Després de les festes de Nadal, el Club de Lectura del Col·legi reprèn l’activitat amb l’assaig Difamació de l’escriptora i periodista col·legiada Eva Piquer. El llibre està basat en un cas real: un opinador amb fama d’impertinent aprofita la malaltia del director d’un diari per atacar la seva muller, també periodista, a través d’una sèrie d’articles que l’escarneixen mentre el càncer s’endú el seu marit. “Serà la vídua oficial de Catalunya!”, profetitza.
Deu anys més tard, l’autora que va patir aquell escarni reflexiona sobre la naturalesa de la difamació i les seves conseqüències. Què mou un difamador? Com opera aquest mecanisme? Quines ferides provoca? I quin tipus de subjecte en resulta? Són preguntes que interpel·len la societat en el conjunt, ja que en un context marcat per les xarxes socials, on la desqualificació i l’insult s’han normalitzat, cada cop hi ha més persones que pateixen i esdevenen víctimes d’aquest entorn hostil. Amb aquest assaig, Eva Piquer trenca la impunitat. Lluny de caure en la personalització de l’atac, fa servir la claredat de l’anàlisi i la força dels arguments per guanyar la partida a l’enemic.
La trobada amb l’autora tindrà lloc el dijous 15 de gener a les 18.30 h, a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya, a Barcelona (Rambla de Catalunya, 10). Les places són limitades i els col·legiats i col·legiades podran participar-hi tant presencialment com virtualment. Aquells que optin per la modalitat en línia rebran uns dies abans de la trobada un enllaç de Zoom per correu electrònic.
El Club de Lectura
El Club de Lectura del Col·legi de Periodistes de Catalunya és un espai de trobada i debat per als amants de la literatura i el periodisme. Amb l’objectiu de fomentar la lectura i el diàleg, aquesta iniciativa permet als seus membres compartir reflexions en primera persona amb els autors i autores. Les sessions se celebren cada dos mesos i els llibres són seleccionats pels propis membres a través d’un canal de WhatsApp.
En edicions anteriors, el Club ha comptat amb la participació d’autors com Sergi Pàmies (A les dues seran les tres), Anna Bosch (El año que llegó Putin), Mònica Bernabé (Crónica de un fracaso), Bru Rovira (Matar el director) i Maruja Torres (Cuanta más gente se muere, más ganas de vivir tengo), Marc Marginedas (Rusia conta el mundo) i Sergio Vila-Sanjuán (Misterio en el Barrio Gótico).
INSCRIPCIONS
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari