Barcelona

Presentació Mujeres Lila: Verdades jamás contadas

El pròxim dijous 5 de març a les 18.00h, la seu de Barcelona del Col·legi de Periodistes acollirà la presentació del llibre “Mujeres Lila: Verdades jamás contadas” de la periodista col·legiada Marta Palencia Lefler i l’actriu Sílvia Aranda Anyé.

Mujeres Lila

“Mujeres Lila: Verdades Jamás Contadas” és el llibre que rescata les vivències de 21 dones que van canviar el món, però que la història va intentar esborrar. Excloses del relat oficial, les torna al lloc on corresponen: la memòria col·lectiva. Allunyat de l’assaig acadèmic tradicional, el llibre planteja preguntes incòmodes sobre qui escriu la història i a qui deixa fora, transformant biografies oblidades en relats vius i actuals.

Entre les seves pàgines, apareixen figures com Coco ChanelNellie BlyAlice GuyHildegarda de BingenIrena SendlerAmelia EarhartÀngela Ruiz RoblesKaren Horney, entre moltes altres. Dones que van pensar, desobeir i obrir camins que avui seguim recorrent.

El projecte va néixer a la ràdio i es va expandir durant la pandèmia del 2020 sota el títol “Mujeres Lila”, compartint biografies narrades en vídeos, monòlegs i pòdcasts que han construït una comunitat de més de 63.000 seguidors.

Marta Palencia va començar als 15 anys a la ràdio, la seva gran passió. Llicenciada en Filologia a la Universitat de Barcelona, al llarg de la seva trajectòria ha passat per Cadena SER, Cadena Dial, Cadena 100 i M80 entre d’altres. També ha dirigit i presentat diversos programes radiofònics, tot i que la seva tasca s’ha centrat sempre en la investigació, la paraula i la recuperació de relats silenciats.

Sílvia Aranda és actriu i llicenciada en Belles Arts. La seva trajectòria uneix interpretació, creació i divulgació cultural, donant cos i emoció a les històries que “Mujeres Lila” posa en circulació.

Data: Dijous 5 de març
Hora: 18.00h
Lloc: Seu de Barcelona del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla de Catalunya, 10)

0 Comentaris