• Comunicat conjunt de suport al fotoperiodista Albert Garcia

12 juliol, 2021

El comunicat el signen el Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació i el Sindicat de la Imatge UPIFC. Tots tres expressen el seu rebuig a la petició fiscal de presó per al fotoperiodista Albert Garcia quan cobria les mobilitzacions posteriors a la sentència del Procés.

Comunicat conjunt del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), el Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) i el Sindicat de la Imatge UPIFC

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), el Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) i el Sindicat de la Imatge UPIFC expressen el seu més absolut rebuig a la petició fiscal de presó per al fotoperiodista Albert Garcia acusat per la Policia Nacional «d’atemptat contra l’autoritat”. Els fets van succeir l’octubre de 2019 mentre el company cobria les mobilitzacions posteriors a la publicació de la sentència del Procés. Albert Garcia pretenia captar les imatges de l’agressió per part d’aquest cos policial a un jove que hi participava. Finalment els agents el van detenir a ell.

Les tres entitats defensem el company perquè l’Albert es va limitar a complir amb el seu deure professional de captar les imatges d’uns fets que en aquell moment estaven succeint a la via pública. La seva obligació era posar per davant el dret a la informació de la ciutadania perquè aquesta rebés informació del que passava al carrer en aquells moments. Amb la seva detenció, els agents policials van limitar un dret democràtic essencial, protegit per la Declaració Universal dels Drets Humans, per la Constitució espanyola i per l’Estatut de Catalunya. A més, addueixen uns càrrecs fora de lloc com demostren a bastament els vídeos que es van enregistrar de la detenció del fotoperiodista.

Lamentem igualment que la Fiscalia hagi donat crèdit a unes acusacions policials que les imatges que hi ha desmenteixen absolutament. En una democràcia, no es pot condemnar ningú per treballar en la garantia del dret a la informació de la ciutadania per sobre d’uns interessos particulars que opten per apartar dels llocs els testimonis incòmodes, com han de ser els i les professionals de la informació.

Reclamem al Ministeri de l’Interior que desautoritzi les acusacions policials contra l’Albert Garcia. I exigim també que el Govern espanyol impulsi d’una vegada per totes la derogació de la Llei Mordassa, que no és més que un instrument per limitar els drets i les llibertats civils que s’han de gaudir en democràcia.

Finalment volem expressar el nostre suport al company Albert Garcia, a qui adrecem tota la nostra solidaritat i la del conjunt de la professió i a disposició del qual ens posem per a totes aquelles accions que vulgui impulsar en defensa seva. El seu cas és absolutament inadmissible en democràcia i impulsarem totes les iniciatives necessàries perquè tot això acabi no ja en una absolució sinó amb una retirada prèvia dels càrrecs.

Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

Deixa el teu comentari