• Verticals i sense interacció

    Aida Deturck
    -
    24 octubre, 2017

    Les principals xarxes socials són utilitzades per gairebé tothom avui dia, però com les utilitzen els mitjans de comunicació? Aquests busquen adaptar-se al canvi inevitable i imprescindible del Social Media. Quins són els usos periodístics que es poden fer des de Twitter o qualsevol altra xarxa? L’Aida Deturck ens parla, des del Report.cat, setmanari digital del Col·legi, sobre l’adaptació mediàtica a les xarxes.

    S’ha d’acceptar la realitat del canvi que estan fent les xarxes socials en el nostre dia a dia i fins I tot en el món periodístic. Cada cop més s’accepta aquesta novetat i els Mitjans de comunicació busquen la forma adequada d’adaptar-se a la nova era tecnològica i de comunicació. Segons Susana Pérez-Soler, una professional en les xarxes socials, els decàlegs són útils per poder disposar de bones pràctiques sobre l’ús de les xarxes socials i un bon exemple és el que va rebre el Premi de Recerca de l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC) que és anomenat ”Usos de les xarxes socials a la premsa local i comarcal: reptes i oportunitats per a l’empresa periodística”, el qual presenta al final deu recomanacions. 

    Pérez-Soler va fer una anàlisi en el qual observava que més del 90% dels missatges dels diaris que va analitzar (ARA, VilaWeb, Le Soir) se centraven en la difusió, deixant una mica més de banda la interacció i promoció d’aquests, en canvi, el diari belga Apache, destinava un tant per cent més alt a la interacció i deixava la difusió només en el 63%. Gabriel Jaraba, periodista, escriptor i professor de la càtedra Internacional UNESCO UniTwin Unaoc d’Alfabetització Mediàtica i Diversitat Cultural (UAB) manifesta que els mitjans encara són molt tradicionals i comuniquen de forma vertical, quan hauria de ser horitzontal, és a dir, amb la participació del públic també. La relació entre el mitjà i el seu públic és imprescindible segons Jaraba i explica que el greu problema és que no se sap a qui serveixen realment els mitjans, al públic o als bancs. 

    Pots llegir l’article sencer a Report.cat

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.