Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / Pilar Aymerich, nova protagonista al vídeo pòdcast PERIODISTES
  • Pilar Aymerich, nova protagonista al vídeo pòdcast PERIODISTES

    24 novembre, 2025

    S’estrena a CaixaForum+, Spotify i YouTube el nou episodi del vídeo pòdcast PERIODISTES. Converses sobre l’ofici, que aquesta vegada compta amb una mestra del fotoperiodisme, Pilar Aymerich.

    Tweet
     
     

    Pilar Aymerich (Barcelona, 1943) es va formar en direcció teatral a l’Escola d’Art Dramàtic Adrià Gual, on va entrar en contacte amb el context cultural d’avantguarda a la Barcelona dels seixanta. Posteriorment, va viatjar a Londres per a continuar fent teatre, però va abandonar la idea en adonar-se de les dificultats que suposaven el desconeixement de la llengua i la manca de contactes. Va ser aleshores quan va decidir dedicar-se a la fotografia per la seva "passió per mirar" i capturar el món. Així, en aquell moment, amb una càmera enviada pel seu pare, comença a fotografiar tot allò que li crida l’atenció.

    Més tard va anar a França convidada pel seu oncle, que havia estat fotògraf al Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya, i que havia estat exiliat des de la Guerra Civil. En aquest moment, la seva càmera seria testimoni de manifestacions, vagues, celebracions i moviments socials, sempre des d’una consciència social, humanista i feminista.

    Coneguda per haver trencat amb els cànons establerts per les dones a la Barcelona franquista, Aymerich s’ha consolidat com una mestra del fotoperiodisme a Catalunya. La seva càmera ha retratat tota una generació amb una mirada feminista i única.

    En aquest capítol, conduït per la col·legiada Cristina Puig, Aymerich comparteix les anècdotes de dècades d’ofici, parla de l’evolució de l’analògic al mòbil, de la importància de passar desapercebuda per captar l’essència del moment, i reivindica com el fet de ser dona ha marcat el seu camí professional. Un testimoni carregat d’humanitat i passió que ens convida a mirar el món a través de la imatge.

    On veure els capítols

    Els set primers capítols amb convidats com Albert Om, Olga Viza, Queco Novell, Clàudia Rius, Jordi Juan, Rosa Maria Calaf i Lluís Falgàs, estan disponibles a CaixaForum+, Youtube i Spotify. Els següents convidats seran Jordi Bianciotto i Patrícia Plaja.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    Acord comercial amb el Teatre Poliorama
    Nou acord comercial amb el grup DIR
    Gaudeix de descomptes exclusius en les obres de teatre de l'Espai Texas
    Lleida impulsa la igualtat de gènere amb el XIX Premi Mila de periodisme
    Autònom, recorda que pots modificar la base segons la previsió econòmica del 2026
    Reflexions sobre la COP30 i els deu anys de l’Acord de París
    Convocada la tercera edició del Premi Periodisme Salut i Drets Socials Tarragona
    Olga Viza, protagonista de la conversa periodisme esportiu fet per dones
    20a convocatòria concurs periodístic Josep Pernau
    Bases i formulari III Premi Salut i Drets Socials
  • Cercador

  •  
    Portades per la història
    “No penso renegar de l’ofici”
    La IA en la trinxera del periodisme d’investigació
    Un New Deal per als mitjans
    Quan la mare va a la guerra
  •  
    Desinformació algorítmica
    Webs
    Gaza i el futur de la premsa
    Pioners en alfabetització mediàtica
    Diagnòstic preocupant

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies