La Jornada, que porta per títol Com s’expliquen els castells servirà de marc per a la presentació d’un estudi encarregat per la Càtedra al Departament de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili (URV) per saber quina audiència tenen els productes castellers que es difonen a través dels mitjans. L’estudi el coordina Marta Montagut i el fa Gio Gonzales.
La presentació de l’estudi, justament, serà la primera de les ponències de la jornada. El seguirà una taula rodona que s’ha configurat de manera que hi siguin representades diverses formes de difondre els castells, i comptarà amb el conductor de les transmissions televisives de la Xarxa, Carles Cortès; l’editor de la Revista Castells, Santi Terraza; la membre de l’equip de Castells a RAC1, Anna Marin, el responsable dels comptes de xarxes socials de elmoncasteller.cat, Josep Torreño, i una de les responsables del programa de ràdio La Figuereta, Elisenda Rovira.
La jornada, finalment, aprofundirà sobre l’impacte que té en la difusió dels castells la sèrie dirigida per Leticia Dolera, Pubertat, amb un dels actors de la sèrie, Biel Duran, i el cap de colla dels Nens del Vendrell, Kevin Prados, que ha actuat com a assessor casteller de la sèrie, que actualment es pot veure a HBO Max, i que a la primavera es podrà veure a 3cat.cat.
Aquesta és la quarta edició de la Jornada acadèmica de la Càtedra, que en anteriors edicions, es va centrar en la protecció jurídica dels castells com a Patrimoni de la Humanitat; la qualitat i accessibilitat de les fonts i arxius històrics sobre castells, i del paper social de les colles, més enllà de les estrictes construccions de torres humanes.
La jornada se celebrarà aquest dissabte, dia 15, al Museu Casteller, a Valls, a partir de les 9 del matí.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari