• L’ADPC lliura els Premis de Comunicació no sexista

    10 novembre, 2014
    Pikara Magazine ha obtingut el Premi Bones Pràctiques de Comunicació No Sexista 2014 i el de Males Pràctiques ha estat atorgat al diari Segre.

    L'Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC), entitat que té com a objectiu principal treballar pel reconeixement de la igualtat professional de les periodistes i promoure una imatge digna de les dones als mitjans de comunicació, ha celebrat el vint-i-dosè aniversari de la seva creació amb una edició més dels Premis de Comunicació no Sexista.

    Enguany l'ADPC celebra també la creació ara fa 5 anys de la revista www.donesdigital.cat, un mitjà digital on a través de notícies i reportatges es fa ressò de la tasca desenvolupada per les dones en la nostra societat, i del seu treball a favor de la igualtat. L'associació compta també amb la revista de paper Donesdossier, especialitzada en temes de gènere, que porta publicant des de fa prop de 10 anys.

    Aquesta és la setena edició dels Premis de Comunicació no Sexista, que anteriorment, del 1993 al 2007, s’anomenaven Premis Lliris, Cards i Rosa del desert. Uns premis que tenen com a finalitat reconèixer a periodistes o espais mediàtics que han treballat a favor de la igualtat de gènere, així com donar un toc d'atenció a aquelles males pràctiques periodístiques que no contribueixen a treballar per la igualtat i pel respecte cap a la imatge de les dones.

    La gala d'enguany , celebrada a l'Auditori del CaixaFòrum ha estat presentada per la periodista i presentadora de ràdio i televisió Xantal Llavina i l'escriptora i directora de l'Observatori Cultural de Gènere, Ma Àngels Cabré. Els guardonats han estat obsequiats amb la fotografia "Immobilitat invariable?" de la fotoperiodista Roser Villalonga.

    La veterana periodista Elvira Altès, Premi Trajectòria 2014

    - Premi Bones Pràctiques de Comunicació no Sexista 2014 per una iniciativa de comunicació feminista. Pikara Magazine.

    - Premi Bones Pràctiques de Comunicació no Sexista 2014 per una iniciativa d’emprenedoria digital de periodisme cultural de proximitat, liderada per dones. Surtdecasa.

    - Premi Bones Pràctiques de Comunicació no Sexista 2014 per la qualitat en la investigació i la formació en comunicació amb perspectiva de gènere. Pilar López Díez.

    - Premi Bones Pràctiques de Comunicació no Sexista 2014 per una iniciativa radiofònica de promoció de l’esport femení. Dones Marca, programa de ràdio Marca Barcelona, dirigit i presentat per la col·legiada Lola García i Fuentes.

    - Premi Bones Pràctiques de Comunicació no Sexista 2014 per una iniciativa d’informació i sensibilització en salut i benestar per a les dones. Montse Roura. Ella y el Abanico

    - Premi Bones Pràctiques de Comunicació no Sexista 2014 per la qualitat en el relat i l’opinió en premsa amb perspectiva de gènere. Elisabet Puigdollers Mas.

    - Premi Bones Pràctiques de Comunicació no Sexista 2014 per crear opinió en perspectiva de gènere com a tertuliana en mitjans audiovisuals. Cristina Sánchez Miret.

    - Premi Bones Pràctiques de Comunicació no Sexista 2014 pel compromís en la igualtat i per la qualitat en la investigació i en l’opinió en textos en premsa i ràdio. Isaías Lafuente Zorrilla.

    - Premi Trajectòria 2014 . Elvira Altés Rufias.

    - Premis Males Pràctiques de Comunicació no Sexista 2014. Diari El Segre, pel deficient tractament informatiu de l’assassinat a Tàrrega per violència masclista de la noia de 14 anys Alba Martí, l’octubre de 2013.Diari La Mañana, pel deficient tractament informatiu de l’assassinat a Tàrrega per violència masclista de la noia de 14 anys Alba Martí, l’octubre de 2013.

    L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació AMIC, per la poca presència de dones en la seva Junta.

    L’Associació Catalana de la Premsa Comarcal ACPC, per la poca presència de dones en la seva Junta.

    L'ADPC formada el juny de 1992, sent la primera associació de dones periodistes de tot l’Estat espanyol, compta avui dia amb el voltant de 200 associades, professionals dels mitjans de comunicació. A través de taules rodones, investigacions i publicacions treballa perquè els mitjans ofereixin una imatge digna i respectuosa de les dones, per la seva representació equitativa als mitjans, tant en les notícies com en la veu de les expertes, així com aconseguir la igualtat professional i l’accés als llocs de decisió.



    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.