Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Capçalera / Consells per a un freelance europeu
  •  
  • Consells per a un freelance europeu

    27 març, 2013
    Recomanacions per a una persona que contempli actualment ser freelance a Europa extretes de l’Informe sobre la indústria de mitjans i l’exercici periodístic a la UE, del març de 2011:
    Tweet
     
     
    LINA MARÍA AGUIRRE-JARAMILLO

    Conèixer i treballar en multiplataformes

    Ja no es tracta tan sols d’habilitats multimèdia, sinó d’aprofitar el potencial de dispositius mòbils per a continguts periodístics. Un de cada tres europeus accedeix al web des del mòbil i al voltant d’un 85% dels que tenen tauletes tàctils visiten regularment els webs que contenen notícies.

    Definició i pla de treball

    Cal definir si es vol crear una iniciativa orientada cap a la creació de continguts i històries o cap a serveis (agregadors de notícies, de continguts, venda de tecnologia i software). A partir d’aquí, es desenvolupa el pla de treball periodístic, i de negoci: l’emprenedor ha de preparar-se per conèixer el maneig administratiu i financer des del primer moment.

    Creativitat i interacció

    Tot i que de manera diferent, als Estats Units, on la interacció web des de webs socials s’ha convertit en mainstream, a Europa aquestes xarxes i els blocs van incrementant la presència com a eines per al periodisme, tant com a fonts d’informació i com a instruments per atraure trànsit i audiències. Creix la necessitat d’un treball creatiu que combini criteri periodístic i tecnologia per gestionar aquests recursos (més enllà de funcions bàsiques de community manager).

    Intercanvi professional

    Alguns casos estudiats d’iniciatives periodístiques freelance europees han sorgit de propostes originals fetes per petits equips de treball als mitjans tradicionals. Els factors culturals influeixen, per suposat. Al Regne Unit, l’actitud predominant és “abraça, no reemplacis” ( embrace not replace) que facilita l’intercanvi, mentre que a França, algunes iniciatives molt interessants que troben difícil penetració en els grans mitjans.

    Un projecte de referència

    El projecte SuBMoJour ( www.submoujour.net) és, fins ara, la referència més actualitzada per als que volen dissenyar un model viable d’iniciativa periodística freelance amb potencial econòmicament sostenible. Correspon a un estudi a Europa, els Estats Units i el Japó.

    La força dels blocs

    En lloc de desaparèixer, el fenomen dels blocs segueix en expansió i especialització. Problogger ( www.problogger.net) és un espai dedicat a la formació amb una clara orientació d’assessoria pràctica, amb alguns temes força rellevants en l’àmbit europeu.




    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament.
  • Índex del #159

    Webs 159
    Agustí Fancelli
    Emili Casademont
    Xavier Batalla
    Dia a dia (Gener 2103)
    Dia a dia (Desembre 2012)
    Dia a dia (Novembre 2012)
    Menores y nuevas tecnologías
    La cinquena carpeta
    Ética del periodismo
    Guia informal de la Barcelona dels anys 70
    Libro blanco de la prensa diaria
    Ahora que aún me acuerdo de todo (o casi)...
    Corresponsals de les migracions
    Què pensa Salvavor Cardús
    La mort del paper i altres esqueles
    El futur de la premsa en paper
    Igual que Europa
    Els punts negres de l'ètica
    El periodisme a la Catalunya Nord
    Una guia per emprenedors
    El dilema de l'IVA
    Webs pràctics
    Preguntes i dubtes més habituals
    Emprenedors a la força
    L’opció del cooperativisme
    Entre la independència i la inestabilitat
    Decàleg de supervivència
    L'objectiu apassionant de Joana Biarnés
    Consells per a un freelance europeu
    Cada cop més externalitzats
    "El periodisme està acollonit"
    Infografia: entre la moda i l'evolució
  • Cercador

  • Capçalera 200 - maig 2025

    ISSN: 2565-1099
    Subscriu-t’hi Edicions anteriors
  • Actualitat

    La Càtedra Futurs de la Comunicació presenta l’estudi “Paisatges mediàtics”
    Nova ubicació del Col·legi de Periodistes a Lleida
    Llegir per recordar Narcís-Jordi Aragó
    Tot recordant Manolo: una ruta pel Raval amb l’esperit de Vázquez Montalbán
    Alcanyís 2025: El periodisme davant la salut mental
    El CIC defensa que el bon periodisme ha de posar el focus en les irregularitats
    Violeta Tena: «Fins a on estem obligats a cobrir una situació que pot comportar un risc per a la integració física de la persona?»
    Recta final per presentar-se als Premis de Comunicació Local de la Diputació de Barcelona
    Oberta la convocatòria dels XV Premis de Comunicació Corporativa Pilar Casanova
    El V curs Sofia Corradi analitza els grans reptes de la UE
  •  
    Un New Deal per als mitjans
    Quan la mare va a la guerra
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies