El Consell de la Informació de Catalunya (CIC) ha resolt una queixa sobre un article publicat a El Nacional, titulat “El millor restaurant a Barcelona per a celíacs: plats deliciosos aptes per a tothom”, per no distingir clarament entre contingut informatiu i publicitari.
La queixa assenyalava que l'article vulnerava els criteris 1 i 7 del Codi Deontològic, que exigeixen als periodistes compromís amb la veritat i evitar conflicte d’interessos. Segons la denunciant, el text no permetia al lector diferenciar si es tractava d'un reportatge periodístic o d'una promoció comercial.
La denunciant va aportar com a prova diverses publicacions de l’autor de l’article a Instagram i TikTok, en què promocionava el restaurant ‘La Martita’. Segons la reclamant, aquestes publicacions podrien indicar una relació comercial amb l’establiment, qüestionant així la transparència informativa de l'article.
El director de El Nacional, José Antich, va defensar l'article, argumentant així que es tractava d’un reportatge sobre la trajectòria de la propietària, el tipus de cuina i la seva formació. Va destacar també que la peça s’incloïa dins de la secció ‘La Gourmeteria’, dedicada a continguts gastronòmics sobre receptes, cuina local i alimentació saludable, i que en cap moment es va voler confondre el lector ni presentar publicitat com a informació.
Tot i aquestes al·legacions, el CIC considera que el to elogiós de l'article i la promoció prèvia a les xarxes socials constitueixen una vulneració dels criteris 1 i 7 del Codi Deontològic.
CONSULTA LA RESOLUCIÓ SENCERA
Si creus que un mitjà de comunicació o periodista ha vulnerat algun dels principis del Codi Deontològic de la professió periodística, presenta la teva queixa al Consell de la Informació de Catalunya.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari