• La Junta de Govern acorda impulsar el vot electrònic

    14 novembre, 2013
    La Junta de Govern del Col·legi va aprovar el passat 15 de novembre iniciar la modificació de l'Estatut i del Reglament Intern de Règim Electoral per incorporar el sistema de votació electrònica a les eleccions de l’any vinent.

    Reunida en sessió extraordinària, la Junta va considerar que el vot electrònic facilita l’exercici del dret a vot de totes les persones col·legiades que, especialment en el cas de la nostra professió, es troben exercint-la arreu del món i no els hi és possible acudir presencialment el dia de les eleccions a la seu del Col·legi i de les demarcacions per a participar-hi. És per aquest motiu, i amb la finalitat de dotar-les de la màxima transparència, que des de la Junta s’ha treballat en regular aquest sistema de votació per tal que es pugui utilitzar, si es considera necessari i oportú, en les futures eleccions del Col·legi previstes pel 2014.

    Per a poder emprar aquest sistema de votació, però, és imprescindible adequar l'Estatut del Col·legi, així com el text del Reglament Intern de Règim Electoral.

    L’article 70.7 dels Estatus vigents del Col·legi de Periodistes de Catalunya reconeixen expressament que es podrà utilitzar el sistema de votació electrònica; i l’article 44 del Reglament Intern de Règim Electoral en preveu el seu desenvolupament mitjançant un annex al propi Reglament.

    En aquest sentit, la Junta de Govern va acordar el passat 15 de novembre de 2013, aprovar inicialment els projectes de modificació del títol VI dels Estatuts i de modificació del Reglament Intern de Règim Electoral del Col·legi de Periodistes de Catalunya per tal de regular el sistema de votació electrònica; i de conformitat amb el que disposa l’article 91 dels Estatuts, ha acordat sotmetre’ls a informació pública col·legial durant un termini d’un mes, a través de la seva publicació al web del Col·legi de Periodistes i amb la comunicació a tots els col·legiats i col·legiades.

    Durant aquest període, totes aquelles persones interessades poden consultar la documentació de la modificació puntual annexa i formular al·legacions i/o suggeriments única i exclusivament en relació a les modificacions sotmeses a la seva consideració. El termini finalitza el dilluns 16 de desembre de 2013 inclòs.

    Una vegada analitzades i resoltes les al·legacions formulades, la Junta de Govern acordarà elevar a l’Assemblea General l’aprovació tant del Projecte de modificació dels Estatuts com de modificació del Reglament.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.