Els mitjans de comunicació i la violència masclista; un nou cas per reflexionar quin periodisme fem
El Col·legi de Periodistes de Catalunya demana a tots els i les professionals a tractar correctament en els seus mitjans de comunicació la xacra social que representa avui dia la Violència Masclista.
Per aquest motiu, el Col·legi de Periodistes de Catalunya reitera el seu compromís més ferm contra aquest tipus de violència i recomana fer-li front de manera decidida a través del periodisme seguint de manera escrupolosa el Codi Deontològic i les recomanacions específiques que en aquesta matèria s'han elaborat des de diferents col·lectius i institucions i en les quals el Col·legi ha tingut un paper rellevant en la seva redacció.
Com per exemple les Recomanacions per al Tractament de la Violència Masclista als Mitjans de Comunicació del 2009 , que van actualitzar les que s'havien fet cinc anys abans després d’una sèrie de treballs previs realitzats per persones expertes d’institucions, del Consell de l’Audiovisual de Catalunya i professionals de la comunicació com membres de l’ Associació de Dones Periodistes de Catalunya, de l’ Observatori de les Dones en el mitjans de comunicació. En aquestes recomanacions tant el Consell de la Inofrmació de Catalunya com el Col·legi de Periodistes hi vam participar i les vam a assumir com a pròpies.
Un convidem també a rellegir un article publicat al Report.Cat, el setmanari digital del Col·legi de Periodistes, on a principis d'aquest any s'analitzava de manera crítica la informació elaborada pels mitjans de comunicació respecte els temes de la violència masclista.