• Demarcacions
  • La presidenta de la Demarcació de Tarragona, Coia Ballesté, i la periodista Alba Cartanyà van conversar sobre experiència i joventut en el marc de l'acte de lliurament del premi, que va tenir lloc divendres, 9 d'abril, al Castell del Paborde de la Selva del Camp.

    Jornada sobre cooperativisme i precarietat

    La Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes de Catalunya dóna suport a la trobada per a professionals de la comunicació programada el proper 24 de maig al Teatre El Magatzem (Tarragona) amb l’objectiu de posar sobre la taula el cooperativisme com a fórmula per dignificar el sector del periodisme i la comunicació.

    David García Blancas, director general de negoci de PortAventura, ha protagonitzat avui una trobada off the record amb periodistes col·legiats, representants d'alguns dels mitjans de comunicació més importants amb presència a la demarcació de Tarragona.

    La Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes de Catalunya us convoca a una trobada off the record amb David García Blancas, director general de negoci de PortAventura.

    La vint-i-vuitena festa de les Petxines de la Informació, la primera edició virtual de la història d'aquesta festa, ja té guanyadors. Premsa de la Regió Sanitària del Camp de Tarragona s’endú la Petxina Oberta; la Petxina Tancada recau en Interior; i el programa Connecta 10 obté la majoria dels vots de la Petxina Km. 0. 

    • Foto:
      Anna F. / Aj. Torredembarra
    • Foto:
      Anna F. / Aj. Torredembarra
    • Foto:
      Anna F. / Aj. Torredembarra
    • Foto:
      Anna F. / Aj. Torredembarra
    • Foto:
      Anna F. / Aj. Torredembarra
    • Foto:
      Anna F. / Aj. Torredembarra
    • Foto:
      Anna F. / Aj. Torredembarra
    • Foto:
      Anna F. / Aj. Torredembarra
    • Foto:
      Anna F. / Aj. Torredembarra
    • Foto:
      Anna F. / Aj. Torredembarra

    Un article sobre l'arribada de la indústria petroquímica a Tarragona fa mig segle guanya el Premi de Periodisme Mañé i Flaquer del Camp de Tarragona; un reportatge radiofònic de Roger Escapa sobre Berlín 30 anys després de la caiguda del Mur s’emporta el de Periodisme Turístic; el de Comunicació Local recau en Arnau Martínez per un article sobre la grip espanyola publicat al NW Reus; i el nou premi de Fotoperiodisme és per a David Oliete per una imatge sobre l’explosió a IQOXE distribuïda per Associated Press.

    Martí Figueras

    Durant les últimes dècades el periodisme s'ha anat transformant, adaptant-se al nou paradigma de la comunicació i a canvis socials i tecnològics. Alguns diuen que el periodisme està en crisi, però tot i això cada any es matriculen milers d'estudiants a les facultats de comunicació. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Martí Figueras analitza, a través d'un estudi amb professors i alumnes, l'estat del periodisme actual.

    Jordi Relaño

    Santi Nolla és director d'El Mundo Deportivo des de l'any 1991. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Jordi Relaño repassa la trajectòria del periodista i l'evolució del periodisme esportiu. 

    Marga Durá

    El model de negoci de la premsa escrita s'està transformant cap al pagament per continguts. Un cop s'ha vist que en l'àmbit digital la recerca de clics fàcils no sempre permet crear un model sostenible -i molt menys de qualitat-, les preferències han canviat. Ara bé, per fer aquest gir estratègic cal conèixer molt bé l'audiència i, sobretot, que se senti identificada amb el mitjà de comunicació que consumeix. Aquí hi té un paper clau el que es coneix com engagement, amb l'objectiu de fidelitzar els lectors perquè acabin pagant per la informació.

    Jordi Rovira

    El lector és el més important dels mitjans de comunicació. Aquesta màxima pot semblar, en l'àmbit de la premsa, una obvietat, si bé l'experiència ens diu que durant un munt d'anys les redaccions no han tingut en compte l'audiència, la qual veien com un conjunt de persones passives que, senzillament, consumien el que se'ls donava. El paradigma digital, però, ho està canviant tot i ara del que es tracta, si es vol aconseguir un mitjà sostenible, és de crear una comunitat que permeti finançar el mitjà -en lloc d'una publicitat que no para de caure-, a canvi, demana un contingut exclusiu i de qualitat.

    Elisabet Carvajal

    El llenguatge inclusiu cada vegada està més integrat en el dia a dia dels gabinets de comunicació catalans. Reflex d'una demanda de la societat per recollir la pluralitat del carrer, determinades expressions a poc a poc van assentant-se. Mentre deu anys enrere es va començar a impulsar un llenguatge no sexista que s'allunyava del discurs androcèntric, en els darrers temps està tenint lloc la progressiva implantació d'un llenguatge més respectuós que ha quallat en àrees i nivells d'administracions públiques i institucions, tot i que des de diferents departaments de premsa admeten que la seva aplicació no és senzilla. 

    Tarragona

    Carrer Emperador August, 5, 43003 Tarragona
    977 24 54 54
    977 24 54 54
    secretaria-tarragona@periodistes.cat
    Dilluns, dimecres i dijous (9:00h a 13:30h).

    Actes de premsa

    Borsa de treball

    16/04/2021 Sant Pol de Mar
    14/04/2021 Barcelona
    12/04/2021 Barcelona
    12/04/2021 Barcelona