• Gabinets de comunicació 2.0: eines i gestió

    Objectius del curs

    El curs proporciona les eines i els coneixements bàsics per desenvolupar les tasques pròpies d’un gabinet de comunicació, tant en l’àmbit tradicional de relació amb els mitjans com a través de la comunicació 2.0, que permet entrar en relació directa amb tota mena de públics sense intermediaris. L’enfocament és útil tant per a departaments de comunicació d’empreses o institucions com per a professionals que volen treballar de forma freelance oferint els seus serveis a clients diversos. El curs està dissenyat de forma pràctica i permetrà els participants de fer una immersió real en l’activitat diària d’un gabinet. Al llarg de les dues sessions, s’analitzaran casos d’èxit i s’explicarà com dissenyar, implementar i avaluar una estratègia de comunicació que inclourà webs, xarxes socials i altres mitjans.

    Programa

    • Etapes i passos d’una estratègia comunicativa
    • Nous públics i noves figures: relació amb bloguers i influenciadors de xarxes
    • Més enllà dels gabinets: oportunitats laborals
    • El nou entorn dels gabinets 2.0: conversa, saturació i immediatesa
    • Eines tradicionals adaptades: nota de premsa, convocatòria, dossier de premsa
    • Com planificar una estratègia 2.0: hem de ser a totes les xarxes?
    • Com treballar els webs 2.0 i els blogs corporatius
    • Com construir una sala de premsa 2.0 eficaç
    • Com elaborar un pla de social media: eines i passos
    • Retransmissions en directe i eines multimèdia
    • Com avaluar els resultats: eines i processos
    • Comunicació de crisi en l’entorn 2.0

    Metodologia

    Part del curs es realitzarà seguint dinàmiques de treball en grup. Es plantejaran escenaris per desenvolupar de forma pràctica i tenint en compte la multiplicitat de canals de comunicació, incloent la web, la sala de premsa i les xarxes socials.

    Requeriments

    Els participants han d’assistir amb el seu ordinador personal i, si en disposen, també amb dispositius mòbils –telèfons o tauletes- amb connexió wifi.

    Destinataris

    Periodistes que volen oferir els seus serveis de comunicació a empreses i associacions o que volen conèixer de prop les formes i eines de treball d’un gabinet de premsa. Estudiants que volen explorar les dinàmiques de treball dels gabinets. Responsables i treballadors d’organitzacions que volen gestionar o potenciar la comunicació de la seva activitat.

    Professors

    Nereida Carrillo Pérez

    Periodista i doctora en Comunicació i Periodisme per la UAB. Impulsora de Learn to Check, projecte educatiu i divulgatiu d'educació mediàtica que col·labora amb l'edició d'aquest curs. És periodista freelance, col·labora amb el diari ARA. També és consultora web i de xarxes socials i imparteix docència relacionada amb la redacció periodística i el periodisme a internet. Els darrers anys ha treballat com a redactora multimèdia del portal de notícies 324.cat i com a professora, ha col·laborat amb diverses universitats catalanes com la UAB, la UOC i la URV. Forma part del grup de recerca Comunicació i Responsabilitat Social (Comress-InCom UAB).