• El Síndic de Greuges visita les Terres de l’Ebre

    9 juliol, 2015
    El Síndic, Rafael Ribó, s’ha entrevistat amb les entitats del territori per tractar de les qüestions més conflictives i ha realitzat aquest matí una roda de premsa a la seu a Tortosa del Col•legi de Periodistes per explicar la seva actuació

    Durant una estada de dos dies, el Síndic de Greuges s’ha entrevistat, a Alcanar, amb representants de la Plataforma de les Terres del Sénia i, a Tortosa, amb la Plataforma Trens Dignes de les Terres de l’Ebre i la Comissió per la Retirada dels Símbols Franquistes.

    El Síndic ha explicat en la roda de premsa que el tema del Castor ja va ser elevat per ell mateix a la Comissió Europea, que s’està negociant amb el Banc Europeu d’Inversions –BEI- per la seva implicació en el finançament del projecte, que la indemnització pagada a l’empresa ESCAL-UGS de 1.350,72 milions d’euros podria ser considerada un ajut d’estat il·legal i que, pel que fa a l’estat espanyol, el tema es troba actualment davant el Tribunal Constitucional i, mol més recentment, davant el Tribunal de Cuentas. En resum, ha dit Rafael Ribó, el que cal reclamar és la resposta a les tres preguntes principals que se’n deriven d’aquest cas: Què va passar?, Com està ara la plataforma? i Què se’n farà? Les últimes notícies que es tenen és l’anunci que s’ha fet recentment de tornar a injectar gas al magatzem del Castor.

    Pel que fa al tema dels símbols franquistes que encara hi ha al territori, i molt especialment al monument que hi ha al riu Ebre al seu pas per Tortosa, el Síndic ha recordat que amb data del passat 15 de juny va fer arribar unes diligències davant l’Ajuntament de Tortosa demanat la seva retirada en compliment de l’article 15.1 de la llei espanyola del 2007, Ley de la Memória Histórica, i que encara no n'ha rebut cap resposta. El Síndic no ha volgut opinar directament sobre la proposta de referèndum ciutadà feta pel nou ajuntament per decidir la retirada o no d’aquest monument, tornant a recordar l’obligació de complir la llei.

    Finalment, sobre l’estat lamentable del transport ferroviari del territori, i després d’entrevistar-se amb la Plataforma Trens Dignes, Rafael Ribó, ha informat que ja ha iniciat d’ofici una investigació sobre el greuge comparatiu que suposa el tema de les tarifes, ja que, per exemple,anar i tornar de Barcelona a Ulldecona té un cost de 34,20 €, mentre que anar i tornar de Barcelona a Vinaròs –més lluny, però en una altra comunitat autònoma- en val només 27,30. També s’estudiarà la manera de reivindicar, entre d’altres coses, l’aturada de l’Euromed a l’estació de l’Aldea.

    Rafael Ribó ha recordat que amb la recent aprovació de la Llei de Transparència el Síndic veu augmentades les seves competències de supervisió de les actuacions de les administracions públiques.

    Finalment, pel que fa a l’Informe al parlament 2014, cal destacar que des de les Terres de l’Ebre es van rebre 559 queixes, que representen el 48% de la província de Tarragona, i un 5,8% de tot Catalunya. El Síndic també ha donat la dada de que el 94% de les recomanacions fetes per ell a les administracions han estat acceptades.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.