El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano; del director de l’organisme, Juli Alegre; del degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Maria Morros; i de la presidenta de la demarcació de Lleida del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Laura Alcalde, va presidir aquest divendres l’entrega de guardons de la 35a edició del Premi Turístic Internacional Pica d’Estats de premsa, ràdio, televisió i mitjans digitals. El guardó distingeix els reportatges que promocionen més bé els atractius turístics del Pirineu i les Terres de Lleida, i té una dotació de 48.000 euros, distribuïts en vuit categories, a raó de 6.000 euros per cada treball guanyador.
Talarn ha agraït als periodistes i als mitjans de comunicació la feina que duen a terme i ha assegurat que el Premi Pica d’Estats “és una aliança entre el territori i aquelles persones que, amb el seu talent i compromís, contribueixen a donar-lo a conèixer amb respecte i sensibilitat”. Per aquest motiu, el president ha anunciat que el Col·legi de Periodistes de Catalunya s’incorporarà a l’organització del guardó “perquè els professionals de la comunicació són els veritables protagonistes d’aquest premi”.
Per la seva part, Serrano ha posat de manifest la qualitat dels 102 treballs que es van presentar al certamen. Ha destacat que tots els reportatges “ajuden a difondre els valors del model turístic pel qual apostem des del Patronat: sostenible, regeneratiu i que ajudi a dinamitzar l’economia local”. El vicepresident també ha animat els periodistes “a continuar treballant per donar a conèixer els atractius de la demarcació”.
Així mateix, Morros, que també és el president del jurat del premi, ha explicat que “el compromís que tenim amb el Premi Pica d’Estats és absolut” i ha afirmat que després de 35 edicions del guardó “és un bon moment per reflexionar i repensar”. En aquest sentit ha recordat que l’any passat es van revisar les bases i les categories i ara s’incorpora al Col·legi de Periodistes de Catalunya a la organització. “Una proposta que hem acceptat des del primer moment”, ha assegurat Morros.
També han assistit a l’acte el vicepresident Agustí Jiménez i els i les diputades Estefania Rufach, Òscar Martínez, Fermí Massot, Rosa Maria Perelló, Rosalia Carnicé, Antoni Carré, Elis Colell i Joan Simeón.
Els guanyadors de la 35a edició del Premi Pica d’Estats són:
- Millor article periodístic: “Solsonès, la comarca de las mil masías”, d’Elena del Amo i publicat a la revista Viajar. El reportatge explica les tradicions del Solsonès i els seus principals atractius, a partir d’un relat que comença amb les masies típiques de la comarca.
- Millor treball de ràdio: “Julionejant per Lleida”, de Mercè March i emès a Ràdio Lleida-SER Catalunya. Es tracta d’una sèrie de quatre reportatges que se centren en la diada dels Raiers, la Fira del Ferro d’Alins, el Mercat Romà de Guissona i el Dansàneu.
- Millor treball audiovisual: “Cassola de tros a Linyola”, emès a La 2 dins del programaLa recepta perduda. El programa és una demostració de com tot un poble s’uneix al voltant de l’elaboració de la cassola de tros. A partir d’aquesta recepta, també explica com és la població d’aquest municipi del Pla d’Urgell.
- Millor reportatge periodístic: “Hostal de Pinós. 500 anys donant menjar”, d’Oriol Clavera i Narcís Clotet, i publicat a la revista Descobrir Catalunya. El reportatge repassa la història del restaurant més antic de Catalunya i parla dels valors de la cuina tradicional.
- Millor reportatge fotogràfic: “La Panadella, la frontera del paisatge”, de Santi Iglesias i publicat a la revistaHoritzons. El treball és un viatge visual per l’autovia A-2, que ens ensenya imatges singulars que es poden veure al voltant de la carretera.
- Millor treball publicat als mitjans de comunicació local: “Josep Vallverdú, un horitzó de 100 anys”, de Carles Gené i Eugeni Casanova, i emès a Lleida TV. El documental explica la biografia i l’obra de Vallverdú, que es presenta com un veritable ambaixador de les comarques de Lleida.
- Millor treball de premsa internacional: “Le Segrià, Terres de Ponent”, de Marie Costa i publicat a la revista Cap Catalogne. El reportatge és una radiografia apassionada del Segrià i ens descobreix una comarca plena de cultura, història i paisatge.
- Millor treball transmèdia: “Recogida de la oliva”, de María Jesús Tomé i publicat awww.tusdestinos.net. El treball, que combina diferents formats audiovisuals, mostra les experiències que s’organitzen al voltant de l’oli d’oliva verge extra que es produeix a Lleida.
El jurat del guardó
El jurat del 35è Premi Pica d’Estats, que es va reunir el passat 8 de febrer per decidir els guanyadors d’aquesta edició, va estar presidit pel degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Maria Morros. També van formar part del jurat, en aquest cas com a vocals, Josep Cuní, Pepa Fernández, Lluís Foix, Mariano Palacín, Mònica Terribas, Laura Alcalde, Anna Sàez, Francesc Guillaumet, Francesc Canosa i Josep Cabasés. El director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, va exercir de secretari del jurat.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari