• Periodisme a TikTok?

    Eugènia Güell
    -
    9 desembre, 2020

    TikTok vol creativitat, diversió i fer gràcia, i és un nou llenguatge que té tantes noves possibilitats com nous impediments, però, quin lloc hi tenen els diaris i el periodisme? Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Eugènia Güell parla sobre les estratègies dels diferents mitjans de comunicació en aquesta jove xarxa social. 

    TikTok és la plataforma emprada per diferents mitjans buscant al públic més jove

    Més enllà de les diferències amb les altres xarxes socials, TikTok destaca per tenir uns usuaris molt joves i utilitzar un llenguatge curt, ràpid, enginyós i si pot ser, graciós. L'aplicació permet editar, crear i penjar contingut sempre en format de vídeo i de màxim un minut. Els diferents mitjans de comunicació que s'han anat afegint a aquesta xarxa social valoren especialment la possibilitat de dirigir-se a un públic jove, començar una conversa amb els que seran els teus futurs lectors.

    Hi ha periodistes com Max Foster que s’hi han tirat de cap i ja han fet un vídeo amb uns ullals de plàstic per dir que el Halloween s’ha cancel·lat pel coronavirus. Aquí a Catalunya això encara no ens ha arribat, i el que tenim més semblant potser és en Tomàs Molina instagramer. TV3 aposta per l'entreteniment i penja continguts de programes com ara el Polònia, Les de l’Hoquei i l'APMamb especial protagonisme de cares conegudes joves. Catalunya Ràdio, com que no disposa de l'arxiu de vídeo de TV3, ha apostat per la figura del tiktoker amb la Cristina Bordas amb la idea de fer vídeos per mostrar el backstage de la ràdio.  

    L’algoritme de TikTok dóna molta importància al contingut, de manera que el més important és que parlis del que tothom parla, i aquests temes els proposa la mateixa xarxa social cada setmana. Ferran Auberni, editor digital de Catalunya Ràdio, explica que “des de la gestió t’envien els temes que han decidit potenciar i que l’algoritme farà que tinguin més visualitzacions. No és una cosa fosca perquè et podria jugar a favor, però aleshores serien ells que estan decidint què és important i què no”. El poder de decisió de l’agenda informativa en teoria rau en els periodistes, i ja fa temps que també en la política i en l’opinió pública, i ara, a més, a TikTok.

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.