• Si vols subscriptors, aposta per la qualitat

    Adrián Caballero
    -
    23 juny, 2020

    El Reuters Institute for the Study of Journalism ha presentat el Digital News Report, un informe exhaustiu sobre els hàbits de consum de notícies en l'àmbit digital. Des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi de Periodistes, Adrián Caballero analitza la tendència a l’alça del contingut de pagament.

    Redacció de The New York Times, un dels mitjans que més ha incrementat la subscripció digital en els darrers temps | Foto: The New York Times

    Les dades assenyalen que enguany està sent un bon any pel que fa a les subscripcions de pagament als mitjans de comunicació digitals. Una tendència que, a més, s’ha vist reforçada pel confinament que ha provocat la pandèmia de la Covid-19. En aquest context, el Digital News Report 2020, presentat aquest mes de juny pel Reuters Institute per a l’Estudi del Periodisme –centre de recerca de la Universitat d’Oxford– apunta a un increment global de les subscripcions arreu del món, també a Espanya, on el percentatge de gent que paga per la informació passa de l’11% al 12%.

    Enmig d’aquest increment global, el Reuters Institute ha dedicat un estudi específic sobre les motivacions dels ciutadans a l’hora de pagar per una subscripció continuada a un mitjà.

    La principal conclusió d’aquest estudi, realitzat a Noruega, Regne Unit i els Estats Units (països on més creix el pagament d’informació) és molt clar: la qualitat és la clau si es vol que els ciutadans paguin per llegir un mitjà. Més de la meitat dels enquestats afirmen que una de les principals raons per fer-ho és saber que rebrà informació de major qualitat que la dels diaris gratuïts.

    La qualitat està molt per sobre del preu. Només entre un 25% i un 32% (depèn del país) considera “una bona oferta” una raó per subscriure’s a un mitjà digital. Fins i tot “ajudar a finançar bon periodisme” està per sobre del preu com a motivació per iniciar una subscripció de pagament.

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.