Vés al contingut
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Correu
  • Contacte
  • Repositori Digital
  • Iniciar sessió
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
    • Codi deontològic
    • Premis
  • Actualitat
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Activitats
  • Documentació
  • Serveis
  • Capçalera
  • Report.cat
Col·legi de Periodistes de Catalunya
  • Col·legi
    • Qui som
    • Què fem
    • Uneix-te a nosaltres
  • Actualitat
  • Activitats
  • Formació
  • Ocupació
    • Borsa de treball
  • Documentació
  • Serveis
    • Iniciar sessió
Inici / Actualitat / La Demarcació de Tarragona presenta la memòria d'activitats
  • La Demarcació de Tarragona presenta la memòria d'activitats

    19 desembre, 2023

    La Demarcació de Tarragona ha presentat, en el marc de la tradicional trobada de Nadal de col·legiats i col·legiades, la memòria de les activitats realitzades durant aquest 2023.

    Tweet
     
     
    • La junta ha donat compte de l'activitat de 2023 abans del brindis nadalenc
      La junta ha donat compte de l'activitat de 2023 abans del brindis nadalenc
      Foto:
      LC

    Una vintena de col·legiats ha assistit a aquesta trobada, en què la junta de la Demarcació, encapçalada pel seu president, Esteve Giralt, ha presentat les principals activitats realitzades durant els darrers 12 mesos.

    En aquest sentit, la junta ha fet una valoració molt positiva de l'exercici 2023, en què han tingut continuïtat algunes de les activitats que, des de fa anys, s'organitzen des del Col·legi a Tarragona, com ara l'Experiència de Periodista, que en aquesta catorzena edició ha experimentat una gran transformació en el seu format, o les Petxines de la Informació, que porten més de 30 anys premiant les millors i les pitjors fonts informatives. També de l'exposició de Fotoperiodisme Camp de Tarragona, que itinera per diferents poblacions del Camp de Tarragona i reconeix la gran tasca que fan els fotoperiodistes.

    Així mateix, Giralt ha destacat que seguim endavant amb accions que contribueixen a millorar la qualitat del periodisme que es fa al Camp de Tarragona, entre les qual hi ha el Premi de Periodisme Mañé i Flaquer, que amb una dotació de 20.000 euros se situa entre els millors dotats del país, o el Premi de Periodisme Jove Joan Marc Salvat, que, tot i tenir una dotació més modesta, posa en valor la feina dels periodistes menors de 35 anys. A més, enguany s'ha convocat per primera vegada el Premi de Periodisme Salut i Drets Socials, al qual es poden presentar treballs fins al 31 de gener de 2024 i que es lliurarà durant la propera primavera.

    Totes aquestes activitats es realitzen gràcies als convenis de col·laboració i les subvencions que s'obtenen d'empreses i institucions del territori, entre les quals hi ha Repsol, la Xarxa Santa Tecla Sanitària, Social i Docent, la Diputació de Tarragona, el Port de Tarragona o l'Ajuntament de Tarragona. Sobre aquesta qüestió, el president de la Demarcació ha recordat que són acords que es negocien i renoven anualment, i que el Col·legi no tanca les portes a bastir nous ponts de col·laboració amb agents del territori.

    Cursos, accions formatives, tallers, jornades professionals, xerrades, serveis comercials o la representació del Col·legi a nivell institucional són d'altres activitats recollides a la memòria d'aquest 2023.

    D'altra banda, la junta de Tarragona ha subratllat el bon funcionament del calendari de rodes de premsa ConvoAPPTGN, que amb quasi 800 usuaris i unes 1.300 convocatòries anuals s'ha consolidat com una eina eficaç per a l'organització, consulta i planificació dels actes que tenen interès pels mitjans.

    La trobada també ha servit per a rebre les aportacions i suggeriments dels col·legiats i col·legiades, fent palesa la importància de fer xarxa entre tot el col·lectiu de periodistes perquè la professió estigui més forta i cohesionada.

    Finalment, tots els assistents han gaudit d'un aperitiu amb els típics dolços nadalencs i han brindat amb cava per un 2023 ple de bones notícies.

     

    Documents relacionats
    PDF icon memoria-2023-compressed.pdf
    PDF icon presentacio-2023.pdf

    Encara no hi ha comentaris, pots ser el primer

    Deixa el teu comentari

    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
    (If you're a human, don't change the following field)
    Your first name.
  • Altres notícies

    Convocades les beques 2024/2025 del Reuters Institute a Oxford
    Kim Manresa inaugura a Girona l'exposició que recull les seves millors fotos
    Com hem de gestionar una comunicació de crisi?
    Mor Horacio Seguí, fotoperiodista i lluitador pels drets d'autor dels fotoperiodistes
    Vine a fer un cafè amb l'alcalde de Girona
    Segona Trobada de Periodistes de la Selva
    Obert el temini per a proposar candidats als Premis Micro 2023
    Un centenar de treballs es presenten als XV Premis Carles Rahola de Comunicació Local
    Nou acord comercial amb Cinemes Verdi
    Anna Barnadas parla de la problemàtica de l'aigua als periodistes ebrencs
  • Cercador

  •  
    Dotze errors lingüístics habituals dels periodistes
    L'última polèmica d'El Vaquilla
    L’efecte Streisand que alimenta les fake news
    Newsletters i esdeveniments, l’última aposta
    Jo ara també soc periodista
  •  
    Recursos útils
    Webs
    La xarxa
    Contra el fangar
    Això és real?

Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025

Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.

Tel. 93 317 19 20       contacte@periodistes.cat

  • Avís legal
  • Política de privadesa
  • SII
  • Política de cookies