El Cinema Truffaut projectarà el dimarts 17 de juny el documental Writing with fire, que relata la història del primer diari de l'Índia format només per dones.
La periodista Elisabet Don, membre de la Junta de la Demarcació de Girona del Col·legi, farà la presentació del film, emmarcada dins el cicle Cinema i Solidaritat.
La Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes col·labora amb el cicle Cinema i Solidaritat que organitza el Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació, el Cinema Truffaut i la Xarxa de Centres Cívics de Girona.
Els organitzadors d'aquest cicle ens van demanar si volíem presentar Writing with fire (Índia, 2021), una pel·lícula documental que segueix el grup de dones hindús que, en contra de tot i tothom, funden el diari Khabar Lahariya, el primer mitjà periodístic a l'Índia format només per dones. I no vam poder dir que no. La pel·lícula es projectarà el dimarts 17 de juny, a les 7 de la tarda, al Cinema Truffaut de Girona (versió original subtitulada en català, entrada, 3 euros), i la presentarà la periodista Elisabet Don, membre de la Junta de la Demarcació.
Writing with fire (Escrivint amb foc) està dirigida per Rintu Thomas i Sushmit Gosh, i mostra com aquestes dones es van atrevir a lluitar contra la corrupció política, les màfies i la xacra del masclisme en una societat encara molt marcada pel sistema de castes. Al món de la informació, dominat del tot pels homes, aquest diari fet per dones dàlit (la casta dels intocables) trenca les tradicions i redefineix què vol dir ser poderós. El film va guanyar el premi Peabody i va ser el primer llargmetratge documental indi que va ser nominat per a l'Oscar a la millor pel·lícula documental.
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari