Una de les estratègies més importants en el model de negoci dels mitjans digitals és la de la diversificació de les vies d’ingressos. És molt arriscat dependre només d’una via, com per exemple la publicitat, segons s’ha pogut comprovar a molts mercats.
En aquest sentit, el camí que ofereix més possibilitats i l’alternativa que s’està confirmant com a més efectiva per aconseguir nous ingressos és la dels usuaris a través de subscripcions o altres fórmules on aporten diners al mitjà.
Aquest curs pretén mostrar estratègies seguides per mitjans de tot el món per augmentar els ingressos procedents dels usuaris.
S’analitzaran tendències generals i es repassaran casos concrets on els mitjans estan aconseguint subscriptors, socis o donants.
El taller s’imparteix en una sessió de cinc hores on es combinaran elements teòrics amb la revisió de casos concrets i bones pràctiques en aquest àmbit.
Responsables de mitjans que vulguin implementar o millorar la seva estratègia per aconseguir generar ingressos per part dels usuaris. Emprenedors en mitjans digitals que vulguin treure el màxim profit possible a la relació amb la seva audiència. Qualsevol periodista, estudiant o professional de la comunicació interessat en entendre els canvis que s’estan produint en el model de negoci dels mitjans.
Periodista, escritor, consultor, profesor y conferenciante especializado en medios digitales. Autor del libro La reinvención de The New York Times (2017) y editor del boletín “Tendenci@s” sobre medios digitales. Fue periodista en residencia del Knight Center for Journalism in the Americas de la Universidad de Texas en Austin (EE.UU.) durante el curso 2016-2017. Previamente trabajó como director de contenidos digitales y de innovación digital en el Grupo Godó (2008-2016) y como subdirector de contenidos de Prisacom (2005-2008).
05/12/2023 Vic/Barcelona |
04/12/2023 Manresa |
29/11/2023 Tarragona |
28/11/2023 Girona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2023
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20