Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / Un estudi conclou que el Centre de Documentació disposa d’un fons ben posicionat i referent pel que fa a les revistes especialitzades en comunicació
  • Un estudi conclou que el Centre de Documentació disposa d’un fons ben posicionat i referent pel que fa a les revistes especialitzades en comunicació

    25 juliol, 2013
    L’estudi, “Anàlisi del fons de revistes de periodisme i comunicació del Centre de Documentació Montserrat Roig”, aconsella també enfortir el seu fons professional, migrar documents a formats electrònics i automatitzar-ne tots els processos.
    Tweet
     
     

    Alba Salgado, estudiant del Grau d’Informació i Documentació de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, ha realitzat el seu treball de final de grau sobre l’hemeroteca especialitzada del Centre de Documentació Montserrat Roig.(CDMR)

    Aquest centre, que es situa dins del Col·legi de Periodistes de Catalunya, és el punt de referència a Catalunya pels periodistes i investigadors que tenen la necessitat d’accedir a unes revistes amb informació actualitzada. Per aquest motiu, l’alumna Alba Salgado ha volgut centrar la seva investigació en l’anàlisi del fons de publicacions periòdiques de periodisme i comunicació actuals que disposa el CDMR, i fer-ne una comparació quantitativa i qualitativa amb altres centres similars.

    En l’anàlisi feta al CDMR, es pot concloure que el seu fons de revistes sobre periodisme i comunicació és un fons viu, ja que són més les revistes que es continuen editant que les que no. Tot i això, la conservació de publicacions periòdiques que ja no s’editen li donen un valor afegit al CDMR, permetent que es doni accés a un fons molt interessant per a la professió periodística que no es pot trobar en altres centres especialitzats.

    Com a contrapartida, encara només el 10% del fons del Centre de Documentació es troba en format digital, per sobre del 90% de les publicacions que estan en paper. Per a revertir aquesta situació, fa mesos que des del Centre de Documentació Montserrat Roig s’està treballant per tal de digitalitzar els seus fons i fer-los més accessibles per a tots els periodistes i investigadors de la comunicació.

    El Treball Final de Grau “Anàlisi del fons de revistes de periodisme i comunicació del Centre de Documentació Montserrat Roig” es pot consultar de manera presencial al CDMR.

    També podeu consultar el catàleg online de revistes especialitzades del CDMR en el següent enllaç.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    El Col·legi lamenta la mort del company Rafa González
    Acord de col·laboració entre el Col·legi de Periodistes i la llibreria Medios
    El Col·legi de Periodistes i l’assegurança Mapfre Vida signen un conveni de col·laboració
    Una trentena de mitjans catalans obtindran un segell de compromís per una informació ètica
    El Centre de Formació i Desenvolupament ja té preparada la programació del tercer trimestre
    Nou seminari europeu sobre la Directiva Europea de Productes del Tabac
    Ja has llegit els nous reportatges de Wikidiari.info?
    Marca personal per a Periodistes
    Aquest vespre es lliuren els Premis Mosques de la Informació 2013
    El Col·legi de Periodistes gestiona beques per assistir al seminari de periodisme i medi ambient
  • Cercador

  •  
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
    Newsletters i esdeveniments, l’última aposta
    Jo ara també soc periodista
  •  
    Recursos útils
    Webs
    La xarxa
    Contra el fangar
    Això és real?

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies