Komoroid, la presentadora del futur?
www.miraikan.jst.go.jp/en/press/docs/20140609_E.pdf
Al Japó, agraden molt els androides (robots amb aparença humana) i treballen en el seu desenvolupament des de fa anys. A Tòquio, el Miraikan (National Museum of Emerging Science and Innovation) ha incorporat ara a Komoroid un prototip de presentadora televisiva robòtica controlada informàticament. Komoroid es mou, gesticula i llegeix notícies en diferents idiomes.
Snowden i la telepresència
www.ted.com/talks/edward_snowden_here_s_how_we_take_back_the_internet
Edward Snowden ha estat entrevistat de manera remota en el TED 2014 gràcies a un curiós giny de telepresència, digne del doctor Sheldon Cooper i la sèrie televisiva “Big Bang Theory”. Snowden, refugiat a Rússia desprès de revelar l’espionatge digital efectuat a tot el món per les agències nord-americanes, també utilitza aquest sistema per treballar a distància amb l’American Civil Liberties Union (ACLU).
Google Glass i la CNN
www.theguardian.com/help/insideguardian/2014/jun/23/the-guardian-launche...
La plataforma de periodisme ciutadà de la CNN anuncia que els seus col·laboradors podran publicar vídeos, fotos i informacions a través de Google Glass, les ulleres connectades i amb càmera de vídeo. Amb la mateixa finalitat, el diari britànic The Guardian també ha tret l’aplicació “Guardian for Glass”.
Didàctic
The UpShot és la proposta del New York Times per oferir fàcilment d’entendre els treballs elaborats amb periodisme de dades. En el projecte treballa un equip de quinze persones, entre periodistes, dissenyadors i desenvolupadors gràfics.
Grafisme sobre Palestina
http://visualizingpalestine.org/infographic/Israeli-ID-System-Palestinia...
Premi Best of the Blogs 2014 al millor web d’activisme social. Visualizing Palestine, que ha estat elaborat per un equip repartit entre Ramallah i Beirut i que realitza, des de l’any 2011, infografies sobre la situació als territoris palestins que ja han publicat mitjans com Huffington Post, Al-Jazira, The Daily Beast i The Guardian, entre altres.
L’Spotify de les revistes
Arriba a Espanya i Catalunya aquesta plataforma creada a Suècia que funciona amb una tarifa plana mensual i que permet llegir, via Internet, una setantena de revistes electròniques en català, anglès i castellà.
Superquiosc català
Aquí podeu trobar la versió en línia de més de dos-cents diaris i revistes de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal i l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals. Hi podeu comprar la publicació o fer-hi una subscripció.
Brand Journalism segle XIX
http://socialtimes.com/history-brand-journalism-infographic_b198994
Aquesta infografia ens recorda que el Brand Journalism, que ara està de moda, no és un invent nou. El primer exemple que recull és de l’any 1895 i parla de la revista The Furrow, encara en actiu, amb què l’empresa John Deere s’adreça als pagesos nord-americans.
Sobre Europea
Després d’un tancament provisional, torna el lloc que tradueix i publica en diverses llengües les notícies sobre Europa que surten als principals diaris del continent. VoxEurop publica en deu idiomes: castellà, anglès, portuguès, alemany, francès, italià, polonès, romanès, holandès i txec.
Entrenament virtual
El periodista i cineasta canadenc Ben Sainsbury és l’impulsor d’un videojoc anomenat “Stringer”, que es farà servir amb les ulleres de realitat virtual Oculus Rift. El joc vol preparar els reporters per afrontar situacions límits en escenaris bèl·lics. Aquí en podeu veure unes imatges.
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari