• Com hem de gestionar una comunicació de crisi?

    18 gener, 2024

    D'acord amb els experts, el primer pas és comprendre i interioritzar que qualsevol empresa, marca o organització pot veure's afectada per una crisi que pot posar entre les cordes la integritat de l'empresa, i en el pitjor dels casos, la seva supervivència.

    El risc zero no existeix. Tota empresa i organització es pot veure afectada per una crisi que pot malmetre la seva reputació
    Autor:
    Bogomil Mihaylov
    Font:
    Unsplash

    L'impacte de l'actualitat política, les investigacions publicades per la premsa o les dinàmiques internes d'una empresa poden posar en jaqué tota una organització, fent-ne trontollar els fonaments. Incidents com aquests han succeït en múltiples ocasions, el risc zero no existeix, i és per això que és imperatiu tenir un pla de comunicació de crisi que contingui un manual d'acció i un equip o un consell capaç de reaccionar de manera immediata el dia que succeeixi l'incident.

    Però, per què cal estar tan preparats? Perquè la rapidesa amb la qual es reaccioni, marcarà l'evolució de la crisi. Amb el pas de les hores, la informació es propaga cap a l'opinió pública a través de les xarxes socials i rebatre els rumors és complicat, ja que la mentida viatja més de pressa que la veritat. En aquest sentit, és crucial respondre amb immediatesa, mostrar transparència i assegurar que la mateixa empresa involucrada parli sobre la situació abans que altres fonts ho facin.

    Però abans de tot això, cal elaborar el pla de crisi. Treballar en equip aportarà diversitat d'idees i experiències amb l'objectiu de garantir una comunicació ben coordinada i, per tant, assegurar una resposta eficaç. Sens dubte, els membres d'aquest equip han d'estar ben informats i tenir una comprensió completa dels valors i els objectius de l'empresa.

    Preparar un pla de crisi implica reflexionar sobre els punts febles i les parts més conflictives que poden generar debat. És necessari buscar solucions a possibles escenaris, escrivint i reescrivint les respostes i realitzant exercicis de simulació per assegurar-se que siguin realment eficaces i tangibles, afirma Josep M. Brugués, expert en comunicació de crisi i professor del Centre de Formació del Col·legi de Periodistes.

    Les xarxes socials poden ser una eina efectiva en un primer moment per publicar comunicats i arribar al públic, però mai haurien de substituir les compareixences de premsa, ja que aquestes permeten donar explicacions més detallades i adreçar-se directament als i les periodistes.

    La incertesa i la por poden créixer exponencialment durant una situació de crisi, afectant no només als treballadors de l'empresa, sinó també als clients, proveïdors i altres parts interessades. Per això, els experts subratllen la importància de mantenir una comunicació constant amb tots els grups interessats, proporcionant actualitzacions regulars i assegurant-los que l'organització està prenent les mesures adequades per superar la crisi.

    D'altra banda, la transparència no només implica explicar els fets, sinó també reconèixer els errors i assumir responsabilitats. "És clau humanitzar la comunicació, sempre posar primer a les persones i empatitzar amb els afectats", conclou l'expert.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.