CCMA

  • Aida Martori Muntsant

    En un context en què l’esfera mediàtica està dominada per gegants globals plenament integrats a l’era digital, les ràdios i televisions públiques no es poden limitar a oferir una emissió lineal, amb la màxima qualitat en els continguts. Avui dia, el repte és la innovació constant, aconseguir recursos per a destinar al desenvolupament tecnològic i de noves narratives, així com ser trobables a les plataformes digitals i a Internet.

    Nereida Carrillo

    Molts mitjans de comunicació s'han apuntat al Facebook Live i retransmeten en temps real a les xarxes socials. Una pràctica que aporta frescor i proximitat i que, a més, acostuma a generar fidelitat. 

    Imatge d'una redacció periodística.
    Francesc Ponsa

    El debat sobre una possible taxa de dret d'ús de la ràdio i la televisió a Catalunya mostra un camí ple d'inconvenients. El cànon torna a plantejar-se després que el Llibre Blanc de l'Audiovisual de Catalunya sostingui que la corporació necessitaria uns 137 milions addicionals

    Victoria Hita

    Com parlen els periodistes davant del micròfon i de la càmera? Quines eines tenen els mitjans per vetllar per la qualitat del directe? Lingüistes i periodistes reflexionen sobre les competències lingüístiques dels professionals del panorama audiovisual català.

    Una periodista de Ràdio Arenys durant una entrevista. Foto: Vicente Pruna
    El comiat de trenta corresponsals de comarca de Catalunya Ràdio i la renúncia de TV3 a les productores que cobrien informació des del territori sacseja la controvèrsia ja habitual sobre la manca de pluralitat territorial en les informacions dels mitjans nacionals.