• El binomi del futur

    Mireia Biel
    -
    2 octubre, 2018

    Un estudi internacional realitzat per l'agència Reuters el 2014, revela que gairebé un 50% dels espanyols consultava les edicions digitals o les aplicacions mòbils dels diaris i accedien a les notícies a través de les xarxes socials. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi, Mireia Biel ens explica com en l'era digital el periodisme s'ha vist obligat a canviar el seu model de negoci per sobreviure.

    Redacció d’Eldiario.es, un dels mitjans que s’està adaptant millor als nous temps
    Font:
    Eldiario.es

    Estem vivint els últims anys dels diaris en paper? El 2016 es produïa un fet que canviava el món del periodisme convencional per complet. The Independent, diari que podia tirar fins a 400.000 exemplars en els anys noranta, parava la seva maquinària per embarcar-se en la ruta del periodisme digital.

    Però reduir la crisi del periodisme de casa nostra únicament al canvi de paradigma seria un error. La unió entre el creixement de les plataformes digitals i l'inici de la crisi econòmica de 2008 va fer que el mercat es concentrés. Fusions d'empreses i aparicions de grups de comunicacions gegants han fet que empreses com Grup Planeta i Mediaset englobin més de la meitat de l'audiència i fins al 94% dels ingressos publicitaris. 

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari