• Aniol Resclosa, Bàrbara Julbe i Ràdio Olot, entre els guardonats en els V Premis Carles Rahola de Comunicació Local

    20 febrer, 2014
    Un reportatge sobre la cooperativa La Fageda del programa "Tinc una idea", el projecte de la revista "Girones", la revista digital "Proscenium" i la revista "L'Arjau" completen els premiats d'aquesta edició
    Els guanyadors de la cinquena edició dels Premis Carles Rahola de Comunicació Local.
    Els guanyadors de la cinquena edició dels Premis Carles Rahola de Comunicació Local.

    La sèrie de fotografies "XaropClown", d' Aniol Resclosa, publicada al Dominical del Diari de Girona ha aconseguit el Premi Carles Rahola de Comunicació Local en la categoria de millor fotografia publicada. El jurat d'aquesta cinquena edició dels Premis va valorar la capacitat de l'autor per fer "de cada imatge una història diferent de les moltes que es poden viure en un hospital; per donar repercussió al servei desinteressat d’una ONG i per representar una història positiva i colorista a través d’imatges carregades de sensibilitat".
    Com cada any, escollir el guanyador en l'apartat de fotoperiodisme va ser una de les decisions més difícils per al jurat, degut a la gran quantitat de treballs presentats i per la seva "gran qualitat". Com a finalistes van quedar la sèrie Desallotjament al Bloc de Salt, de David Aparicio, per la seva "plasticitat i força"; i la sèrie Dance Festival de Platja d’Aro, d' Albert Busquets, per la seva " riquesa dinàmica".

    El jurat va fer també una menció especial a les sèries de fotografies que s’han presentat sobre la temàtica dels incendis del Baix Empordà, destacant tres imatges: de Jordi Ribot, Maleïda tardor (5); de Joan Castro, Nit de foc (5); i de Pere Duran, Incendi al Baix Empordà (4).

    La sèrie de vuit reportatges “Quan l’edat és un plus”, de Bàrbara Julbe, publicats a La Vanguardia , ha guanyat en la categoria al millor treball en premsa escrita. El jurat valora la "interessant feina de documentació que ha fet la periodista" en una sèrie de reportatges "redactats amb gràcia i ritme, i amb un fil conductor ben estructurat". A més, destaquen que el projecte "dóna vida i visibilitat a un segment d’edat poc present en els mitjans de comunicació".
    Els finalistes d'aquest apartat van ser el recull de dotze articles d’opinió Olga Morote “Amb ulls gironins”, publicats al Diari de Girona; i la sèrie de reportatges “The secret life of Figueres”, de Josep Maria Dacosta i Joan Manuel Soldevilla, publicats al Setmanari de l’Alt Empordà .

    Pel què fa al Premi Miquel Diumé al millor treball en ràdio, se'l va endur la cobertura informativa del judici de La Caritat d’Olot feta per Ràdio Olot , "per l’enfocament utilitzat en el programa, que va donar cobertura i transparència als processos judicials, per la quantitat de testimonis posats en antena i pel servei de projecció local que representa aquest relat cronològic".

    El programa de La2 de TVE Tinc una idea , dirigit per Miquel Peralta, va endur-se el Carles Rahola al millor treball en televisió amb La Fageda, una empresa social que funciona, un "excel·lent reportatge que explica en positiu la responsabilitat social d’una empresa local i dóna veu als treballadors i a les seves famílies". El jurat també destaca pel grafisme innovador, molt proper al de les xarxes socials.
    Han quedat finalistes el conjunt de reportatges sobre el Festival Temporada Alta emesos al programa ¡Atención obras! de La 2 de TVE, amb guió i realització de Maite Guisado, per "la manera tan original de veure el Festival Temporada Alta, des de bambalines", i per "la difusió i promoció que es fa de Girona més enllà de les nostres comarques"; i el documental Cap a mar, amb guió de Mariona Freixa i realitzat per Raimon Cartró, emès a Miramar TV.

    El premi a la millor informació digital va ser per a Dani Chicano, " per la qualitat i el contingut" de Proscenium, la revista digital interactiva que dirigeix, "un projecte cultural singular dedicat a les arts escèniques", desenvolupat en una App per a Ipod.
    Com a finalistes, el jurat escull el portal web Turisme Verges. Blog Oficial de Promoció Econòmica i Turisme de l’Ajuntament de Verges ( www.turismeverges.wordpress.com ), "una pàgina original i moderna, que promociona els valors turístics, socials i culturals d’aquesta població"; i el web informatiu de Ràdio Girona ( www.radiogirona.cat ) "perquè ha fet el pas d’integrar la immediatesa de la ràdio tradicional amb les noves tecnologies de comunicació social".

    La revista L’Arjau de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols, "una excel·lent publicació, amb molt bon disseny, amb continguts interessants i ben exposats, que connecta molt amb la població", guanya el premi a la millor iniciativa de comunicació institucional. L'Ajuntament de Palafrugell queda finalista per la gestió i l’impuls de la comunicació digital, i per l’esforç que s’ha fet d’integració de la seva política de comunicació a través dels diferents perfils de les xarxes socials.

    Finalment, el jurat premia com a millor projecte sobre comunicació la revista Girones, la ciutat i la seva gent, de l’Editorial Gavarres, per ser un projecte "molt coherent, molt professional, ben estructurat i amb una gran experiència editorial al darrere".

    Tots els guanyadors van recollir ahir els guardons en un acte presentat per la periodista Mercè Sibina i amenitzat pel Cor Geriona que es va celebrar a l'Auditori de Girona, i que va comptar amb una important representació del món periodístic, polític i cultural de les comarques. La cerimònia va servir també per retre homenatge al periodista, escriptor, historiador i polític Carles Rahola -que dóna nom als premis-, afusellat el 15 de març de 1939, fa quasi 75 anys.

    Els Premis Carles Rahola de Comunicació Local -creats i organitzats conjuntament per la demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes i la Diputació de Girona - reconeixen la tasca de la professió periodística a les comarques gironines i volen fomentar la creativitat informativa i les iniciatives per difondre, recuperar, gestionar o aplegar informació de tipus periodístic en qualsevol format, àmbit i estructura.

    Els Premis de Comunicació Local Carles Rahola han arribat a la cinquena edició plenament consolidats, amb 73 treballs presentats per 64 autors.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari