• Gestió de la Visibilitat i la Reputació

    Objectius del curs

    Les empreses avui han de considerar la visibilitat i la reputació com a actius estratègics. D’una banda, cal fer visible la pròpia oferta. Enmig de l’allau d’impactes, les noves tecnologies ens permeten identificar el nostre públic objectiu i transmetre-li de forma eficaç i no intrusiva la nostra proposta de valor. De l’altra, en un context social on triomfa la recomanació, ja no tenim el monopoli de la informació sobre nosaltres mateixos.

    Necessitem conèixer de primera mà les opinions que els usuaris aboquen a la Xarxa per tal d’accedir a noves perspectives sobre els nostres productes i serveis i gestionar les possibles crisis de reputació, construint la pròpia marca “juntament amb” –en lloc de “enfront de”– els consumidors.

    Programa

    1. La reputació corporativa, avui
      • Com es crea avui la reputació d’una empresa o marca?
      • La “reputación distribuida”
    2. La gestió de la reputació: Enfocament de partida
      • Etapes de gestió: parametrització, monitorització, avaluació
    3. Reputation tracking: Com escoltar la conversa
      • Eines on-line per fer el seguiment de referències
    4. Reputation management i gestió de crisis on-line
    5. Reputació i rellevància
      • Com optimitzar els recursos dedicats a la gestió de la visibilitat on-line

    Metodologia

    El curs combina l’exposició de conceptes amb la discussió de casos i el debat amb els participants.

    Destinataris

    Periodistes i altres professionals de la comunicació que volen apropar-se al tema de la reputació on-line.

    Professors

    Neus Arqués

    Escriptora i analista digital, especialista en Gestió de la Visibilitat. Diplomada en Traducció per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), llicenciada en CC. Polítiques i Màster en Política Internacional per la Johns Hopkins University. L’any 2000 va fundar http://www.manfatta.com, empresa de Comunicació digital, inclosa a la llista de les 500 agències més innovadores del món (Fast Company/ Seth Godin 2004). Està considerada una de les 35 dones espanyoles més influents a la Xarxa ( http://www.mujeresconsejeras.com/mujeres-influyentes-internet-tecnologias/2013/03/08/). Imparteix docència sobre Gestió de la visibilitat a diverses escoles de negoci i entitats de formació executiva. És autora, entre d’altres, dels manuals Tu plan de visibilidad 40+, Y tú, ¿qué marca eres?. 14 claves para gestionar tu reputación personal, Marketing para escritores (Alba) i Aprender comunicación digital (Paidós) i coautora de Visibilidad. Cómo gestionar tu reputación (Gestión 2000).