Barcelona

Suport al Districte 11 de Barcelona per reforçar la cooperació amb Gaza

El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha expressat el seu suport a la nova iniciativa solidària impulsada per l’Ajuntament de Barcelona; la creació del Districte 11 en suport a les comunitats palestines.

districte-11-ajuntament.jpg
L'alcalde Jaume Collboni al Saló de Cent a la presentació del nou districte.

El Col·legi de Periodistes de Catalunya dona suport a aquest nou projecte de la ciutat, que implica el compromís i la defensa dels drets humans. El Districte 11 simbolitza la contribució de Barcelona amb els pobles en situació de vulnerabilitat i la capacitat d’actuar amb pau i solidaritat.

L’Ajuntament de Barcelona ha creat aquest nou districte a la capital: Districte 11, amb l’objectiu de reforçar els vincles de cooperació amb els municipis afectats pel conflicte a Palestina. La iniciativa, presentada aquest dilluns per l’alcalde Jaume Collboni, replica el model que l’ex-alcalde Pasqual Maragall va impulsar l’any 1995 per contribuir la reconstrucció de Sarajevo a la Guerra dels Balcans.

Amb aquest nou Districte 11, Barcelona tracta d’oferir una estructura estable de suport institucional, tècnic i humanitari a les localitats palestines, dedicada a atendre les seves necessitats, tot mantenint l’organització d’un districte municipal convencional. El projecte parteix d’un pressupost inicial d’un milió d’euros, i preveu la implicació en els àmbits d’urbanisme, educació i salut. Collboni va anunciar que Barcelona duplicarà l’aportació econòmica a l’Agència de les Nacions Unides pels refugiats palestins al Pròxim Orient (UNRWA), passant dels 200.000€ als 400.000€, per així reforçar les ajudes sanitàries.

Amb aquest pas, Barcelona es posiciona com una de les ciutats que tenen com a propòsit incidir en la resolució de conflictes internacionals, reprenent el model de trenta anys enrere com a expressió de la seva vocació pel benestar i la reconstrucció de les comunitats palestines.
 

0 Comentaris