• Cinc reptes del periodisme per al 2022

    Adrián Caballero
    -
    10 gener, 2022

    La COVID-19 no és l’únic repte al qual s’enfronta el periodisme en general, i els mitjans de comunicació en concret. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Adrián Caballero explica les principals conclusions de l'article publicat pel Reuters Institute, on s'apunta quines de les tendències que s’han observat al sector durant aquest any es mantindran i seran rellevants durant el 2022. 

    El periodisme afronta reptes aquest 2022: des de recuperar la confiança fins fiançar el model de negoci | Foto: Canal Sur

    El Reuters Institute ha revelat en un article els cinc reptes que els periodistes i editors hauran d’enfrontar si volen que el 2022 no sigui només l’any de la recuperació econòmica i de la sortida de la pandèmia sinó, també, l’any en què el periodisme va recuperar la confiança de la ciutadania, els ingressos perduts i el respecte de col·lectius que se senten infrarepresentats. Les principals claus que poden tornar a dignificar la professió són: recuperar la confiança, apostar per una dieta més variada, augmentar el nombre de subscriptors, impulsar igualtat d'oportunitats i potenciar el teletreball.

    Segons dades del darrer Digital News Report, publicat pel mateix Reuters Institute l’estiu d’aquest 2021, només el 44% dels ciutadans creu en les notícies, a causa de  la desinfomació i infoxicació. La pèrdua progressiva de la confiança i la credibilitat per una part cada cop més important de la població s'han convertit en el principal repte de la professió. Així com la demanda creixent entre els ciutadans d'una dieta informativa més variada. De manera que si es vol un model de negoci funcional és imprescindible oferir informació de rigor, contrastada, a través de múltiples plataformes. Alhora també destaquen l'objectiu d'augmentar els subscriptors per garantir un contingut de qualitat i veraç. 

    L'article menciona altres propostes com oferir igualtat de condicions per tal deixar enrere xifres revelades a estudis del 2021 que evidencien que només un 22% dels editors de les cent vuitanta publicacions més rellevants del món eren dones o un 18% dels principals editors són persones no blanques. A més es parla de fomentar el teletreball, ja que un 34% d’editors ha afirmat que el seu mitjà ja s’havia adaptat a un model híbrid i que, per tant, en major o menor mesura el teletreball seria una realitat de present i futur. La posada en marxa d'aquestes accions durant aquest 2022 podria combatre la precarietat que viu actualment el periodisme i tornar a revalorar la professió. 

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.