Lliurades les Petxines 2026
Antonio Carmona guanya la Petxina Oberta, i la Petxina Tancada recau en l’Ajuntament de Salou. Josep Maria Arias rep la Petxina Daurada en senyal de reconeixement de la seva trajectòria i El Periódico obté la Petxina Km 0 per recuperar la corresponsalia de Tarragona.
El Teatret del Serrallo ha acollit aquest vespre la XXXIV Festa de les Petxines de la Informació, organitzada per la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes de Catalunya i presentada per les col·legiades Laia Díaz i Laia Poblado. Durant la gala, s’han lliurat la Petxina Oberta, que reconeix la font informativa que ha atès amb rigor, diligència i efectivitat les sol·licituds dels periodistes, i la Petxina Tancada, que vol ser un toc d’atenció a aquella font informativa que, pel seu hermetisme i poca accessibilitat, ha dificultat la feina dels mitjans de comunicació.
Al marge de les votacions i per decisió de la junta de govern, s’ha distingit amb la Petxina Daurada a Josep Maria Arias en reconeixement d’una trajectòria professional extensa i compromesa amb el periodisme i la comunicació al Camp de Tarragona, i amb la Petxina Km 0 a El Periódico per la reobertura, l'any 2024, de la seva corresponsalia a Tarragona.
Petxina Oberta i Tancada
Antonio Carmona, representant institucional i portaveu de Renfe a Catalunya durant la crisi de Rodalies, ha estat guardonat amb la Petxina Oberta per “estar sempre a disposició dels periodistes, fins i tot quan la situació és desfavorable per a la companyia, tot demostrant que la comunicació de crisi es pot exercir amb professionalitat i efectivitat”.
També estaven nominats en aquesta categoria el gabinet de comunicació de l’Arquebisbat de Tarragona i María José Osuna, fiscal en cap de l’Audiència de Tarragona.
La Petxina Tancada ha estat per a l’Ajuntament de Salou per “retardar i dificultar l’accés dels periodistes a informació municipal i avançar des del gabinet de comunicació informacions que alguns mitjans estaven treballant per publicar”. Ha superat en nombre de vots els altres candidats: l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) i el Club Gimnàstic de Tarragona.
Josep Maria Arias rep la Petxina Daurada, i El Periódico la Km 0
Al marge de les votacions i per decisió de la junta de govern de la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes, s’ha lliurat la Petxina Daurada al periodista Josep Maria Arias, en reconeixement d’una trajectòria professional extensa i compromesa amb el periodisme i la comunicació al Camp de Tarragona.
La junta ha reconegut especialment la seva aportació al camp de la comunicació corporativa i institucional, com a cap de gabinet de premsa de l'Ajuntament de Reus en dos períodes i al capdavant del gabinet de comunicació de la Universitat Rovira i Virgili (URV).
D’altra banda, la junta ha atorgat la Petxina Km 0 a El Periódico per la reobertura, l'any 2024, de la seva corresponsalia a Tarragona. En aquest sentit, s’ha reconegut una aposta que “reforça la presència informativa al territori i garanteix una cobertura periodística de proximitat mitjançant la contractació d'un professional dedicat específicament a seguir l'actualitat tarragonina”.
La rifa
Després del lliurament dels guardons, s’ha celebrat una rifa d’obsequis entre tots els col·legiats i col·legiades que han participat en la votació, cortesia de PortAventura, Repsol, Sala Zero, Festival Internacional de Música de Cambrils, Nàutic Parc Costa Daurada, Parc Samà, Aquum, DOP Siurana, Borges, Fundació Catalunya la Pedrera, Parc Central, Món Natura Delta de l’Ebre, DO Tarragona, DOQ Priorat, DO Catalunya, DO Montsant, Bodegas Yzaguirre, Restaurant Barquet, L’Olivera, celler Rendé Masdeu, Ajuntament de Tarragona, Ajuntament de Reus, Museu Casteller de Catalunya, càmping Terra Alta, La Capona, Combinats, Sala Trono, FITT, Ajuntament de l’Espluga de Francolí i celler Coca i Fitó.
Per finalitzar la festa, els assistents han pogut gaudir d’un càtering que ha comptat amb la col·laboració de Damm, Coca-Cola, DO Tarragona, DOQ Priorat, DO Conca de Barberà i DO Montsant.
El Port de Tarragona i l’Ajuntament de Tarragona han donat suport institucional a l’ organització d’aquest acte.