• A la recerca de l’audiència

    Helena Rodríguez
    -
    3 novembre, 2020

    Com apropar la informació a l’audiència en l’era de les plataformes? De quina manera explotar el potencial transformador de la xarxa? Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Helena Rodríguez explica els nous mecanismes adoptats pels mitjans de comunicació a les plataformes digitals. 

    Les noves generacions demanden noves narratives i les redaccions proposen diferents formes d'explicar històries | Foto: John Schnobrich (Unsplash)

    El News Impact Summit és un espai de debat on periodistes, editors i activistes comparteixen experiències i propostes envers qüestions d'actualitat del sector, com ara de quina manera apropar la informació a l’audiència en l’era de les plataformes, de l’scroll ràpid a Instagram i Facebook, del retweet sense entrar al link o de l’oferta sense límits a Internet. L'edició d'enguany, que s'està celebrant entre els mesos d'octubre i novembre, està organitzada pel Centre Europeu de Periodisme i Google News Initiative i ha dedicat les primeres jornades a explorar noves maneres d’apropar la informació a l’audiència.

    La periodista Helena Rodríguez afirma que s’hi ha parlat de TikTok, Instagram, periodisme de dades, models de subscripció, newslettersengagement o de la participació de l’audiència. A banda, s'han abordat temes com arribar a audiències infrarepresentades, periodisme de solucions i, com no podia ser d’altra manera, de l’efecte de la pandèmia global de la COVID-19 al periodisme digital.

    Destaca, entre altres qüestions, la d'acostar la informació als joves a través de nous mecanismes a les xarxes socials, que han esdevingut la clau en la difusió dels continguts periodístics digitals. Els diaris i mitjans estan apostant cada vegada més pel contingut generat específicament per les xarxes de TikTok i Instagram. The Washington Post, Le Monde, Taggeshau, The Telegraph o recentment TV3 ja han fet el pas a TikTok a la cerca de noves i joves audiències. Patrick Weinhold, cap de xarxes socials de Taggeshau, reconeix que “si ignorés una plataforma tan popular, no estaria fent el meu treball, ja que com a mitjà públic tinc per imperatiu legal el deure d’arribar a les audiències per informar-les".

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.