• Demarcacions
  • El Col·legi de Periodistes de Catalunya- Demarcació de Lleida (CPCLleida) el proper 21 de novembre commemorarà  per quart any consecutiu el Dia Mundial de la Televisió declarat per les Nacions Unides l'any 1996, amb la col·laboració de 17 televisions lleidatanes i una programació d'activitats especials, com un taller de televisió davant del públic a l'IEI - Institut d’Estudis Ilerdencs- organitzat pel CPC Lleida.

    El Col·legi de Periodistes de Catalunya- Demarcació de Lleida (CPCLleida) ) va celebrar ahir dimecres, dia 22 de novembre, per quart any consecutiu el Dia Mundial de la Televisió declarat per les Nacions Unides l'any 1996, amb la col·laboració de 17 televisions lleidatanes i una programació d'activitats especials, sent el protagonista un taller de televisió davant del públic a l'IEI - Institut d’Estudis Ilerdencs- organitzat pel CPC Lleida.

    El Col·legi de Periodistes de Catalunya de la demarcació de Lleida conjuntament amb l'Ajuntament de Lleida, l'Associació Esport Femení Lleida, l'Asociación Por el Deporte Femenino i Toyota Naymotor col·laborarà en la I Jornada Comunicació, Dona i Esport que es celebrarà el pròxim 13 de desembre a la sala Alfred Perenya (de 9 a 14 h) de Lleida, una iniciativa impulsada des de la plataforma de suport a l'esport femení #EllasSonDeAquí, de Manzanas Livinda del Grup Nufri. En la trobada participaran periodistes com l'Olga Viza, Artur Peguera, Paloma del Río, Marga Lluc, José Carlos Monge, Albert Escuer, Eva Cortijo i Cristina Gallo.

    Des de la seu de Lleida t'animem a venir a les nostres oficines a fer-te una foto per formar part de la Campanya #ProuAgressionsPeriodistes.

    La seu situada a Rambla de Ferran núm. 21 obre amb normalitat des d'avui, dijous 19 de setembre. 

    El concurs, adreçat a l’alumnat d’ESO, batxillerat i cicles formatius dels centres educatius de la ciutat, consisteix en l’elaboració de cartes al director o articles d’opinió en què es fomenta una actitud reflexiva, crítica i tolerant.

    Adrián Caballero

    L'ara popular concepte fact checking no és res nou, ja que forma part de la feina natural dels periodistes. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Adrián Caballero ens explica les set pautes que segueix la revista d'investigació nord-americana The Atlantic per verificar les informacions dels seus col·laboradors abans de publicar-les.

    Anna Lladó

    La preocupació per l’estat actual del periodisme ha sigut una de les qüestions principals que s'han tractat aquest novembre al NewsXchange, el congrés anual de l’European Broadcasting Union celebrat a París. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Anna Lladó ens porta les dades més significatives sobre l'estat i els reptes del periodisme.

    Jordi Rovira

    Capçalera va reunir al Col·legi de Periodistes representants de dues generacions de professionals per reflexionar sobre l'ofici. D’allò que els separa i d’allò que els uneix. Durant dues hores i mitja es va parlar de molts temes. En alguns estaven d’acord, en d’altres no tant. La conclusió principal, però, és que els temps canvien i la tecnologia sovint transforma les maneres de treballar. Ara bé, allò que és essencial de l’ofici segueix immutable. En aquest text, reproduïm la crònica d’aquella trobada.

    Eudald Coll

    Quina imatge tenen de la professió els estudiants de Periodisme i els que s’han graduat fa poc? Quines il·lusions els mouen? Creuen que es podran fer un lloc en el difícil mercat laboral? Aquestes són algunes de les preguntes que hem fet a sis joves que esperen formar part de la nova generació de professionals de la informació. La seva visió és pessimista, conscients del que els espera. Ganes, però, no els en falten.

    Susana Pérez

    Al gener, tancava l’edició espanyola de BuzzFeed, mentre que PlayGround i Vice anunciaven retallades en les plantilles. Aquest tipus de mitjans ha deixat petjada en els mitjans tradicionals en forma de titulars pescaclics, contingut viral i notícies frívoles, però també en la visibilitat de col·lectius menystinguts i en l’entreteniment creatiu. Uns objectius d’ingressos inassolibles, un entorn publicitari incert i el canvi d’algoritme de Facebook són algunes causes d’aquesta deriva. Els analistes apunten que és el final d’un model i que som davant d’una reestructuració necessària per ajustar-se al mercat.

    Lleida

    Rambla de Ferran, 21, 25007 Lleida
    973 24 00 44
    973 24 00 44
    lleida@periodistes.cat
    De dilluns a divendres de 9:30h a 13:30h.

    Actes de premsa