incorpora como
editor Victor Guerrero.

» La noche en 24 Horas. La
tertulia de actualidad politica
del Canal 24 Horas estara
moderada por Sergio Martin,
que asume la coordinacién de
esta emisora. Lluis Guilera
conserva la edicion.

» La marfiana en 24 Horas.
Ana |béfiez, exmoderadora de
la tertulia nocturna vuelve a
presentar el matinal y serd la

informativos. Para intentar recon-
quistarlo, TVE recurre a Ana
Blanco, que estard acompanada
en el platé por Marcos Lopez y
Jests Alvarez La llegada de Blan-
co, historicamente el rostro de la
sobremesa, al TD-2 provoca el re-
torno de su actual conductora,
Marta Jaumandreu, a los infor-
mativos territoriales de Madrid.
El TD-1 estari conducido por Pi-
lar Garcia Muiiiz y Sergio Sauca,
mientras que el fin de semana,
que ha aguantado mejor el envite
de las privadas, no experimenta
alteraciones en la pantalla.

En La noche en 24 horas no
estard la proxima temporada Ana
Ibafiez, que regresara al matinal
de la cadena. Su lugar serd ocupa-
do por Sergio Martin. TVE lo ex-
plica asi: “La decisién de que el
maximo responsable del canal,
que atesora una larga experien-

cara de algunos programas
especiales que prepara TVE.

» El debate de La 1. Pedro
Carrefio, exdirector de Radio 5,
es el nuevo responsable del

debate gue hasta ahora
conducia Garcia Mufiiz.

Marta Jaumandreu, el rostro
del TD-2 durante toda la
temporada, regresa a los
noticieros territoriales y
prepara nuevos proyectos.

cia en el campo de la informa-
cion, represente a este informati-
vo supone un refuerzo para la no-
che del 24 Horas”. Pedro Carre-
fio, que fue nombrado director de
Radio 5 en abril, deja definitiva-
mente las ondas piiblicas para co-
locarse al frente de El debate de
La 1. Los relevos afectan también
a los centros territoriales. El de
Madrid estara en manos de Ranl
Diaz, excoordinador del Canal 24
Horas, y el de Catalufia lo dirigira
Carlos Gonzilez, hasta ahora res-
ponsable del drea de Deportes de
Sant Cugat.

Al frente de los informativos
del drea de interactivos (RTVE.
es) ha sido designada Josefa Pare-
des, un nombramiento “injustifi-
cado” en tiempos de recortes y
“cuya labor puede realizar perfec-
tamente” alguno de los profesio-
nales de la casa, segiin el Consejo.

13/25



EL ECONOMISTA
MADRID

Seccién: E & F_ Valor: 5.661,00 € Area (cm2): 491,0 Ocupacion: 54,7 %

Documento: 1/1

19/07/13
Prensa:  Diaria
Tirada: 30.860 Ejemplares
Difusion: 20.326 Ejemplares

Autor: A. Sempran Madrid.

0€€€SSCL ‘POD

Pagina: 15

Num. Lectores: 84000

RTVE plantea ‘copiar’ la ley francesa
para que Vodafone pague latasade TV

El Gobierno estudia ampliar los patrocinios a toda la parrilla de la cadena publica

A. Sempriin MADRID.

Europa ha retirado una de las espa-
das de Damocles que penden sobre
el modelo de financiacion de RTVE.
El colegio de comisarios ha decidi-
do esta semana renunciar formal-
mente al pleito abierto contra Es-
pafia por la tasa a las telecos después
de ver como la Corte de Luxembur-
go daba el visto bueno al sistema de
financiacién de la television publi-
ca de Francia. A la espera de que se
pronuncie el Tribunal Supremo so-
bre la denuncia interpuesta por las
telecos contra la financiacion, el ar-
chivo de la causa da un respiro a
RTVE y deja via libre al Gobierno
para copiar parte del modelo fran-
cés y conseguir que Vodafone vuel-
va a pagar la tasa, tal y como se re-
clama desde el consejo de admnis-
tracion de la Corporacion.

La ley de financiacion de la tele-
vision puiblica francesa obliga a to-
das las compaiiias de telecomuni-
caciones a pagar la tasa. Un punto
que no comparte con la espaiiola,
que solo obliga a abonar a RTVE el
0,9 por ciento de su facturacion a
las telecos con negocios audiovisua-
les. Esta excepcion permitié a Vo-
dafone dejar de pagar la tasa cuan-
do abandond el negocio de televi-
sion para moviles, lo que ha supues-
to un golpe para la Corporacién, que
este afio ingresara 35 millones de
euros menos por esa partida. Sin la
compaiiia inglesa, RTVE vera co-
mo la aportacion de las telecos se
reduce este afo a los 115 millones
frente a los 155,7 millones de 2012.

Desde el consejo de la ptiblica no
ven justo que la tasa no afecte a to-
das las empresas por igual por lo
que plantea trasladar al Gobierno
la posibilidad de modificar la ley de
financiacion y adoptar la francesa,
que ha sido totalmente respaldada
por el Tribunal de Justicia de la UE.
En este punto, desde el consejo de

€© acceso.com

Los ingresos de la corporacion

Subvenciones en millones de euros

2010 20m 2012 2013*
Compesacién Servicio Piiblico 579,424 544,28 340,92 250
Tasa Espacio Radioeléctrico 250,406 326,199 326,09 326
Aportacién Televisiones Abierto 72,957 52,477 45,72 50
Aportacién Televisiones Acceso Condicional 17,826 13,137 1363 -
Aporiacion Telecomunleagiones 187,918 | 174,156 15572 | 115+
Otras subvenciones ~0,036 | 0,012 097 -
Subvenciones por cesiones activos 0,412 0,731 1,06 =
Ingresos actividad corporacién 2 = 41,97 -
Total Ingresos = = 926,08 E
(*) Previsiones (**) Incluye la television de pago. (***) La cifra se ve minorada por la salida de Vodafone.
Fuente: RTVE. elEconomista

la Corporacién explican que no se
copiarian todos los puntos de la le-
gislacion de Francia ya que esta per-
mite emitir publicidad en alguna
franjas y la vuelta a los anuncios co-
mo tal no esta sobre la mesa.

La posibilidad de modificar la ley
de financiacion es sélo una de las
opciones que estan sobre la mesa

del Gobierno para evitar cerrar otro
afio RTVE en numeros rojos. El Eje-
cutivo estudia ampliar la ley de pa-
trocinios para que incluyera todos
los contenidos de la parrilla de
RTVE y no solo la cultura y el de-
porte. La legislacion actual permi-
te que el canal internacional acep-
te todos los patrocinios para “ga-

TVE pone a Ana Blanco al frente
de los informativos de la noche

Ana Blanco cambia el dia por la
noche. RTVE ha decidido poner a
la histdrica presentadora de los
informativos de mediodia al
frente de la edicién de la noche.
La periodista estara acompana-
da en el platé por Marcos Lopez
y Jestis Alvarez, el jefe de depor-
tes. La cadena concentra en la
edicion de la noche las caras
mas conocidas de TVE con el ob-
jetivo de aumentar la audiencia y
hacer frente al informativo de
Telecinco, que es lider. Pilar Gar-

Ana Blanco. et

cia Muniz sustituird a Ana Blan-
coy sera la nueva cara de los in-
formativos de mediodia (prime-
ra edicion) de La 1.

rantizar las emisiones internacio-
nales con contenidos fundamental-
mente informativo y de promocion
de la cultura y de los intereses po-
liticos y econdmicos estratégicos
de Espafay sus territorios”. El cam-
bio permitiria patrocinar otros es-
pacios como Informe Semanal o
Espaiia Directo reduciendo los gas-
tos de programacion y evitaria so-
licitar un informe juridico cada vez
que aceptan un patrocinio.

Las ‘telecos’, en guerra

Por su parte, las telecos no se han
dado por vencidas en la guerra con-
tra una tasa que consideran “injus-
ta”. Desde Redtel aseguraron que
estan a la espera de que el Supre-
mo se pronuncie sobre la denuncia
contra el Gobierno y desde Voda-
fone explicaron que no tienen cons-
tancia de que la UE haya archiva-
do el pleito. En este sentido, argu-
mentan que la tasa de RTVE se pue-
de cuestionar por distintas razones
como constitucionales. “La tasa no
esta justificada, y todavia hay mu-
chas vias e instancias a las que acu-
dir y recurrir”, sentencian.

14/25



EXPANSION
MADRID

Prensa:  Diaria
Tirada:

Difusion:

19/07/13

52.471 Ejemplares
33.878 Ejemplares

Seccién: CONTRAPORTADA Valor: 6.486,00 € Area (cm2): 524,4 Ocupacion: 54,5 %

Documento: 1/1

Autor:

87€€GGZ. ‘POD

Pagina: 44

Num. Lectores: 166000

LAS ASOCIACIONES DE FUTBOL TENDRAN QUE EMITIR EN ABIERTO TODOS LOS PARTIDOS DE LA FASE FINAL DE ESTOS TORNEOS. EL TRIBUNAL DE JUSTICIA EUROPEO
CONSIDERA DE INTERES GENERAL LAS COMPETICIONES, POR LO QUE IMPIDE SU EMISION EN TELEVISIONES DE PAGO. TODO DEPENDERA DE CADA GOBIERNO.

Fuerte revés a la FIFA y la UEFA:
Mundial y Eurocopa para todos

Miquel Roig. Bruselas

Hace dos afios, nueve dias y
algunas horas que Andrés
Iniesta marco el gol que dio a
la seleccion espafola la Copa
del Mundo de fitbol. Al me-
nos 16,67 millones de perso-
nas lo vieron por la television.
En abierto. Y segtn la doctri-
na del Tribunal de Justicia
Europeo (TJE), asi seguird
siendo siempre que el Gobier-
node turnolo desee. Y esto no
soloafectaala final o alos par-
tidos de la seleccion nacional,
sino a todos los encuentros de
la fase final de competiciones
como el Mundial o la Euroco-
pa.
Una sentencia del Tribunal
de Justicia Europeo conside-
ra que la fase final del cam-
peonato del mundo y su equi-
valente europeo al completo
pueden considerarse de inte-
rés general, por lo que un Go-
bierno tiene potestad para
obligar aque su retransmisién
televisiva sea en abierto y, en
consecuencia, prohibir emi-
siones en canales de pago.

Derechos de televisién

La FIFA y la UEFA -asocia-
ciones que organizan el Mun-
dial y la Eurocopa, respectiva-
mente, y se financian con la
venta de sus derechos televi-
sivos— impugnaron ante la

Andrés Iniesta
marca el gol
quedaala
seleccion
espafiola la
victoria del
Mundial de
Sudéfrica en
2010 frente a
Holanda.

Justicia europea una decision
de la Comision Europea que
autorizaba a Reino Unido y a
Bélgica a prohibir la difusién
de pago de las fases finales de
estos eventos. Pero el TJE ha
desestimado ese recurso en
su totalidad, amparindose en
elderechoalainformacionde
los ciudadanos, que sobrepo-
ne a otros como el de la libre
prestacion de servicios o el
derechode propiedad.

“El hecho de que un Estado
miembro califique determi-
nados acontecimientos como
de gran importancia para su
sociedad y la prohibicion de

€© acceso.com

que se retransmitan de mane-
ra exclusiva constituyen obs-
tdculos alalibre prestacion de
servicios, a la libertad de esta-
blecimiento, a la libre compe-
tencia y al derecho de propie-
dad. No obstante, tales obsta-
culos estin justificados por el
objetivo consistente en la pro-
teccién del derecho a la infor-
macion y en la garantia de un

El derecho

a la informacion
prevalece sobre
elderechoala
propiedad privada

Tt et il e b

amplio acceso del publico a la
cobertura televisiva de tales
acontecimientos”, asegura el
TJE enun comunicado.

La normativa europea

La sentencia reconoce que la
normativa comunitaria per-
mite a los Estados miembros
“prohibir la retransmisién de
manera exclusiva de aconte-
cimientos que consideren de
gran importancia para su so-
ciedad”, por lo que en este ca-
s0,lo que estaba dirimiendo el
Tribunal es si la fase final del
Mundial y de la Eurocopa son
efectivamente “de gran im-

portancia” para la sociedad.
Segun el comunicado del
TJE,se ha constatado “alaluz
de la percepcion concreta del
publico del Reino Unido y de
Bélgica, que todos los partidos
de la fase final de estos dos
torneos suscitaban efectiva-
mente, entre ese publico, un
interés suficiente para poder
formar parte de un aconteci-
miento de gran importancia”,
Entre las razones cita que
“siempre” han “suscitado un
gran interés entre el publico
en general” y que “estas com-
peticiones habian sido tradi-
cionalmente retransmitidas

<Como se vera
Brasil 20147

La ley espafiola obliga

a emitir en abierto los
partidos de la seleccion
espafiola, las semifinales
y la final del Mundial

de Brasil 2014, que son
los que se consideran
deinterés general.

De los 64 partidos que se
disputaran, Mediaset (Tele
5y Cuatro, entre otros)
emitira en abierto 25. El
resto (39) solo podran
seguirse a través de Gol TV
(Mediapro). La decisién
adoptada ayer por

el Tribunal de Justicia
Europeo habria amparado
una hipotética decision
del Gobierno de declarar
obligatorio que todos

los partidos del Mundial
se emitieran en abierto.

en esos Estados miembros a
través de cadenas de libre ac-
ceso”.

La FIFA y la UEFA habian
impugnado esa restriccion de
Bélgicay Reino Unido porque
cercena el nimero de candi-
datos que pueden pujar por
los derechos de television de
esos acontecimientos.

Ademas, también limita las
formas que tienen estos can-
didatos de rentabilizar su
compra, lo que, en tltima ins-
tancia, puede traducirse en
ofertas mas bajas y menos in-
gresos para ambas asociacio-
nes.

15/25



CINCO DIAS
MADRID

19/07/13

Prensa:  Diaria
Tirada:  42.937 Ejemplares

9/G€SS¢C. ‘POD

Difusion: 30.650 Ejemplares
Pagina: 6

Seccién: EMPRESAS  Valor: 2.337,00 € Area (cm2): 279,8 Ocupacion: 27,75 %

Documento: 1/1  Autor: B. M. Bruselas Num. Lectores: 64000

€© acceso.com

Detalle del centro de comunicaciones de Torrespana.

Las ‘telecos’ mantienen
la denuncia contra la
financiacion de RTVE

La CE se retira tras el fallo a favor
del sistema francés, muy similar

B. M. Bruselas

Las grandes operadoras es-
pafiolas de telefonia advir-
tieron ayer que mantienen su
pugna judicial contra el sis-
tema de financiacién de
RTVE, al que se obligadas a
contribuir desde 2010 con
una tasa anual del 0,9%
sobre su facturacion.

El anuncio se produjo tras
conocerse la decision de la
Comision Europea de retirar
su demanda contra la misma
tasa, presentada ante el Tri-
bunal de Justicia europeo.

Esa corte valid6 el mes pa-
sado el sistema de financia-
cion aplicado para la tele pa-
blica francesa, creado por el
presidente Nicolas Sarkozy y
que sirvié de modelo parala
reforma de RTVE del go-
bierno de José Luis Rodri-
guez Zapatero.

La CE acusé a Francia, Es-
pana y Hungria (que también
aplicd un modelo similar) de
violar la directiva europea
sobre autorizacién de servi-
cios de telecomunicaciones.
Esa norma establece que las
tasas administrativas apli-
cadas a las operadoras solo
podrin destinarse a financiar
los organismos de supervi-
sion del sector (la CMT, en el
caso de Espafia).

Los jueces no cuestionaron
esa interpretacién. Pero re-
cordaron a la CE que los Es-
tados tienen potestad para
imponer tributos a las ope-
radoras con otra finalidad.

Tras el garrafal patinazo en
el caso francés, la comisaria
europea de Agenda Digital,
Neelie Kroes, confirmé aver
que abandona la batalla con-
tra la tasa espafola.

Las telecos agrupadas en
Redtel, a la que pertenecen
Telefénica, Vodafone y Ono,
sefialaron ayer que al margen
de las decisiones de Bruselas,
ellas mantendrin el recurso
presentado ante el Tribunal
Supremo.

En declaraciones a Europa
Press, Redtel no valoré la de-
cisién comunitaria, pero ase-
gurd que, a juicio de las ope-
radoras, la tasa es “despro-
porcionada, dafiina e ilegal”.

La patronal asegura que
las telecos no se han benefi-
ciado por la eliminacién de
la publicidad en la television
piiblica y, por lo tanto, con-
sideran “injusta” una tasa por
la que en 2012 pagaron casi
156 millones de euros. Las ca-
denas de television en abier-
to contribuyeron con 44,71
millones de euros. Y los ca-
nales de pago, con 16,8 mi-
llones.

Limites a la publicidad
en las teles de pago

El Tribunal de Justicia euro-
peo avalo ayer el derecho de
las autoridades nacionales a
imponer a los canales de te-
levisién de pago unos limi-
tes de tiempo de publicidad
mas estrictos que al resto de
canales.

La sentencia, relativa a un
caso italiano, asegura que
“los intereses de las televi-
siones de pago, que obtie-
nen ingresos con los abonos
de los telespectadores, son
diferentes a los de las televi-

siones en acceso libre”. Esa
diferencia, segtin el veredic-
to, justifica un minutaje de
publicidad més reducido en
las teles de pago, como el

i impuesto en Italia, El canal

Sky Italia, de pago, encajo
una multa de 10.329 euros
por superarlos, sancion que
impugno por considerar que
la norma contravenia el de-
recho comunitario. Los jue-
ces reconocen que se trata
de una restriccion, pero la
consideran aceptable.

16/25



LA GACETA DE LOS NEGOCIOS
MADRID

Seccién: OPINION _ Valor: 3.829,00 € Area (cm2): 218,3 Ocupacion: 22,54 %

19/07/13 9
e
=
Prensa:  Diaria o
Tirada: 69.271 Ejemplares §
Difusion: 32.047 Ejemplares R =

Pagina: 9

Documento: 1/1  Autor:  Num. Lectores: 56000

EDITORIALES

Reflexion tranquila sobre
el periodismo basura

De manera semejante a como nuestros politicos no proce-
den de Marte, sino que emanan de la propia sociedad a la
que se supone que han de servir, tampoco nuestros periodis-
tas son extraterrestres ajenos a nuestras virtudes e inmunes
a nuestros defectos. Y tanto la politica como el periodismo,
oel arte o los negocios, o cualquier actividad con proyec-
cion publica en suma, son indices que reflejan lo que podria-
mos llamar el estado moral de la sociedad en la que se
desarrollan.

De un tiempo a esta parte, las sociedades occidentales en
general, y la espafiola en concreto, se vienen despefiando
por una pendiente de degradacion de los valores que
algunos, tanto protagonistas como observadores, han
denunciado y denuncian. Parece como si la decadencia que
advirtio Spengler hace casi un siglo fuese una especie de
sino del que no podamos escapar. No hace falta especial
perspicacia para darse cuenta del parentesco que existe
entre la musica, la pintura, la arquitectura, la escultura, las
costumbres, la educacion, la politica, la guerra..., y también
el periodismo de esta época: no hay reglas; han desapareci-
do los canones de verdad, de belleza, de bondad; no ya la
razon, sino el sentimiento de cada cual se erige en juez
tiltimo de todas las cosas; no hay puntos de referencia, y los
restos de lo que queda de ellos es lo tinico que sirve para

€© acceso.com

establecer comparaciones y diferencias.

La palabra basura, con toda su carga grosera y carente de
claroscuros, es de las pocas que pueden emplearse para
reflejar con alguna eficacia los casos méas notorios de
degeneracidn, y asi, se habla de televisién basura, de arte
bastra, de bonos basura. No intentemos matizar: basta con
eso para referimos a lo que debe evitarse y despreciarse, sin
mas. El periodismo basura es el que confunde arteramente
informacion y publicidad, el que sirve a objetivos distintos
del interés del ptiblico a recibir informacion veraz, el que se
emplea como arma arrojadiza, el que explota los mas bajos
instintos, el que en vez de razonar apela al ataque personal y
la descalificacion del disidente.

Por eso, precisamente el dia que LA GACETA manifes-
taba sus discrepancias con El Mundo a propésito de la
manera como el colega gestiona la informacion del llamado
caso Bdrcenas, nos alegra especialmente mostrar nuestro
acuerdo con el director del colega cuando, en una anotacién
en Twitter, dijo ayer que “Me cuentan que las cloacas y el
periodismo basura ya estan entrando en La Vida de los
Otros”. Discrepar es legitimo; los golpes bajos personales,
no. Y lo decimos para tranquilidad de algunos amigos que,
sin duda con exceso de celo, nos han advertido erroneamen-
te de que Ramirez nos atacaba con su tuit.

17/25



Secciéon: CONTRAPORTADA Valor: 4.091,00 € Area (cm2): 263,6 Ocupacion: 21,8 %

EL PERIODICO DE CATALUNYA (ED. CATALA)

BARCELONA

Prensa:
Tirada:
Difusion:

Documento: 1/1

19/07/13

Diaria
52.070 Ejemplares
40.388 Ejemplares

986€55¢. ‘POD

Pagina: 80

Autor: Julia Otero  Num. Lectores: 648000

i va haver un temps en

que els periodistes que

ens quedavem de guar-

dia durant les vacances

dels altres patiem au-
téntiques calamitats per omplir
ambdignitat I'espai que ens havien
encomanat. Elsdiariss’aprimavena
Testiuquilos de paginesiels progra-
mes de radio es convertien en «pro-
postes refrescantsy, tot un eufemis-
me per justificar la insuportable
lleugeresa dels seus continguts,
Quan passava alguna cosaen aquell
pais previsible que tancava per va-
cances i abaixava les persianes dels
negocis durant tot un mes, ens llan-
cavem totsalanoticiaambl'avidesa
de I'afamat. Fins i tot n’hi va haver
que van posar nom a tanta irrelle-
vancia informativa: serp d’estiu,
una bestiola periodistica molt ino-
fensiva amb qué ens entreteniem a

Julia Otero

Serp
d’estiu

€© acceso.com

I'espera que aparegués la segilient.
No hi ha collega que no hagi cele-
bratuna plagade mosquits tigre, un
atac massiu de meduses a la Manga
del Mar Menor o una auténtica serp
de dos metres passejant-se per les
teuladesd'unblocdevivendesisem-
brant el panic (cosa que va passar a
Motril el 2008). Una salmonellosi
massiva —en uncasament, per exem-
ple- també era una benediccio, En-
tenguin-me. No és que els periodis-
tes siguem males persones, és que
ensdemanen carn cadadiaialguna
cosa hem de posar al plat. Tno es fa-
cin els innocents, que a vostes tam-
bé els fan trempar les histories tru-
culentes i les zones fosques de la re-
alitat.

Des de fa uns quants anys, no
obstant, I’estiu s’ha convertit en
una jungla de noticies i esdeveni-

ments dignes de qualsevol altra es- |

tacio de I'any. Els privilegiats que
podem agafar-nos unes setmanes
dedescans, marxem gairebé perqué
ens arrosseguen, i ens en anem es-
pantats. Dedicant-nos com ens de-
diquem a la veritat canviant -aixo
és la informacio en definitiva- te-
mem que en la nostra abséncia pas-
sin coses extraordinaries que ens fa-
cin perdre el fil del relat. O del con-
te, donat com estan ara mateix les
coses,

Totires és possible

Avui m'acomiado de vostés fins al
setembre ignorant, per exemple,
siel 24 de juliol el PP tornara a uti-
litzar la seva majoria absoluta per
impedir per vuitena vegada que el
president comparegui en seu parla-
mentariaiens expliquicoma ciuta-
dans el que fins aras’haresistit a fer

vorejant un escapisme gairebé ridi-
cul. Una nova negativa de Rajoy a
explicar-se a la Cambra provocaria
la presentacié d'una mocié de cen-
sura per part de Rubalcaba, la ter-
cera en la historia de la democracia
espanyola i, evidentment, la prime-
ra que podria celebrar-se en plena
canicula. Seria excepcional. Pero,
en aquest punt de la historia, nin-
gli sap quin és el segiient revolt del
Dragon Khan.

Els rigors de I'estiu seran especi-
almentdursa Sotodel Real, aixi que
tampoc es pot descartar que el seu
inquili més famos segueixi enviant
encarrecs a través dels mitjans. Tot
ires és possible, encara que el més
probable és que al setembre el sai-
net estigui on el deixem avui. La vi-
da és aixo que ens passa mentre ens
prenen el pel.

Bon estiu.=

18/25



ARA 19/07/13

BARCELONA
Prensa:  Diaria
Tirada: 25.770 Ejemplares
Difusion: 14.326 Ejemplares

677175952/ ‘POD

Pagina: 2

Seccion: OPINION  Valor: 671,00 € Area (cm2): 198,6 Ocupacion: 19,68 % Documento: 1/1  Autor:  Num. Lectores: 99000

02
les claus del dia

pareumagquines

ALEX GUTIERREZ (@ALEXGUTIERREZM)

‘El Mundo’ i el perill
d*onzemitjar’ el cas Barcenas

' I —— No busquin onzemitjar al dicciona-

EL@MUNDO ~ ridel'IECoal’Alcover-Moll, queno

ﬁ el trobaran. Perd proposo aquest

S neologisme per definir la practica
[,qg 200000 € de Tobedo io estin ===  d’allargartantun tema propiqueel
jﬂ lu cuenlas Elll.rmﬂﬁ alime 252= comudels mortals deixad’entendre
~ quediantre estadient aquella por-
tada. Ve del que va fer El Mundo
~ ambI'11-M, que nou anys després
- encarasurtamb titularsindesxifra-
| Ei t====  blessobre furgonetes Kangoo, Tita-
M T q -’l‘ =555 dinei laberints policials, Efecte pit
bull, en podriem dir, també: amb les barres dissenyades d’'una manera que
és incapac d’obrir-les un cop ha mossegat una presa. El diari de Pedrojo-
ta ha trobat un fil6 amb Barcenas i esta disposat a convertir-lo en una go-
ta malaia que posi a prova la resistencia de Rajoy. D’acord. Pero titulars
com el d’ahir (“Els 200.000 euros de Toledo no estan als comptes entre-
gats a Ruz”) resulta poc comprensible per als qui no s’hagin capbussat en
els confusos —i certament inquietants— papersipaperots de Barcenas. En-
cara som al principi d'un procés que s’endevina feixuc de desentrellar i
no sempre hi haura vistosos SMS. Pero si el diari s’aferra a aquesta prac-
tica, pot acabar diluint-ne la 'efectivitat a’hora de denunciar I’afer.

‘iCompaneros del naval!’

Qui hodiu, que I'’Abc és un diari que defensa els treballadors? Ahir obrien por-
tada parlant del conflicte de la UE amb les drassanes. Ara, el titular permet
entreveure que, més que defensar els comparneros del naval, ' objectiu eraun al-
tre,unmésestandard: el tir al socialista. “Mazazo de Almunia a Espaiia”. Nitan
sols El Mundo anava tan a saci n’oferia un de més ponderat: “Almunia suavit-
zales sancions pero condemna les drassanes”. El paper més galdos li tocava a
El Pais, que entrevistava el comissari europeu. Ara el titular de portada era el
triomfalista “Brussel-les suavitzalesexigéncies sobre elsajutsales drassanes”.
La pregunta flota inevitable: él'entrevista era a canvi del titular amable?

€© acceso.com 19125



ABC (EDICION NACIONAL)
MADRID

19/07/13 9

e

=

Prensa:  Diaria o
Tirada: 234.673 Ejemplares §
Difusion: 171.010 Ejemplares 2

Pagina: 4

Seccién: OPINION  Valor: 3.709,00 € Area (cm2): 133,0 Ocupacion: 16,45 %

Documento: 1/1  Autor:  Num. Lectores: 535000

RESPETEMOS LA PRESUNCION DE INOCENCIA

A sala de lo Penal del Supremo archivé ayer las actuaciones

que tramitaba contra el exministro José Blanco por supues-
to trafico de influencias. En un momento en que asistimos a un
acoso medidatico contra Rajoy y el PP, la decision del Supremo
invita a reflexionar sobre el respeto a la presuncion de inocen-
cia en Espafia. Los medios de comunicacion desempenamos ahi
un papel relevante. El sensacionalismo de quien grita mas, que
suele ser también quien més miente, ha arrastrado a veces a
toda la profesion periodistica. Noticias manifiestamente falsas,
o deformadas, se venden con astucia en grandes titulares y se
convierten en el centro del debate ptuiblico, distorsiondandolo.
Los propios partidos sucumben a esa espiral y otorgan credibi-
lidad a informaciones amarillas, carentes del mas minimo con-
traste, que utilizan como municion dialéctica. Por ejemplo, el
lider de la oposicién acaba de dar por buenas las afirmaciones
de Barcenas y sus complices medidticos, y hasta se ha servido

€© acceso.com

de ellas para exigir teatralmente la dimision de Rajoy. Durante
su travesia judicial, Blanco ha reconocido que erré cuando en
su dia culpabilizé a adversarios politicos sin esperar a que ha-
blase la Justicia. Ayer evito secundar la peticion de Rubalcaba
de que Rajoy renuncie, pero le falté un punto de grandeza para
advertir que la caceria mediatica que él dice haber sufrido no
debe repetirse ahora con el presidente, dando por bueno el tes-
timonio de un presidiario que ha mentido una y otra vez y sin
que existan hechos probados en los tribunales.

En ABC se hace un esfuerzo diario por contrastar las denun-
cias, buscando los hechos fehacientes y las versiones de todas
las partes. Sabemos que un titular mendaz es mas llamativo y
puede vender mas que la bisqueda exhaustiva de la verdad.
Pero el premio al rigor y las buenas practicas llega a largo pla-
zoy se llama credibilidad. Por eso este periddico celebra sus 110
anos, mientras que otros el tiempo dira...

20/25



EL PERIODICO DE CATALUNYA (ED. CATALA) 19/07/13

BARCELONA
Prensa:  Diaria
Tirada: 52.070 Ejemplares
Difusion: 40.388 Ejemplares

L10¥SS2. ‘POD

Pagina: 77
cion: COMUNICACION  Valor: 3.049,00 € Area (cm2): 171,8 Ocupacion: 16,24 % Documento: 1/1  Autor: ELISEO OLIVERAS BRUSSEL-LES Num. Lectores: 648000

DEMANDA RETIRADA

Brussel-les
rectifical
acceptael
financament
de RTVE

| ‘ ELISEO OLIVERAS
BRUSSEL-LES

La Comissié Europea va rectificar
ahiriva anunciar que retirava la
denincia presentada contra Es-
panya davant el Tribunal de Jus-
ticia de la Uni6 Europea (UE) pel
sistema de financament de la te-
levisié estatal TVE, a través d'una
taxa a les companyies de teleco-
municacions. Aquesta taxa, equi-
valental 0,9% delsingressos bruts
anuals, serveix per compensar la
pérdua d’ingressos de TVE per la
supressio de la publicitat.

La retirada de la demanda és
conseqiiencia del fet que el Tri-
bunal de la UE va desautoritzar
el 27 de juny els arguments uti-
litzats per la Comissio Europea
contra aquest tipus de taxes i va
avalar un model similar aplicata
Franca. D'aquesta manera, la Co-
missié Europeas’evitara la humi-
liacid d'una segona derrota poli-
tica pel mateix motiu.

La senténcia de fa a penes un
mes va reconéixer que era com-
patibleambeldreteuropeulaim-

El Tribunal de la UE
ja va avalar al juny

el sistema francés,
similar a I'espanyol
|

posicié d'una taxa a les compa-
nyies de telecomunicacions fran-
ceses per ﬁnanqar la tele publica,
fet al qual s’havia oposat I'Execu-
tiu comunitari.

La jurisprudeéncia establer-
ta pel Tribunal de la UE en el cas
frances consolida I'autonomia
dels estats en matéria tributaria i
constitueix unaduraderrota per-
sonal perala comissaria europea
d’Agenda Digital, Neelie Kroes,
que s'ha destacat en diverses oca-
sions per primar la defensa dels
interessos de les empreses priva-
des per sobre de I'interés piiblic
general, com en aquest cas. La re-
tirada de la dentincia implicara
que el Tribunal de la UE arxivara
el cas en els proxims dies.

Les companyies de teleco-
municacions que operen a Espa-
nya, Telefénica, Vodafone, Oran-
ge i Ono, es van afanyar a asse-
nyalar que mantenen la seva
demanda davant el Tribunal Su-
prem espanyol contra aquesta ta-
xa, encara que el Tribunal de la
UE n'hagi avalat la legalitatila
Comissié Europea hagideciditre-
tirar la seva demanda. Les com-
panyies telefoniques insisteixen
quelataxa(155,8 milionsd’euros
el 2012) és «<injustas i «despropor-
cionadar.=

€© acceso.com 21125



EL PAIS (EDICION NACIONAL)

MADRID

Seccién: COMUNICACION  Valor: 5.549,00 € Area (cm2): 150,8 Ocupacién: 16,21 %

19/07/13

Prensa:  Diaria
Tirada: 400.212 Ejemplares
Difusion: 324.814 Ejemplares

0LEeYSSeL ‘PeD

i Pagina: 60
Documento: 1/1  Autor: EL PAIS, Madrid ] Num. Lectores: 2035000

€© acceso.com

DERECHOS AUDIOVISUALES

Reino Unido bloquea
una web pirata que
emitia la Liga inglesa

EL PAIS, Madrid

El Tribunal Supremo britanico
ha dictado una sentencia por la
que obliga a los seis principales
proveedores de servicios de In-
ternet en Reino Unido a blo-
quear el acceso a First Row
Sports, una pagina web que, sin
autorizacion, emite en directo
los partidos de la Liga inglesa de
futbol. La Corte Suprema de
Londres da asi la razon a la Pre-
mier League, que gestiona los
derechos de la competicion, al
afirmar que el portal “obtenia
beneficios gracias a una infrac-
ci6én a gran escala”. Es la prime-
ra vez que un organismo depor-
tivo consigue pararle los pies a
un portal pirata.

En Espana, los derechos de
la Liga estin en manos de los
clubes. No hay un organismo
que centralice la comercializa-
cion de las imagenes y vele por
que no sean pirateadas.

El Supremo britanico ha de-
terminado que First Row Sports
ha actuado con servicios de
streaming de terceros para ofre-
cer una cobertura en directo, de
forma ilegal y gratuita, de la Li-

ga inglesa, con la que ha genera-
do beneficios millonarios. Su de-
cision no solo atafie a los princi-
pales proveedores de Internet
—British Sky Broadcasting, BT,
Everything Everywhere, Talk
Talk, Telefonica UKy Virgin Me-
dia—, sino que también afecta a
los propietarios de bares que
emitan los partidos a través del
portal pirata, que estaran violan-
do los derechos de autor.

La decisién del Supremo lle-
ga solo unas semanas antes del
inicio de la nueva temporada, el
17 de agosto. Los derechos televi-
sivos en directo serdn comparti-
dos por la cadena de pago Skyy
la emisora BT Sport. First Row
Sports no podra incurrir en las
mismas practicas que hasta aho-
ra. El Supremo sostiene que el
portal ofrece partidos en directo
“a personas que no tienen dere-
cho a disfrutarlos porque no es-
tan suscritos a los servicios de la
emisora, o la cadena tiene licen-
cia para una zona diferente”.

La Premier League ha emiti-
do un comunicado en el que ma-
nifiesta su satisfaccion por el fa-
llo y anuncia su intencion de ha-
cer que se cumpla.

22125




EL PAIS (EDICION NACIONAL) 19/07/13
MADRID
Prensa:  Diaria
Tirada: 400.212 Ejemplares
Difusion: 324.814 Ejemplares

62€¥SSZ. ‘POD

Pagina: 61

Seccion: COMUNICACION Valor: 5.410,00 € Area (cm2): 149,3 Ocupacion: 15,8 % Documento: 1/1  Autor: david trueball Num. Lectores:72035000

Tour de force

DAVID TRUEBA

La sentencia del Tribunal Eu-
ropeo que avala el cobro de un
canon a las empresas de tele-
comunicaciones para finan-
ciar la television publica espa-
fiola, viene cogida de la cola a
la redefinicion del canal esta-
tal que hizo el Gobierno fran-
cés. También la prohibicién
de emitir publicidad y favore-
cer con ello a las concesiona-
rias privadas de canales, a
cambio de que estas destina-
ran una cantidad a financiar
la ptiblica, provenia del disefio
franceés, en este caso de la es-
pléndida relacién de Sarkozy
con los capos medidticos y el
anhelo de los politicos espafio-
les por alcanzar ese trato. Este
modelo de financiacién reafir-
ma un concepto basico, el de
la exigencia a las empresas
concesionarias. Por tanto, es
una gran noticia, pero no debe-
ria quedarse ahi.

La pardlisis europea ante
el cierre del canal nacional
griego fue la burda expresién
de la indiferencia ante el dere-
cho de los ciudadanos a la in-
formacién. Francia mantiene
el listén de exigencia en un
sector que considera clave en
la consolidacién cultural, lin-
gliistica y social. Es la tinica
esperanza bajo las politicas de
indiferencia extendidas por

Nicolas Sarkozy.

Europa bajo la melodia cansi-
na de la crisis. Su ministra de
Cultura, en un raro caso de
cumplimiento de las prome-
sas electorales, ha desactiva-
do la ley antidescargas por
considerarla un instrumento
inatil, pero sin embargo de-
fiende a ultranza el canon
compensatorio y es capaz de
enfrentarse a gigantes como
Amazon, Apple o Google para
garantizar la supervivencia
cultural de su pais. No se me
ocurre un ejemplo mas contra-
rio a la deriva patética de
otros paises europeos.

El panorama espaiiol es de
lagrimas. A la terrible situa-
cion se une una futura ley de
propiedad intelectual, fabrica-
da para boicotear lo que dice
defender, con una entidad fun-
damental como la SGAE empe-
fada en prolongar el despres-
tigio de la actividad profesio-
nal de sus socios en lugar de
lo contrario. A tan pocos kilé-
metros de Francia, nunca estu-
vimos tan cerca de convertir-
nos en el tercer mundo del de-
recho audiovisual. Suerte que
en nuestro espiritu pervive el
de los grandes escaladores del
Tour, cuando perdida la posibi-
lidad de ganar la carrera,
siempre aspiran a una jorna-
da de gloria en la subida mds
dura, asfixiante y demoledora.
Individualismo desesperado
frente al abandono colectivo.

€© acceso.com 23125



ARA
BARCELONA

19/07/13
Prensa:  Diaria
Tirada:  25.770 Ejemplares
Difusion: 14.326 Ejemplares

€eL¥§SeL ‘PeD

Pagina: 44

Seccién: COMUNICACION  Valor: 507,00 € Area (cm2): 150,5 Ocupacion: 14,87 %

Documento: 1/1

Autor: LAIA FORES BRUSSEL-LES _Num. Lectores: 99000

Brussel-les canvia de parer i avala ara el model de financament de RTVE

LAIA FORES
BRUSSEL-LES

El model de finangamentde RTVE,
que obliga a pagarunataxaalesope-
radores de telecomunicacionsiales
televisions privades, respecta ple-
nament la normativa comunitaria.
Brussel-les ha decidit retirar la de-
nincia que havia presentat davant
la justicia europea contra la taxa de
les operadores de telecomunicaci-

ons ideclarar legal el model que ha
permes a la televisio publica espa-
nyola suprimir la publicitat.
LaComissio Europea considera-
vail-legal la taxa a les operadores,
pero® una senténcia que el Tribunal
de Justicia de la UE va emetre a fi-
nals de juny ha fet canviar de parer
I'executiu comunitari. La senténcia
es referia al cas del financament de
latelevisio publica francesa, moltsi-
milaral’espanyol.Ilaconclusidera

€© acceso.com

Operadores
Lajusticia
europea
considera
legal el canon
obligatori

clara: éslegal que les operadores pa-
guin un canon per finangar un mit-
ja audiovisual ptblic. Amb la reso-
lucio a la ma, Brussel-les considera
que també hauria perdut el judici
contra Espanya i ahir va anunciar
que ha decidit fer marxa enrere.
Amb aquest moviment, la Comis-
si6 Europeaavaladefinitivamentel
modelde financamentde RTVE im-
pulsat pel govern de Zapatero. Per
compensar les pérdues economi-

ques de la televisio publica per lasu-
pressio delapublicitat que imposa-
vaelnoumodel, les operadores han
de pagar el 0,9% dels seus ingressos
bruts anuals.

El PSOE va celebrar ahir la deci-
sid i va assegurar que dona “estabi-
litat financera”a RTVE i en garan-
teix el futur. Brussel-les ja va decla-
rarlegal el 2010 el canon que les te-
levisions privades espanyoles
també han de pagar. s

24125



SEGRE 19/07/13

LLEIDA
Prensa:  Diaria
Tirada: 13.595 Ejemplares
Difusion: 10.551 Ejemplares

ke

6507952/ ‘POD

Pagina: 33

Seccion: SOCIEDAD Valor: 194,00 € Area (cm2): 68,0 Ocupacion: 6,75 % Documento: 1/1 Autor:  Num. Lectores: 126000

PREMSA

El Pica d'Estats
augmenta
limport per al
periodisme local

Repartira 38.000 € en
les diferents modalitats

[LLEIDA| La Diputaci6 de Llei-
da va aprovar ahir les bases
de la 25a edici6 del Premi Tu-
ristic Internacional Pica d’Es-
tats de periodisme. Entre les
novetats, s’ha de destacar que
s’incrementa la dotaci6 eco-
nomica de la categoria mit-
jans de comunicacié local,
que passa dels 3.000 als
5.000 euros, de manera que
s’iguala a la quantia de les ca-
tegories amb més dotacio.
L'import global dels premis
sera de 38.000 euros repar-
tits en les vuit categories del
certamen, segons va aprovar
ahir el consell d’administra-
cid del Patronat de Turisme
de la Diputaci6 de Lleida. A
més, s’incorporen al jurat el
director de SEGRE, Santia-
go Costa, i els periodistes Mo-
nica Terribas (Diari ARA) i
Eduard Navarro (Cadena Pi-
renaica). En I'dltima edicio
del premi, es van rebre 192
treballs, amb 21 obres de deu
paisos, com els Estats Units,
Holanda o Italia.

€© acceso.com 25125



	ÍNDEX
	PERIODISME I MITJANS DE COMUNICACIÓ 
	TV3 AMENAÇA AMB UNA VAGA DE 24 HORES PER LA DIADA 
	LES DIFICULTATS D'ERC PER TROBAR-SE LA MÀ ESQUERRA
	L'ERO A CATALUNYA RÀDIO I TV3 ENFRONTA ICV AMB ERC I ENQUISTA EL CONFLICTE LABORAL
	GOVERN I ERC ACORDEN SUAVITZAR L'ERO DE TV-3
	ERC VOTA EN CONTRA DE LA RETIRADA DE L'ERO A CATALUNYA RÀDIO I TV3
	ESQUERRA RECHAZA LA RETIRADA DEL ERE EN TV-3 Y CATALUNYA RÀDIO
	ERC SE DESCUELGA DE LA MOCIÓN QUE RECHAZA EL ERE DE TV3 
	UN "MONSTRUO" CON AIRE DE BOB DYLAN 
	VUELVE EL EQUIPO DE URDACI
	RTVE PLANTEA 'COPIAR' LA LEY FRANCESA PARA QUE VODAFONE PAGUE LA TASA DE TV 
	FUERTE REVÉS A LA FIFA Y LA UEFA: MUNDIAL Y EUROCOPA PARA TODOS 
	LAS 'TELECOS' MANTIENEN LA DENUNCIA CONTRA LA FINANCIACIÓN DE RTVE
	REFEXIÓN TRANQUILA SOBRE EL PERIODISMO BASURA, EDITORIAL
	SERP D'ESTIU
	'EL MUNDO' I EL PERILL D''ONZEMITJAR' EL CAS BÁRCENAS 
	RESPETEMOS LA PRESUNCIÓN DE INOCENCIA 
	BRUSSEL·LES RECTIFCA I ACCEPTA EL FNANÇAMENT DE RTVE
	REINO UNIDO BLOQUEA UNA WEB PIRATA QUE EMITÍA LA LIGA INGLESA 
	TOUR DE FORCE 
	BRUSSEL·LES CANVIA DE PARER I AVALA ARA EL MODEL DE FINANÇAMENT DE RTVE 
	EL PICA D'ESTATS AUGMENTA L'IMPORT PER AL PERIODISME LOCAL



