Poden optar als premis els periodistes que hagin publicat qualsevol peça periodística (entrevistes, notícies, opinions, reportatges o tribunes) que posi de manifest la rellevància de les marques en la lluita contra les infraccions com ara les falsificacions o que explorin la relació amb la Propietat Industrial. Els treballs han de ser publicats entre l'1 de desembre de 2022 i el 30 de novembre de 2023 - dia en què finalitza l'entrega de candidatures.
Cada candidat pot presentar fins a tres treballs i les categories que proposa el certamen són dues: la premsa generalista o econòmica i la premsa jurídica, que inclou suplements i dossiers especials sobre la matèria.
Els treballs han de centrar-se en les següents àrees temàtiques: el valor intangible de la marca per a les empreses, la contribució dels titulars de marques a l'economia i la societat (com ara la creació d'ocupació, les exportacions, la innovació i els impostos), els impactes negatius de les falsificacions, la tasca de les institucions públiques, empreses i associacions, així com dels cossos de seguretat en la lluita contra els delictes relacionats amb la Propietat Industrial i finalment, els reptes que les companyies enfronten en la gestió de la Propietat Industrial en l'entorn de les xarxes socials, la intel·ligència artificial i altres àmbits similars.
Com a novetat, i gràcies a la participació de sponsors, en aquesta edició es premiaran amb dotacions econòmiques els guanyadors: 3.500 euros pels guanyadors de cada categoria i 1.500 euros pels finalistes.
El jurat estarà format per professionals del sector i experts en comunicació i periodisme, i el seu veredicte es farà públic el gener de 2024. El panell d’experts valorarà els treballs en funció del rigor en la informació i les fonts consultades, la capacitat d'investigació seriosa i responsable, l'objectivitat i la independència, així com l'originalitat en l'enfocament dels treballs presentats.
En totes les candidatures i els correus electrònics enviats per presentar els treballs, cal incloure la següent informació de l'autor o autors: nom i cognoms, número de DNI o passaport, adreça postal i adreça de correu electrònic, així com el número de telèfon. Aquesta informació s'ha d'enviar exclusivament per via electrònica a l'adreça de correu andema@andema.org.
Guanyadors de l'edició 2022
"La indústria del luxe perd el seu esclat en el "top manta" digital", publicat a ABC Empresa per Mª José Pérez-Barco; i "Consells legals per protegir amb èxit les marques a Internet", de Víctor Moreno, publicat a Expansión Jurídico, han estat els guanyadors dels I Premis de Periodisme Javier Navarro d'Andema. D'altra banda, Alejandro Galisteo ha estat el finalista en la categoria de "Mitjans i suplements jurídics" amb l'article "NFT per vendre drets d'obres culturals als fans", publicat a Expansión Jurídico; i Javier Romera i María García han estat els finalistes en la categoria de "Mitjans econòmics i generalistes" amb "De fàrmacs a peces de cotxe: així es venen les falsificacions a Internet", publicat a El Economista.
CONSULTA LES BASES DEL PREMI
Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer
Deixa el teu comentari