• La nova normativa internacional ha modificat els actuals models d'informes d’auditoria.  Per saber com interpretar els nous models, et convidem a assistir a la formació que coorganitzem amb el Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya el pròxim 21 de febrer a les 10:00h a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya. L'activitat és gratuïta per a col·legiats/des. 

    La degana del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Neus Bonet i el president del F.C.Barcelona, Josep Maria Bartomeu, conviden als i les col·legiades a l'acte de lliurament d'aquest guardó en la seva categoria de periodisme esportiu. La guanyadora d'aquesta edició és Emanuela Audisio, un dels referents més destacats del periodisme esportiu de les últimes dècades. L'acte es farà dimarts 12 de febrer, a les 13:00 hores a l'Auditori 1899 (Camp Nou). Cal inscripció prèvia.

    El Col·legi de Periodistes aplega ja més de 4.100 col·legiats i s'arriba a una xifra rècord d'afiliats. Des de la Junta de Govern es valora molt positivament que el nombre de periodistes hagi augmentat en totes les categories: precol·legiats, joves, actius i sèniors.

    Explora els pròxims cursos del Col·legi on podràs desenvolupar el periodisme a Youtube, crearàs un pla estratègic de continguts digitals, treballaràs el SEO, l’escriptura creativa, t’introduiràs al Wordpress, a la web 3.0 i al Mojo i aprendràs a fer infografies per a les xarxes socials.

    Els col·legiats i col·legiades tenen un 5% de descompte en la compra de qualsevol de les publicacions de la llibreria Medios. L'establiment està especialitzat en les Ciències de la Comunicació i és la distribuïdora del fons editorial del Col·legi. 

    Francesc Farré

    Un 40% de la població espanyola ha escoltat com a mínim un podcast en l’últim mes segons dades del Digital News Report 2018, elaborat pel Reuters Institute. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi, Francesc Farré ens recomana alguns podcasts imprescindibles sobre periodisme i comunicació.

    Instagram ja ronda els mil milions d’usuaris mensuals i l’any passat va batre un nou rècord d’obertura de nous comptes. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi, Marta Alemany ens explica per què estar tot el dia en aquesta xarxa social no és sinònim d'estar informat. 

    Marta Alemany

    La popular plataforma de vídeos compleix deu anys de vida i apareix com una opció professional per a alguns periodistes que han après a treballar-hi amb les normes pròpies d’aquest mitjà. La rendibilitat econòmica demana temps i patrocinadors, però alguns casos d’èxit deixen clar que és possible. Aquest reportatge -el millor del Report.cat del segon trimestre- mostra YouTube com un exemple de com estan canviant les coses gràcies a l’entorn digital.

    Francesc Ponsa

    En els temps digitals que corren, la gestió de la marca personal s’ha erigit en un element essencial a l’hora de desenvolupar la carrera professional. En l’àmbit periodístic, el personal branding vinculat sobretot a les xarxes socials afavoreix la visibilitat, l’ocupabilitat i l’especialització del periodista. No en va, una bona marca personal permet, tal com apunten els experts, ser coneguts, reconeguts, recordats i escollits, un procés més que necessari per als especialistes en la comunicació.

    Andrés Naya

    La revista La Veu del Carrer, editada per la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB), va néixer l’octubre de 1991 per convertir-se en la veu dels barris i dels moviments socials. Un quart de segle després, aquesta capçalera segueix mantenint-ne l’esperit crític i insubornable. El llibre 25 anys de Barcelona a Carrer recull articles i imatges que ressegueixen l’evolució de la revista. També inclou un epíleg d’Andrés Naya, codirector de Carrer i ànima de la publicació des de la fundació, en què repassa el funcionament i les pressions polítiques rebudes. En aquestes pàgines, reproduïm alguns extractes d’aquest epíleg.

    Barcelona

    Rambla de Catalunya, 10 pral., 08007 Barcelona
    933 17 19 20
    933 17 83 86
    contacte@periodistes.cat
    De dilluns a dijous de 8:30h a 14:00h i de 15:00h a 17:30h i divendres de 8:00h a 15:00h.

    ¿Cómo trabaja un reportero freelance?

    Edicions obertes:
    Barcelona

    Elaboració d'un Pla de Comunicació

    Edicions obertes:
    Barcelona

    Com utilitzar Instagram stories

    Edicions obertes:
    Tarragona, Barcelona, Catalunya Central