• Consulta les principals conclusions del Digital News Report 2023

    14 juny, 2023

    Avui s'ha presentat el Digital News Report 2023, l'estudi més exhaustiu sobre el consum de notícies. Aquest informe, elaborat per Nic Newman, Richard Fletcher, Kirsten Eddy, Craig T. Robertson i Rasmus Nielsen, s'ha basat en una enquesta a 93.000 persones de 46 països. Els resultats donen una visió completa i actualitzada de com consumim les notícies en l'era digital. 

    Una de les principals conclusions és que les xarxes socials estan canviant. Facebook cada vegada és menys important com a font de notícies, ja que avui només un 28% dels enquestats accedeix a les notícies a través de la xarxa de Mark Zuckerberg. L'any 2016 ho feia el 42%, però xarxes socials com YouTube i TikTok estan captant l'atenció dels usuaris més joves

    Paral·lelament, el creixement de les subscripcions s'ha estancat en molts països i més d'un terç dels subscriptors (39%) afirmen haver cancel·lat o renegociat la seva subscripció en l'últim any. Els principals motius per subscriure's a un mitjà són el preu, la relació amb l'empresa o la sensació que aporta el mitjà que els parla. La meitat dels no subscriptors del Regne Unit, Estats Units i Alemanya afirmen que res els convenceria per pagar per consumir notícies. 

    L'informe també constata que hi ha un interès decreixent per les notícies a un gran nombre de països, especialment entre els grups més joves i de difícil accés. A Espanya ha disminuït un total de 34 punts des de l'any 2015 i els autors afirmen que les caigudes solen ser majors en països caracteritzats pels alts nivells de polarització política. Globalment, quatre de cada deu persones diuen confiar en la majoria de notícies gairebé sempre.

    A continuació, trobareu una llista de les principals conclusions de l'estudi:  

    • La guerra d'Ucraïna o la pandèmia de la COVID-19 han accelerat els canvis estructurals cap a entorns més digitals, mòbils i dominats per plataformes amb afectacions als models de negoci i el periodisme. 
    • Només el 22% dels enquestats prefereixen començar la seva cerca de notícies a través d'un lloc web o una aplicació. Això és descens de 10 punts percentuals de l'any 2018. 
    • El públic presta més atenció als famosos i influencers que als periodistes a les xarxes Tiktok, Instagram i Snapchat. 
    • Els mitjans de comunicació públics són els que gaudeixen d'una major confiança en la majoria dels països del nord d'Europa, però el seu abast ha disminuit entre el públic més jove. 

    • El consum de mitjans tradicionals, com la televisió i la premsa escrita, continua disminuint en la majoria de països. 

    • La proporció de consumidors de notícies que diuen evitar les notícies, sovint o a vegades, es manté a prop dels màxims històrics (36%). 

    • El pagament per consumir notícies es pot estar estabilitzant per la pressió en l'economia domèstica i per la satisfacció d'una part del públic amb les notícies que pot consumir de manera gratuïta. 

    • Una gran proporció de les subscripcions digitals van a unes poques marques nacionals de luxe. 

    • La majoria dels usuaris d'internet diuen que prefereixen llegir les notícies a veure-les o escoltar-les. El text ofereix més rapidesa i control en l'accés a la informació. 

    • Els pòdcasts de notícies triomfen entre el públic culte i els més joves, però continua sent una activitat minoritària en general. Un 34% escolta mensualment un pòdcast i un 12% ho fa a través d'un programa relacionat amb les notícies i l'actualitat. 

    DESCARREGA L'ESTUDI

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.