• Comunicat conjunt sobre els darrers obstacles en la cobertura informativa a la via pública

12 gener, 2022

La feina dels professionals de la informació i la comunicació ha de garantir-se sempre, entre d'altres, en casos de desnonaments. El Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Sindicat de Periodistes de Catalunya i el Sindicat de la Imatge estem confeccionant amb Mossos d'Esquadra un protocol que permeti treballar als periodistes sense impediments.

Els periodistes hem tingut darrerament problemes en la cobertura informativa de diversos esdeveniments a la via pública, especialment en desnonaments. El Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Sindicat de Periodistes de Catalunya i el Sindicat de la Imatge estem mantenint contactes amb les autoritats policials catalanes per posar fi a aquestes traves.

Estem a punt de tancar un protocol que renovi els acords actuals per al desenvolupament de la feina dels i les professionals de la informació. Però mentre acabem de tancar-lo, voldríem demanar-vos un parell de qüestions:

1. Sempre que en algun d'aquests esdeveniments sigueu identificats pels agents que participen en el dispositiu policial, comuniqueu-ho com més aviat millor a l'organització de la qual formeu part.

2. Feu el mateix si rebeu alguna notificació de sanció per tal de presentar les corresponents al·legacions. És molt important que per aturar el procés sancionador es tramiti el recurs corresponent, fins i tot si el termini per presentar-lo ha caducat.

Davant de qualsevol altre consideració, sempre ha de prevaldre el dret a la informació de la ciutadania per la qual cosa des dels cossos de seguretat no es poden posar impediments a la feina dels i les professionals de la informació. Estem acabant de preparar un model unificat de recurs, per facilitar la gestió d'aquest punt.

Confiem que les nostres converses amb els Mossos d'Esquadra culminaran aviat amb un acord satisfactori per a tothom, ja que essencialment haurà de permetre que els i les professionals de la informació puguin treballar sense obstacles. Quan el tinguem el farem públic, però mentrestant us demanem que seguiu les recomanacions que us hem detallat en els punts 1 i 2.

Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

Deixa el teu comentari