- Demarcacions
-
Per primera vegada, les xarxes socials superen la televisió i la premsa com a principal font informativa als Estats Units, segons el Digital News Report 2025.
El Col·legi de Periodistes de Catalunya i el CCCB organitzen una visita guiada gratuïta a l’exposició «En l’aire commogut…» Imatge, emoció, utopia. L’activitat tindrà lloc el divendres 4 de juliol a les 11.30 hores i està adreçada exclusivament als col·legiats/des. Les places són limitades i cal inscripció prèvia per garantir l’accés.
La seu del Col·legi de Periodistes a Barcelona acull l’exposició “Capçalera: crònica d’una professió”, que commemora els 200 números de la revista. La mostra esdevindrà itinerant i visitarà les altres demarcacions del Col·legi, començant per Girona.
Des d'avui i fins el 10 d'octubre es poden presentar candidatures a les quatre categories convocades, que tenen una dotació econòmica total de 20.000 euros.
L'Agència EFE i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) obren la convocatòria de la sisena edició dels Premis Internacionals de Periodisme Mòbil MoJoInnova, destinats a reconèixer l'excel·lència en el periodisme mòbil o Mobile Journalism (MoJo). La convocatòria està oberta fins al 5 de setembre de 2025.
El pròxim divendres 20 de juny la Demarcació de Lleida celebra la Festa Anual dels Periodistes de Lleida. Enguany la trobada consistirà en un sopar-concert a l'espai DABUTEN- TOCATA LIVE, on els professionals de la comunicació de Lleida -col·legiats i no col·legiats- ens reunirem per xerrar, compartir i gaudir d'una estona distesa i divertida entre companys.
Laura SaulaSovint els periodistes no només són els autors dels documentals, sinó que també en formen part activa davant la pantalla, ja sigui com a protagonistes o bé, d’alguna manera, mostrant les llums i les ombres de la professió. En aquest article analitzem com es retrata l’ofici a través d’aquest gènere que en els darrers anys, gràcies sobretot a l’expansió de les plataformes de continguts, està en auge.
Elisabet Carvajal“La vida és somni”, Calderón de la Barca, 1635. Quasi 400 anys després de la famosa metàfora que dona nom a l’obra de teatre barroca, i amb el mateix recurs literari, es podria dir que “la comunicació és metàfora“. I ho és amb amplitud i diversitat. Des de la comunicació relacional i interpersonal, passant per la pública i corporativa, fins a la periodística i
social. És la figura retòrica més utilitzada en la comunicació humana, parlada i escrita, sense excepció. Està present tant en el periodisme com en moltes de les eines de la comunicació corporativa i del periodisme de fonts.Anna PrunaEs compleixen trenta anys del genocidi de Ruanda, un dels episodis més obscurs dels anys noranta. Unes matances que van acabar, en 100 dies, amb el 75% de la població tutsi d’un dels països més petits del continent africà. Una crueltat propiciada i encoratjada, en gran part, per un mitjà de comunicació que no va dubtar a plantar la llavor de la barbàrie: Radio Télévision Libre des Mille Collines, la ràdio de l’odi. El seu és un dels exemples més tristament cèlebres de com aprofitar el ressò mediàtic per ajudar a sembrar mort i destrucció.
Jordi RoviraMés de cinc mil dones periodistes de tot l’Estat han signat un manifest on es denuncia el masclisme imperant en el periodisme. Jordi Rovira ens explica al Report.cat, setmanari digital del Col·legi, la història d'algunes de les pioneres que van aconseguir obrir el camí per totes les que vindrien després.
Laura SaulaLaura Saula ens presenta un rememoratiu de la vida d’Aurora Bertrana. Periodista avançada a l’època, va ser una dona moderna, revolucionària i cosmopolita.
ORM: Gestió de la reputació en temps d'IA
Edicions obertes:InternetEl relat personal: Com explicar la teva història?
Edicions obertes:InternetAnalítica social per a mesurar rendiment
Edicions obertes:InternetSEO amb IA: 10 prompts per optimitzar continguts i posicionar millor
Edicions obertes:InternetBorsa de treball
18/06/2025 Barcelona18/06/2025 La Garriga17/06/2025 Barcelona17/06/2025 Tarragona i Terres de l'Ebre