Lleida

L'exposició "Veus Silenciades" arriba novament a la Universitat de Lleida

En el marc del cicle de cinema i drets humans, la Universitat de Lleida comptarà amb "Veus Silenciades", una exposició creada i desenvolupada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, la qual es podrà visitar a partir del 12 de novembre de 2025. 

ndp-veus-silenciades.jpg
Fotografia de l'exposició "Veus Silenciades" acullida a la UDL al març de 2025 Autor: Gladys Soler

Aquesta mostra és un projecte iniciat el desembre de 2023 a la seu de Barcelona del Col·legi de Periodistes de Catalunya que ret homenatge als periodistes assassinats a Gaza, Líban i Israel, que actualment ja en sumen més de 207. A la tardor del 2024, davant la persistència del conflicte i l’augment de víctimes, el Grup de Treball de Periodisme per la Pau va decidir ampliar aquest homenatge i portar-lo a les universitats de periodisme de Catalunya per conscienciar sobre els riscos de la professió en zones de guerra i el paper fonamental del periodisme com a garant del dret a la informació.

Ara, l’exposició arriba per segona vegada a Lleida i es podrà visitar en la planta 1, edifici de Cultures i Cooperació Transfronterera, Campus de Cappont i es podrà visitar del 12 al 27 de novembre. 

Amb més de 207 professionals de la informació assassinats, aquesta mostra manté viu el missatge de denúncia i reivindica la necessitat de protegir la llibertat d’expressió. El Grup de Treball del Col·legi continua promovent iniciatives com aquesta i recentment ha convocat la primera edició dels Premis de Periodisme de Pau de Catalunya.

Aquesta iniciativa forma part de les activitats que el Grup de Treball de Periodisme per la Pau desenvolupa al Col·legi de Periodistes de Catalunya i del qual els col·legiats i col·legiades poden formar-ne part. Si vols ser membre d'un Grup de Treball, posa't en contacte amb nosaltres a través de comunicacio@periodistes.cat.

0 Comentaris