Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / Josep Carles Rius, setè entrevistat del vídeo pòdcast PERIODISTES
  • Josep Carles Rius, setè entrevistat del vídeo pòdcast PERIODISTES

    12 desembre, 2024

    Ja està disponible el capítol amb el president del Consell de la Informació de Catalunya a la sèrie PERIODISTES. Converses sobre l'ofici, disponible a CaixaForum+, Youtube i Spotify.

    Tweet
     
     
    Josep Carles Rius, setè entrevistat del vídeo pòdcast PERIODISTES

    Josep Carles Rius i Baró, president del Consell de la Informació de Catalunya (CIC) i exdegà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, comparteix la seva visió sobre la situació del periodisme en una conversa amb Albert Om. Rius, nascut a Valls el 1956, posa èmfasi en la dificultat actual per distingir el bon periodisme de la resta d'informació, en un context en què la immediatesa i les xarxes socials dominen l'escena.

    Segons Rius, "abans era molt visible el bon periodisme, i ara es queda emmascarat". Aquesta reflexió fa referència a la presència dominant de les xarxes socials i dels "pseudomitjans", que sovint difonen continguts poc rigorosos. A més, critica la tendència a prioritzar els titulars sensacionalistes per atraure audiències, un fenomen vinculat al clickbait i la digitalització.

    El president del CIC subratlla que, enmig d'aquest oceà d'informació, cal crear "illes de credibilitat" on el periodisme de qualitat pugui prosperar. "Necessites aquestes illes de credibilitat, i cadascú es busca les seves", assegura. A la vegada, destaca la importància de l'educació mediàtica per capacitar les noves generacions a distingir la informació veritable de la que no ho és.

    Rius també apunta que escollir bé les fonts és fonamental en l'era digital, ja que no tot el que circula a les xarxes té el mateix nivell de fiabilitat. Tot i les dificultats, reconeix que les xarxes socials són una realitat amb la qual cal aprendre a conviure, i que els periodistes han de saber utilitzar-les de manera crítica.

    Els set primers episodis de la sèrie amb Jordi Évole, Gemma Nierga, Ramon Besa, Tura Soler, Josep Cuní,  Esther Vera  i Josep Carles Rius ja es poden veure de manera gratuïta a CaixaForum+, Youtube i Spotify. Els propers capítols s’aniran publicant quinzenalment, sempre els dijous. Els següents convidats seran: Cristina Gallach (19 de desembre), Lluís Permanyer (9 de gener) i Txell Feixas (23 de gener).

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    Sigfrid Gras: «Hem estat pioners en fer informació de territori»
    El Col·legi de Periodistes recorda el Punt Lila davant noves denúncies de periodistes
    Últims dies per presentar treballs al II Premi Periodisme, Salut i Drets Socials Tarragona
    Agnès Marquès, primera convidada al cicle 'Pessics de Vida' del 2025
    Lluís Permanyer, nou protagonista del pòdcast PERIODISTES
    Presentació d'un informe sobre discursos d’odi als mitjans
    Cristina Gallach, vuitena entrevistada al vídeo pòdcast PERIODISTES
    El final de la verificació de META posa encara més en valor la necessitat de l'educació mediàtica
    Presentació del pòdcast "El Bar del Panorama"
    El Col·legi de Periodistes celebra el 40è aniversari
  • Cercador

  •  
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
    Newsletters i esdeveniments, l’última aposta
    Jo ara també soc periodista
  •  
    Recursos útils
    Webs
    La xarxa
    Contra el fangar
    Això és real?

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies