El present curs, impulsat per l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya, s’estructura en dues parts dedicades, respectivament, a la gestió de la pròpia visibilitat i marca personal i al lideratge en la societat xarxa.
La primera part parteix del fet que en un entorn laboral cada cop més competitiu, els professionals s’han de diferenciar als ulls del seu entorn i els seus clients. La diferenciació requereix conèixer la pròpia proposta de valor, analitzar el mercat, posicionar-s’hi i fer servir les estratègies més adients per adquirir visibilitat i alinear reputació i objectius. La marca personal aplica les tècniques de màrqueting al posicionament dels professionals, per ajudar-los a aconseguir els seus objectius.
Hi ha tres raons per les quals, en la societat 2.0, la visibilitat i la reputació són actius crítics per als professionals:
Per tal de gestionar eficaçment la pròpia visibilitat cal establir els objectius, construir una identitat digital adequada als nostres objectius professionals i aprendre a gestionar la pròpia reputació. La proposta defineix els objectius de visibilitat professional i construeix un pla de marca per assolir-los.
La segona part del curs té com a premissa que el concepte de poder a la societat xarxa està canviant. Canvien les regles del joc i assistim a un canvi de paradigma. La nova societat defineix una nova cultura on ja no es parla tant de jerarquies, de força, de dimensions i d’imposició… sinó de xarxes, valors, idees, talent compartit, reputació i reconeixement.
En aquest context, els nous models de lideratge es transformen i s’obre un escenari de possibilitats que permeten grans canvis.
Els objectius que planteja aquesta segona part del curs són:
Primera part:
Segona part:
Es recomana assistir amb un ordinador portàtil, però no és imprescindible.
Qualsevol persona amb interès en la gestió de la pròpia visibilitat i de la marca personal així com en aprofundir en el coneixement de la nova societat xarxa, les seves característiques i els reptes que planteja. S’adreça en especial a les dones, en relació amb els nous models de comunicació i de lideratge en xarxa i a la xarxa, que desitgin tenir una visió profunda del context actual i prendre consciència de les pròpies capacitats, les eines i els nous models de relació que poden ser útils en els diferents àmbits professionals, amb especial accent en el sector de la comunicació.
Assessor de comunicació i consultor polític. Desenvolupa el seu treball a Espanya i a Llatinoamèrica. Professor de màsters de comunicació política i institucional en diferents universitats. És autor de diversos llibres sobre política i escriu habitualment a El Periódico de Catalunya (on va escriure també en el bloc Born in the USA, creat específicament per al seguiment de les eleccions presidencials USA 2012); El País (on escriu més al seu bloc Micropolítica); o Cinco Días. En els seus articles i llibres reflexiona sobre nova política, comunicació i noves tendències en l'àmbit social i empresarial.
Premi Victory Award al Bloc l'any Màrqueting Polític a Impacte Informatiu 2013 i al Bloc Polític de l'Any en Continguts d’Impacte en la Formació Política 2012.
Escriptora i analista digital, especialista en Gestió de la Visibilitat. Diplomada en Traducció per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), llicenciada en CC. Polítiques i Màster en Política Internacional per la Johns Hopkins University. L’any 2000 va fundar http://www.manfatta.com, empresa de Comunicació digital, inclosa a la llista de les 500 agències més innovadores del món (Fast Company/ Seth Godin 2004). Està considerada una de les 35 dones espanyoles més influents a la Xarxa ( http://www.mujeresconsejeras.com/mujeres-influyentes-internet-tecnologias/2013/03/08/). Imparteix docència sobre Gestió de la visibilitat a diverses escoles de negoci i entitats de formació executiva. És autora, entre d’altres, dels manuals Tu plan de visibilidad 40+, Y tú, ¿qué marca eres?. 14 claves para gestionar tu reputación personal, Marketing para escritores (Alba) i Aprender comunicación digital (Paidós) i coautora de Visibilidad. Cómo gestionar tu reputación (Gestión 2000).
14/05/2025 Tarragona |
14/05/2025 Mollet del Vallès |
12/05/2025 Barcelona |
12/05/2025 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat