• Demarcacions
  • La Demarcació Terres de l’Ebre del CPC ha posat en funcionament a la seua web una nova eina que sota el nom d’Incidències vol fer un pas més en l’intent de millorar el dia a dia dels professionals de la comunicació del territori, a l’hora de desenvolupar la seua tasca professional.

    La Demarcació ebrenca del Col·legi de Periodistes ha convocat  el VI Premi Terres de l’Ebre de Periodisme. Enguany el premi té  un doble al·licient, ja que, gràcies a un conveni signat amb l’empresa Repsol, s’ha pogut augmentar tant el nombre de premis, ara a més d’un primer hi haurà un segon i un tercer premiats, així com la quantia dels guardons que s’ha quadruplicat. El primer premi passarà de 1.000 a 2.000 euros, mentre que el segon en rebrà 1.200 i el tercer 800 euros.

    La Demarcació Terres de l’Ebre del CPC juntament amb l’editorial  Penguin Random House Grupo Editorial, ha organitzat per al dimecres, 10 de juny, la presentació a la premsa del nou llibre del coneguat divulgador científic Pere Estupinyà. El llibre porta per títol Vivir la Ciencia.

    La Demarcació Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) i Repsol han signat enguany un acord de col·laboració que s’emmarca en la política de l’empresa d’establir compromisos estables amb els entorns i col·lectius més propers als llocs on desenvolupa les seves activitats industrials. La signatura ha anat a càrrec del president de la demarcació ebrenca del CPC, Josep Baubí, i del responsable de Comunicació i Relaciones Externes de Repsol a Tarragona, Josep Bertran.

    La Demarcació de Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes a Tortosa ha decidit fer públic un comunicat de suport als professionals de la comunicació del territori després que s’ha produït i constatat un nou mètode d’atac als periodistes: les xarxes socials, amb l’agreujant que en aquest cas els causants s’amaguen sota l’anonimat.

    La seu de la Demarcació de Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes a Tortosa es va quedar petita divendres per a escoltar les vivències de dos ebrencs que van viure en primera persona la caiguda del mur de Berlín ara fa trenta anys: l’il·lustrador Ignasi Blanch i el llavors corresponsal de Catalunya Ràdio a Frankfurt, Joan Esteller. Una tertúlia, organitzada per la Demarcació del CPC i conduïda pel periodista Albert Mestre, sobre una part de la història contemporània que es va fer molt amena, amb gran quantitat d’anècdotes dels participants.

    Francesc Ponsa

    La COVID-19 ha provocat els habituals articles amb gràfics incorrectes, errors lògics o una mala interpretació de les dades. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Francesc Ponsa analitza les faltes numèriques que els periodistes cometem més sovint. 

    Adrián Caballero

    El Reuters Institute for the Study of Journalism ha presentat el Digital News Report, un informe exhaustiu sobre els hàbits de consum de notícies en l'àmbit digital. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Adrián Caballero analitza la tendència a l’alça del contingut de pagament.

    David Meseguer

    Els atemptats terroristes del 2017 i el Procés han brindat la possibilitat a informadors catalans de treballar com a fixers. Producció, contextualització i traducció, són algunes de les funcions que periodistes del territori realitzen per a mitjans estrangers que cobreixen successos, principalment conflictes, amb ressò internacional. La supressió de moltes corresponsalies i l’aposta per cobertures curtes amb enviats especials, no sempre familiaritzats amb la llengua i cultura locals, en fan necessària la contractació. Fixers i periodistes aporten una mica de llum sobre aquest perfil professional clau i poc reconegut.

    Adrián Caballero

    Segons les estadístiques, hi ha molts més ciutadans que afirmen mirar els documentals d’animals que els que diuen les dades d’audiència. Una cosa semblant ocorre al parlar del clickbait, articles de consum ràpid amb titulars que només busquen captar visites. Per una banda, són articles que la gent no sol compartir a les xarxes però, per l’altra, contribueixen de manera crucial al total de visites dels mitjans digitals. En un context en què la publicitat provinent de Google està en declivi, sembla que aquests milions –sí, milions– de visites necessiten quelcom més perquè el model basat en contingut gratuït sigui rendible.

    Jordi Pacheco

    Durant la segona meitat del segle passat, a les redaccions era freqüent la figura del capellà periodista qui, llevat d’algunes excepcions, esdevenia responsable de la secció de Religió dels diaris. La creixent desaparició de la informació religiosa als mitjans d’àmbit general, unit al fet que actualment els que s’ocupen del fet religiós siguin periodistes laics especialitzats, ha provocat que aquesta singular tipologia de professional de la informació hagi quasi desaparegut.

    Terres de l'Ebre

    Ramon Berenguer IV, 26, prl, 43500 Tortosa, Tarragona, Espanya
    977 44 24 90
    ebre@periodistes.cat
    Dimarts i dijous de 17:00h a 20:00h

    Actes de premsa

    Borsa de treball

    30/06/2020 Lleida
    25/06/2020 El Masnou
    22/06/2020 Hospitalet de Llobregat
    22/06/2020 Barcelona