Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / La Mesa Sectorial dels Mitjans de Comunicació aprova el Pla de Treball i inicia el desenvolupament del document de propostes
  • La Mesa Sectorial dels Mitjans de Comunicació aprova el Pla de Treball i inicia el desenvolupament del document de propostes

    3 juliol, 2013
    La Permanent de la mesa sectorial ha aprovat avui, per unanimitat, el pla de treball per desenvolupar el document “Propostes contra la crisi en el sector de la comunicació”, que es va presentar a finals de maig al CCCB.
    Tweet
     
     

    El pla preveu la creació d’una infraestructura integrada, apart de la Permanent, per un comitè de direcció i una oficina tècnica integrada pels dos coordinadors de la Mesa. També s’ha aprovat un calendari per desenvolupar les mesures que inclou el document. Com accions immediates s’ha previst abordar la creació d’un epígraf específic per part del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que englobi als professionals de la comunicació. En aquest sentit, s’ha decidit demanar una reunió amb el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, per desenvolupar la proposta i tractar altres qüestions de l’àmbit laboral.

    També es preveu una trobada amb el Secretari general d’Universitats, Antoni Castellà, per analitzar l’oferta universitària d’estudis de comunicació, la relació universitat i empresa i el sistema de pràctica, entre d’altres qüestions que inclou el document.

    La primera fase de contactes abans de setembre preveu, també, una trobada al conseller de Presidència, Francesc Homs, per analitzar el conjunt de polítiques del Govern que permetin tractar els mitjans de comunicació com una indústria estratègica.

    La Permanent també ha decidit crear grups de treball específics per posar en marxa les propostes de caire sectorial en àmbits com la premsa, la ràdio, el món de la publicitat i la indústria audiovisual. El Pla de treball preveu implementar les iniciatives que inclou el document en un període màxim d’un any.

    Iniciativa pionera

    La Mesa Sectorial dels Mitjans de Comunicació ha estat la primera iniciativa que s’ha fet en aquest sentit a tot l’Estat en la que hi ha participat tots els actors implicats en el món de la comunicació a Catalunya i que han aconseguit no només trobar-se per analitzar la situació, sinó subscriure un document conjunt que assumeixen en la seva integritat.

    La Mesa sectorial es va crear per iniciativa de la Plataforma en defensa dels mitjans de comunicació social, integrada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, el de l’Audiovisual i els sindicats del sector. Durant aquest temps, la Mesa ha reunit una trentena d’entitats entre les quals les diferents associacions professionals de l’àmbit de la premsa, la ràdio, la televisió, productores audiovisuals, sindicats, universitats i administració.

    Documents relacionats
    PDF icon mesa-sectorial-treball.pdf

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    Acord de col·laboració entre el Col·legi de Periodistes i la llibreria Medios
    El Col·legi de Periodistes i l’assegurança Mapfre Vida signen un conveni de col·laboració
    Un estudi conclou que el Centre de Documentació disposa d’un fons ben posicionat i referent pel que fa a les revistes especialitzades en comunicació
    Una trentena de mitjans catalans obtindran un segell de compromís per una informació ètica
    El Centre de Formació i Desenvolupament ja té preparada la programació del tercer trimestre
    Nou seminari europeu sobre la Directiva Europea de Productes del Tabac
    Ja has llegit els nous reportatges de Wikidiari.info?
    Marca personal per a Periodistes
    Aquest vespre es lliuren els Premis Mosques de la Informació 2013
    El Col·legi de Periodistes gestiona beques per assistir al seminari de periodisme i medi ambient
  • Cercador

  •  
    Un New Deal per als mitjans
    Quan la mare va a la guerra
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
  •  
    L'epicentre de la desinformació
    Marc Basté: "La batalla de veritat serà per la confiança"
    Recursos útils
    Webs
    La xarxa

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies