Aquest curs aportarà als participants el coneixement de les estratègies i eines amb les quals s'estan construint les reputacions de les millors empreses, les més reconegudes, a començaments del nou segle XXI.
En el context actual, a les organitzacions cada vegada se’ls demana:
Amb aquest punt de partida, el curs analitza de quina manera es poden impulsar les creences potenciadores a les organitzacions i reduir-ne les limitadores, així com entendre el paper que juguen l’autenticitat i la transparència en el procés de construcció de la credibilitat i la confiança.
El propòsit és que els participants coneguin de quina manera contribuir a aquest procés des de la comunicació. Es tracta de substituir tàctiques basades en mitjans, canals i missatges formals i distants per una doble estratègia que promou, d’una banda, un propòsit clar, comparteix creences comunes i potencia les recomanacions, i de l’altra respon a les expectatives existents i dialoga amb l’entorn fent servir mitjans, canals i missatges més informals i propers.
Els participants aprofundiran en els millors i pitjors exemples del moment, arreu del món i a casa nostra, i desenvoluparan un taller final sobre un cas rellevant i pròxim des d'una perspectiva eminentment pràctica i aplicable al dia a dia.
Sessió I
Sessió II
El programa d’aquest curs es basa en un esquema de treball variat, multi-disciplinar i enriquidor. Inclou des de l’aproximació a les últimes teories i conceptes sobre la matèria fins a la realització d’un treball en equip amb presentació final i revisió conjunta entre tots els participants, passant per la participació activa i les discussions sobre casos reals. Es faran servir com a elements de capçalera els següents documents: La clau és el perquè/La clave es el porqué (Sinek, 2013), The High-Purpose Company: firms that are changing business now (Arena, 2010) i el nou model Building Belief per a la Direcció de Comunicació de l’Arthur Page Society (associació nord-americana de professionals i directius sènior de la comunicació).
Cal assistir al curs amb ordinador portàtil. Els assistents rebran un document per llegir abans de la primera sessió.
Professionals que treballin o hagin treballat en departaments de comunicació d’empreses i/o agències de comunicació i que vulguin especialitzar-se en la matèria, així com periodistes de mitjans que vulguin canviar la seva trajectòria i treballar en l’àmbit de la comunicació corporativa on i off-line. En ambdós casos, persones que desitgin ampliar els seus coneixements estratègics en relació a la reputació i als actius intangibles (la RSC, la marca, la identitat i la cultura o el talent).
Llicenciat en Periodisme per la UAB i Doctor en Ciències de la Comunicació per la UCM. Ha treballat com a Director de Public Affairs i Gestió de Crisi a la consultora Weber Shandwick i com a Director de l'Àrea a Villafañe & Asociados, consultora especialitzada en Reputació Corporativa. Ha estat Director de Comunicació Corporativa de Leroy Merlin i Director d’Afers Corporatius de Sage per a Espanya i Portugal. Actualment és consultor sènior especialitzat en Reputació, Afers Públics, Gestió de Crisi i Comunicació Política. És professor del Màster de Comunicació de la Universitat Carlos III de Madrid, la Universitat Europea i formador en habilitats de comunicació a l’IESE.
18/09/2025 Palamós |
18/09/2025 Barcelona |
17/09/2025 Andorra la Vella |
17/09/2025 Barcelona |
Col·legi de Periodistes de Catalunya 2025
Rambla de Catalunya 10, pral. 08007 Barcelona.
Tel. 93 317 19 20 contacte@periodistes.cat