Malgrat la crisi i els canvis tecnològics, el panorama actual ofereix múltiples possibilitats en el camp de la comunicació. Algunes d’elles requereixen una elevada inversió i la base operativa que proporciona una gran empresa o grup. Però moltes altres, i cada cop en són més, es poden vehicular a una menor escala.
Sigui com sigui, les bones idees, per si soles, no són suficients per tirar endavant aquestes iniciatives. A més d’identificar l’oportunitat de negoci associada a qualsevol nou vessant del periodisme, s’ha de saber organitzar els recursos necessaris per posar-la en marxa. Per tant, cal comptar amb les nocions elementals d’economia i empresa: la forma que habitualment adopten aquestes propostes.
En aquest curs s’aprofundeix en conceptes que els periodistes emprenedors han de dominar – estratègia, màrqueting, demanda, pressupost, gestió, etc. – i s’expliquen casos d’èxit, tot parant una atenció preferent als catalans i a aquells que es poden adaptar més fàcilment a la realitat del país.
Plantejament estratègic
Anàlisi del Mercat
Màrqueting
El pla de màrqueting: objectius, estratègies i accions
Empresa
Recursos Humans
Finances
Aquest curs té la finalitat de proporcionar els coneixements indispensables d’empresa i màrqueting amb l’objectiu pràctic de definir la creació d’un potencial negoci o projecte comunicatiu. Les explicacions aniran acompanyades d’exemples i es desenvoluparan casos pràctics que esdevindran una guia bàsica de com desenvolupar un negoci periodístic.
Periodistes, consultors en comunicació, creadors de continguts, community managers i altres perfils professionals que són o volen ser periodistes emprenedors i freelancers.
Economista especialitzat en gestió, màrqueting i mitjans de comunicació. És secretari general de l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), que integra més de dos-cents mitjans informatius. Anteriorment va ser-ne president. Durant deu anys ha estat editor de publicacions gratuïtes per a estudiants: Secundèria i L’Hiperbòlic. Des de fa quinze anys és professor universitari d’economia i màrqueting turístic.
03/05/2024 Badalona |
03/05/2024 ESCALDES |
02/05/2024 Barcelona |
02/05/2024 Sant Fruitós de Bages |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2024
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20