• webs 163

    14 març, 2014

    Xinaleaks

    www.icij.org/offshore/leaked-records-reveal-offshore-holdings-chinas-elite

    Una base de dades documental obtinguda pel Consorci Internacional de Periodistes d’Investigació (ICIJ) revela que familiars dels principals dirigents xinesos han acumulat fortunes a paradisos fiscals. Aquí hi podeu trobar dades sobre el treball original de l’ICIJ, utilitzat després per diaris de tot el món.


    1981: un dia per descarregar un diari

    www.youtube.com/watch?v=AtgKVFiRUvw#t=14

    Aquest vídeo és una màquina del temps. Ens porta a 1981 i a les primeres proves tecnològiques per descarregar els continguts de diaris de l’època. Es trigava quasi un dia a baixar el text (sense fotos ni publicitat) a través de la línia telefònica normal i la connexió a Internet costava molts diners. Potser alguns voldrien que la cosa s’hagués quedat en aquest punt, però és evident que no ha estat així.

    Parlen els poderosos

    www.theworldpost.com

    El diari digital The Huffington Post i el laboratori d’idees ( think-tank) d’elit Bergruen Institute on Governance impulsen TheWorldPost.com, una publicació presentada a Davos en què col·laboren importants polítics i empresaris: Barack Obama, Angela Merkel, Tony Blair i Bill Gates, entre altres. Vol ser el representant de les veus més influents en el món actual.

    Les lectures del govern de Madrid

    https://contrataciondelestado.es/wps/wcm/connect/967a99bc-66ef-470b-93f7...

    D’acord, aquesta adreça no és fàcil, però fer-la servir paga la pena. Hi trobareu el llistat de publicacions en paper i digitals que el Govern de Madrid compra per llegir. La selecció ?noms de les publicacions, volums d’exemplars, etcètera? donen per a una tesi doctoral.

    El nou New York Times

    www.nytimes.com

    El nou disseny digital del diari nord-americà pot marcar, segons alguns analistes, el rumb futur de les publicacions en línia. Quatre pistes dels canvis: modificacions en el “mur de pagament”; una certa estètica del paper... Ara bé, està dirigit al públic dels telèfons intel·ligents i les tauletes; la publicitat hi té un nou encaix; té publicacions pagades ( paid posts) que estan patrocinades.

    Facttank

    www.pewresearch.org/fact-tank

    Bon nom per a un lloc de periodisme de dades impulsat pel Pew Research Center. L’objectiu és donar context a les notícies d’actualitat que apareixen cada dia en els mitjans, mitjançant peces curtes basades en les xifres.

    Un cas amb noms i cognoms

    www.indiegogo.com/projects/a-journalist-has-fallen-on-hard-times-people

    Craig D. Lindsey és un periodista nord-americà que treballava al News & Observer a Raleigh (Carolina del Nord). El van acomiadar l’any 2011 i,després de molts problemes, ha acabat demanant ajuda a la Xarxa.

    Publicar i cobrar (POC)

    www.the-newshub.com

    Una plataforma perquè hi publiquin periodistes i blocaires. Els lectors no paguen per llegir, si bé té un sistema d’avaluació que garanteix que els responsables dels continguts que tinguin més visites i votacions cobrin alguna cosa. Caldrà veure com evoluciona.

    Yahoo s’apunta als magazins

    www.yahoo.com/food

    www.yahoo.com/tech

    Yahoo que, els darrers temps, ha recuperat protagonisme, aposta per aconseguir nous usuaris amb dos magazins digitals sobre Menjar i Tecnologia, inspirats en les publicacions tradicionals de paper, tot i que servits amb estètica digital.

    Sensacionalisme digital

    www.vocativ.com

    Vocativ, probablement, representa un nou tipus de sensacionalisme, fill de la Xarxa. Barreja tota mena de temes, parla força de política internacional i és especialista en l’anomenada Deep Web (els nivells més foscos i menys coneguts de la Xarxa). Al darrere hi ha Mati Kochavi, un emprenedor israelià especialista en temes de seguretat.



    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari