• Com aconseguir subscriptors per al teu mitjà digital

    Objectius del curs

    Una de les estratègies més importants en el model de negoci dels mitjans digitals és la de la diversificació de les vies d’ingressos. És molt arriscat dependre només d’una via, com per exemple la publicitat, segons s’ha pogut comprovar a molts mercats.

    En aquest sentit, el camí que ofereix més possibilitats i l’alternativa que s’està confirmant com a més efectiva per aconseguir nous ingressos és la dels usuaris a través de subscripcions o altres fórmules on aporten diners al mitjà.

    Aquest curs pretén mostrar estratègies seguides per mitjans de tot el món per augmentar els ingressos procedents dels usuaris.

    S’analitzaran tendències generals i es repassaran casos concrets on els mitjans estan aconseguint subscriptors, socis o donants.

    Programa

    • Els usuaris, una nova via d’ingressos pels mitjans. Tendències generals del mercat.
    • La connexió amb l’audiència, element clau de l’estratègia del mitjà. Lliçons i bones pràctiques.
    • Tipus de subscripcions digitals: subscriptors, membres i donants.
    • Anàlisi de casos concrets: The New York Times, The Guardian, De Correspondent, eldiario.es, El Correo i Diari ARA, entre d’altres.

    Metodologia

    El taller s’imparteix en una sessió de cinc hores on es combinaran elements teòrics amb la revisió de casos concrets i bones pràctiques en aquest àmbit.

    Destinataris

    Responsables de mitjans que vulguin implementar o millorar la seva estratègia per aconseguir generar ingressos per part dels usuaris. Emprenedors en mitjans digitals que vulguin treure el màxim profit possible a la relació amb la seva audiència. ​Qualsevol periodista, estudiant o professional de la comunicació interessat en entendre els canvis que s’estan produint en el model de negoci dels mitjans. 

    Professors

    Ismael Nafría Mitjans

    Periodista, escriptor, consultor, professor i conferenciant especialitzat en mitjans digitals. Editor de la newsletter “Tendenci@s” des de l’any 2017. Autor dels llibres La reinvención de The New York Times (2017) i Clarín, actualizado, entre d’altres. Va ser director de l’edició espanyola de la revista National Geographic (2019-2022) i periodista en residència (2016-2017) del Knight Center for Journalism in the Americas de la Universitat de Texas a Austin (EUA). Prèviament, va treballar en els equips de direcció digital dels grups Godó (2008-2016) i Prisa (2005-2008).