Proposa candidats a la XXXIV edició de les Petxines
Fins el 10 de maig s'accepten candidats i motius a la Petxina Oberta i a la Petxina Tancada. Les votacions per triar els guanyadors es realitzaran en el marc de la XXXIV Festa de les Petxines de la Informació, que tindrà lloc l'11 de juny al Teatret del Serrallo (Tarragona).
Podeu presentar aspirants a Petxina Oberta i Petxina Tancada, amb una breu explicació dels motius de la candidatura, a través d’aquest FORMULARI.
L’acte de lliurament dels guardons tindrà lloc en el marc de la XXXIV Festa de les Petxines de la Informació, el dijous, 11 de juny de 2026 a les 20 h, al Teatret del Serrallo (Tarragona). En aquesta edició, serà la junta de la demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes qui esculli els guanyadors de la Petxina Km. 0 i la Petxina Daurada, al marge del procés de votacions.
La demarcació de Tarragona atorga anualment els Premis Petxines de la Informació en les següents modalitats:
- Petxina Oberta: distingeix la font informativa que ha atès amb rigor, diligència i eficàcia les demandes dels periodistes.
- Petxina Tancada: distingeix la font informativa que, pel seu hermetisme i poca accessibilitat, ha dificultat la feina dels mitjans de comunicació.
- Petxina Km. 0: distingeix el producte periodístic de proximitat, cuinat a foc lent i amb vocació de servei al territori. (Per decisió de la junta de govern.)
- Petxina Daurada: Reconeixement de la trajectòria d’un/a periodista vinculat/da al Camp de Tarragona. (Per decisió de la junta de govern.)