Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / Regió7 vulnera el Codi Deontològic amb publicitat encoberta sobre Lidl
  • Regió7 vulnera el Codi Deontològic amb publicitat encoberta sobre Lidl

    30 gener, 2025

    El Consell de la Informació de Catalunya ha resolt que la notícia publicada al mitjà vulnera el Criteri 7 del Codi Deontològic, per confondre informació periodística amb publicitat encoberta. A més, es considera que la peça trenca els principis d’imparcialitat i informació acurada, establerts pel Codi.

    Tweet
     
     
    El Consell de la Informació de Catalunya ha resolt que la notícia publicada al mitjà vulnera el Criteri 7 del Codi Deontològic, per confondre informació periodística amb publicitat encoberta.
    Autor:
    Contingut generat amb IA (Canva)

    El Consell de la Informació de Catalunya ha emès una resolució en què considera que la notícia publicada a Regió7 el 20 de maig de 2024, titulada "Tornen les gangues de Lidl, l'electrodomèstic indispensable per aquest estiu amb un descompte del 50%", vulnera el Criteri 7 del Codi Deontològic. La queixa interposada davant del CIC assenyalava que la peça es va presentar d’una manera que generava confusió entre informació periodística i publicitat encoberta.

    En l'argumentació, la denunciant argumenta que en llegir l’article va pensar inicialment que es tractava d’un reportatge crític sobre Lidl. Tanmateix, la seva percepció va canviar en veure que la peça semblava un contingut patrocinat, ja que els subtítols com "Fes una ullada a aquesta oferta que hem trobat al web de la companyia alemanya" suggerien un enfocament clarament comercial.

    El Consell de la Informació de Catalunya considera que la peça incompleix el Criteri 7 del Codi Deontològic, que estableix que els mitjans han de garantir la separació entre la informació i la publicitat. En aquest cas, l’estructura de la notícia, que utilitza tècniques pròpies del clickbait per atraure l’atenció dels lectors, va ser considerada una transgressió a aquesta norma.

    A més, la persona que va presentar la queixa va qüestionar la imparcialitat del periodista signant, al·legant que també redacta altres articles en mitjans del mateix grup editorial, Prensa Ibérica, coneguts per un estil sensacionalista. El Consell ha resolt que, en efecte, la peça presenta elements que vulneren els principis de la informació acurada i precisa establerts al Criteri 1 del Codi Deontològic.

    CONSULTA LA RESOLUCIÓ SENCERA

    Si creus que un mitjà de comunicació o periodista ha vulnerat algun dels principis del Codi Deontològic de la professió periodística, presenta la teva queixa al Consell de la Informació de Catalunya. 

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    Lliurament de la III Beca Montserrat Minobis
    Glòria Sánchez i David Aparicio guanyen ex aequo el Carles Rahola de fotografia
    Capçalera 199: Les lliçons de la dana
    AJORNADA la conversa amb Txell Feixas
    El CIC convida a reflexionar sobre el secret professional i la contrastació de les fonts
    Àmplia representació catalana al Congrés de Periodisme d'Osca
    Renovat l'acord comercial amb PortAventura World
    Vine a descobrir en directe qui guanya els Premis Rahola!
    La Universitat de Lleida acollirà l'exposició "Veus Silenciades"
    Les Comissions de Dones i Equitat en els Col·legis Professionals
  • Cercador

  •  
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
    Newsletters i esdeveniments, l’última aposta
    Jo ara també soc periodista
  •  
    Recursos útils
    Webs
    La xarxa
    Contra el fangar
    Això és real?

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies