Un estudi conclou que el Centre de Documentació disposa d’un fons ben posicionat i referent pel que fa a les revistes especialitzades en comunicació

L’estudi, “Anàlisi del fons de revistes de periodisme i comunicació del Centre de Documentació Montserrat Roig”, aconsella també enfortir el seu fons professional, migrar documents a formats electrònics i automatitzar-ne tots els processos.
IMG-4455.JPG

Alba Salgado, estudiant del Grau d’Informació i Documentació de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, ha realitzat el seu treball de final de grau sobre l’hemeroteca especialitzada del Centre de Documentació Montserrat Roig.(CDMR)

Aquest centre, que es situa dins del Col·legi de Periodistes de Catalunya, és el punt de referència a Catalunya pels periodistes i investigadors que tenen la necessitat d’accedir a unes revistes amb informació actualitzada. Per aquest motiu, l’alumna Alba Salgado ha volgut centrar la seva investigació en l’anàlisi del fons de publicacions periòdiques de periodisme i comunicació actuals que disposa el CDMR, i fer-ne una comparació quantitativa i qualitativa amb altres centres similars.

En l’anàlisi feta al CDMR, es pot concloure que el seu fons de revistes sobre periodisme i comunicació és un fons viu, ja que són més les revistes que es continuen editant que les que no. Tot i això, la conservació de publicacions periòdiques que ja no s’editen li donen un valor afegit al CDMR, permetent que es doni accés a un fons molt interessant per a la professió periodística que no es pot trobar en altres centres especialitzats.

Com a contrapartida, encara només el 10% del fons del Centre de Documentació es troba en format digital, per sobre del 90% de les publicacions que estan en paper. Per a revertir aquesta situació, fa mesos que des del Centre de Documentació Montserrat Roig s’està treballant per tal de digitalitzar els seus fons i fer-los més accessibles per a tots els periodistes i investigadors de la comunicació.

El Treball Final de Grau “Anàlisi del fons de revistes de periodisme i comunicació del Centre de Documentació Montserrat Roig” es pot consultar de manera presencial al CDMR.

També podeu consultar el catàleg online de revistes especialitzades del CDMR en el següent enllaç.

0 Comentaris