• webs 164

    14 octubre, 2014

    Lectura ràpida

    www.spritzinc.com

    Arriben a Internet i als ginys els sistemes digitals de lectura ràpida. Spritz, per exemple, col·loca les paraules del text l’una darrere de l’altra, a gran velocitat, en un espai predeterminat de la pantalla i això elimina la cerca de paraules que fem amb els ulls (un 80% de l’esforç en llegir). Speed Reader, Speed Read inspired by Spritz i A Faster Reader són aplicacions que també ofereixen lectura ràpida.


    Model iTunes

    www.blendle.nl

    A Holanda, els diaris i revistes ja venen articles solts (a deu cèntims d’euro cada un) a través de Blendle, una startup que porta el model iTunes al periodisme. La proposta està basada en el fet de pagar pel contingut que interessa i no per tot el diari o revista.


    El buit entre periodistes i lectors

    http://mitpress.mit.edu/books/news-gap

    El llibre News Gap, de Pablo J. Boczkowski i Eugenia Mitchelstein, analitza el desajustament entre el que escriuen els periodistes i el que llegeixen els lectors. I és que, a molts mitjans en línia, la majoria de notícies publicades tracten assumptes d’actualitat internacional i nacional, societat, política i economia, però els temes més llegits són d’entreteniment, esports, espectacles, sexe...


    Informació enriquida

    www.vox.com

    Vox Media, segons ComScore, és un dels grups que més va créixer l’any passat a la Xarxa. El seu nou lloc informatiu utilitza un sistema informàtic anomenat Chorus que automatitza i facilita l’enriquiment dels textos amb enllaços, vídeos, imatges i referències a altres articles.

    Model Youtube

    www.readwave.com

    La plataforma Readwave, que publica articles d’unes 800 paraules, vol construir una comunitat sobre temes d’actualitat orientada a usuaris que tinguin entre 18 i 30 anys. Els impulsors parlen de convertir-se en un “Youtube per a periodistes i lectors”.


    Google kit

    www.google.com/intl/es/get/mediatools

    El nou paquet de Google per a periodistes digitals. Una guia dels recursos per optimitzar les funcions de recerca, ampliar la participació de l’audiència a través de Google+ i aprendre a visualitzar dades amb Google Maps.


    La revista Facebook

    www.facebook.com/help/paper

    https://itunes.apple.com/us/app/paper-storiesfrom- facebook/id794163692?mt=8

    Paper és una aplicació llançada per Facebook que, en funció dels gustos de l’usuari, aplega continguts d’aquesta xarxa social i els ensenya en forma de revista. Té una interfície interessant i, de moment, està disponible només per a iPhone.


    Suport popular

    www.cafeambllet.com/press/wp-content/uploads/ 2014/04/6-12.pdf

    La revista catalana Cafè amb llet, que habitualment publica en digital i paper, ha aconseguit les aportacions econòmiques de 1.600 ciutadans per poder treure una edició especial en paper de 145.000 exemplars, dedicada a les relacions entre els grans grups mediàtics espanyols i els bancs. En aquest enllaç hi podeu consultar-ne el pdf.


    Sobre la fi del paper

    www.kenottmann.com/2013/01/paper-ageanimation

    “Paper Age” és un premiat curt d’animació en el qual veiem la mort d’un T. Rex de paper (de diari) en presència d’una tauleta digital. “Paper Age II”, la segona part, té una simbologia més complexa: el T. Rex reneix convertit en un dimoni de foc i es carrega un gran logotip de Google...

    BBC + Insta gram

    http://instagram.com/bbcnews#

    La BBC utilitza Instagram per difondre cada dia les principals notícies en versió minivídeo de quinze segons de durada. La proposta ha estat batejada com a Instafax.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari